ihh hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Mor Christa

heej damer.

har lige hårdt brug for alle de råd jeg kan få. min knægt er 11 dage, og er førstegangsmor, så ved ikk så meget om alt det her endnu han græææder simpelthen - og tror han har luft i maven - han ligger og er helt rød i hovedet hele tiden som om han presser eller noget.. mavekneb... giver ham kun modermælk.. hvad kan man gøøre (hvis man kan gøre noget....) er ved at blive sindssyg

ja og så tigger an simpelthen efter mad heele tiden ?? mere end normalt. ihh..

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

LBK

Hej

Min datter er 15 dage gammel og er flaskebarn. Vi har lidt det samme problem, hun græder dog ikke hele tiden. Vi har fået af vide at vi skal massere hendes mave med babyolie (med uret rundt) flere gange om dagen, sørge for lange pauser under maden, også til at bøvse i. Derudover kan man lave cykelben med dem, hvor man bukker og strækker deres ben, et par minutter flere gange om dagen. Det hjælpr tarmene igang..

Håber det kan hjælpe.

Ellers vil jeg anbefale dig at snakke med din sundhedsplejerske. Det gjorde vi

Anmeld

18. december 2010

Mor Christa

L_K skriver:

Hej

Min datter er 15 dage gammel og er flaskebarn. Vi har lidt det samme problem, hun græder dog ikke hele tiden. Vi har fået af vide at vi skal massere hendes mave med babyolie (med uret rundt) flere gange om dagen, sørge for lange pauser under maden, også til at bøvse i. Derudover kan man lave cykelben med dem, hvor man bukker og strækker deres ben, et par minutter flere gange om dagen. Det hjælpr tarmene igang..

Håber det kan hjælpe.

Ellers vil jeg anbefale dig at snakke med din sundhedsplejerske. Det gjorde vi

ihh, tusinde tak får rådene - så må jeg igang med at cykle og give massage jo håber godt nok det hjælper - er ved at blive helt sindssyg :O

Anmeld

18. december 2010

LBK

MissChrista skriver:

ihh, tusinde tak får rådene - så må jeg igang med at cykle og give massage jo håber godt nok det hjælper - er ved at blive helt sindssyg :O

Det kan jeg godt forstå.. Samtidig med at det er irriterende gør det ondt i moder-hjertet

Anmeld

18. december 2010

sarahb

ja masser og cykle med benene og træk benene op mod maven i cirkel bevægelser... Det hjælper med at få gang i tarmene..

Anmeld

18. december 2010

Lady Marion <3

Er der rigeligt med våde bleer ??? 

Anmeld

18. december 2010

Diana...

Børn der bliver ammet har en tendens til at få masse af luft i maven og det kan være lidt svært at komme af med. Så en masse cykelbevægelser. træk benene op til maven og lav cirkelbevægelser på hans mave med hånden. 

Håber det hjælper. 

Knus Diana og tillykke med den lille. 

Anmeld

18. december 2010

FamilenStorm

1 tsk sukker til 50ml kogt vand hjælper herhjemme.. Min lille prinsesse har også mavekneb og det gør så frygtelig ondt i moders hjerte når man ikke kan hjælpe.. Men sukkervandet lindre smerterne.. Og så presser vi benene op mod maven.. Det give nogle ordenlige prutter ;-)Probiotika er nogle dråber du kan købe hos helsekost.. De hjalp en i min MG, hendes lille pige forandrede sig helt til en lille glad engel efter hun begyndte St bruge dem..Håber du finder en løsning det hjælper din lille bebs..

Anmeld

18. december 2010

tumle81

Hvis han sluger luft mens han spiser er det vigtigt at bøvse ham godt af, evt holde pause midt i maden og bøvs hvorefter du kan ligge ham til igen...

Giv ham alt det mad han vil have, det justerer sig selv med tiden. Han skal lige vænne sig til at være til i verden og få mad og fordøje det...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.