Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Når du skriver du skal lave en smugle er det så? Jeg bliver hele tiden rettet af EN bestemt person på Fb når jeg skriver det.. Men jeg har lært at det staves smugle .. Hva gør i?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.026 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. december 2010

CarinaSB

Nu er jeg ved at blive sindsyg .. Når jeg skriver Feks. Jeg laver en en smugle herhjemme bliver jeg altid rettet .. Hvordan skriver i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Jarnsaxa

Smule = lidt, altså en lille smule f.eks.

Smugle = smuggle, altså at smugle noget ud fra et lokale, f.eks.

P.s. det er ikke noget, der behøver stemmes om, for det kan verficeres af enhver nudansk ordbog

Anmeld

18. december 2010

Kay

jeg har stemt blankt... jeg er ordblind så jeg er ik sikker...

Anmeld

18. december 2010

Jarnsaxa

Kay skriver:

jeg har stemt blankt... jeg er ordblind så jeg er ik sikker...

Jeg er sikker, se indlægget ovenfor, så ved du det til en anden gang

Anmeld

18. december 2010

CarinaSB

Jarnsaxa skriver:

P.s. det er ikke noget, der behøver stemmes om, for det kan verficeres af enhver nudansk ordbog

Hehe .. jamen jeg syntes bare ikk jeg kunne finde det i en ordbog .. men jeg er os ordblind så det kan jo være svært at finde ... :) Så tænkte jeg jo lige på jer kloge kvinder herinde :)

Anmeld

18. december 2010

Dictes mor

Jarnsaxa skriver:

Anmeld

18. december 2010

Jarnsaxa

CarinaSB skriver:

Hehe .. jamen jeg syntes bare ikk jeg kunne finde det i en ordbog .. men jeg er os ordblind så det kan jo være svært at finde ... Så tænkte jeg jo lige på jer kloge kvinder herinde

Okay, jamen når man er ordblind, så er det jo heller ikke helt nemt Men nu ved du det. Jeg er nærmest en omvandrende ordbog :p

Anmeld

18. december 2010

Kay

Jarnsaxa skriver:

Jeg er sikker, se indlægget ovenfor, så ved du det til en anden gang

hvis jeg havde let ved at huske hvordan ting staves... selv om jeg har læst det... ville jeg nok ik være ordblind vel

hihi... jeg har vendet mig til det... og folk er snart trætte af at rette på mig... for som jeg siger... lad da være... jeg ved i smiler når jeg staver noget fjollet... så stave fejl er en af de få gratis glæder vi har i hverdagen

Anmeld

18. december 2010

Plysbjørnen

at smugle er når man ulovligt tager noget med fra et sted.

en smule er når man f.eks. skal lave en smule, eller man vil have folk til at gemme en smule 

Anmeld

18. december 2010

Jarnsaxa

Kay skriver:

hvis jeg havde let ved at huske hvordan ting staves... selv om jeg har læst det... ville jeg nok ik være ordblind vel

hihi... jeg har vendet mig til det... og folk er snart trætte af at rette på mig... for som jeg siger... lad da være... jeg ved i smiler når jeg staver noget fjollet... så stave fejl er en af de få gratis glæder vi har i hverdagen

Nårh okay, ja jeg ved ikke en hat om ordblindhed, men så blev jeg da også klogere i dag

Men hvis det forholder sig sådan, så er det da heller ikke så vigtigt, om du staver det rigtigt. Så længe folk fatter budskabet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.