Argh! Hvor længe skal man vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Janni.

Arghh lige et bette sur opstød fra mig 

Min kontrakt udløber d. 31/12 på arbejdet. Har kontaktet ledelsen ang et møde, men får blot at vide at de har styr på det, og de vil kontakte mig ang. et møde. 

Men for f........ jeg vil da gerne vide noget snart, om de er interesseret i at udvide kontrakten eller hvordan jeg er stillet.  De har sat mig på til vagt den 1. og 2. januar. 

Kan jeg ikke godt tillade mig at sige nej til de vagter hvis ikke de har lavet ny kontrakt?  Desuden er januar planen udskrevet til de andre, og der er max 10 ledige aftenvagter + nogen få dagvagter (dagvagter vil jeg slet ikke have - det er kun rengøring og for hårdt for mig, er uge 28+)

Med det udvalg af vagter har jeg da mest lyst til at takke nej, kan da ikke leve af de få vagter - og de 8 af dem er weekend vagter, jeg vil da ikke arbejde ren weekend. 

Blot et surt opstød fra en fortvivlet SSH 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Dictes mor

Jeg vil da sige, at du har krav på at få noget at vide, for du skal da vide hvor du står, om du kan fortsætte eller om du skal se dig om efter noget andet. Og ja hvis de ikke udvider din ansættelse, så kan du i allerhøjeste grad sige nej til de to vagter, for der er du jo ikke ansat på kontrakt længere.

Anmeld

18. december 2010

Janni.

Dictes mor skriver:

Jeg vil da sige, at du har krav på at få noget at vide, for du skal da vide hvor du står, om du kan fortsætte eller om du skal se dig om efter noget andet. Og ja hvis de ikke udvider din ansættelse, så kan du i allerhøjeste grad sige nej til de to vagter, for der er du jo ikke ansat på kontrakt længere.

Tak, er bare efterhånden desperat efter at vide noget om min "fremtid" i det firma. Står virkelig på pinde for dem, og tager ekstra arbejde. Så synes ikke jeg fortjener at blive behandlet på den måde 

Anmeld

19. december 2010

Janni.

Nå men så fik jeg da et svar, godt nok på sms, men pyt - svaret kom. 

Min kontrakt udløber den 31/12 - og fra denne dato ophører min stilling hos firmaet. Jeg kan dog - hvis jeg ønsker det, få en stilling som tilkalde vikar, så det vil jeg lige overveje. 

Økonomisk skal jeg have undersøgt med FOA, om de vil supplere - time antallet kommer jeg jo af gode grunde ikke til at kende. 

Havde regnet med at de sagde mig fra, eftersom jeg er gravid.  Det har ligesom lagt i kortene hele tiden 

Men jeg er på sin vis lettet over endelig at have fået et svar 

Anmeld

19. december 2010

Zafir

Altså - hvis de sender dig på arbejde uden kontrakt, så koster det jo en bøde på MINDST 10.000 kr for arbejdsgiveren... mmm...

Så de skal jo til at få fingeren ud af røven!!!...

Anmeld

19. december 2010

Janni.

Zafir skriver:

Altså - hvis de sender dig på arbejde uden kontrakt, så koster det jo en bøde på MINDST 10.000 kr for arbejdsgiveren... mmm...

Så de skal jo til at få fingeren ud af røven!!!...

Min kontrakt gælder til 31/12-10, så det gør de ikke. Men jeg vil overveje kraftigt om jeg vil forsætte på anden kontrakt. Der er flere ting i det firma, som ikke kører godt. Og jeg er ikke glad for at komme på arbejde mere, så det hele giver jo bagslag på længere sigt 

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

Buito skriver:

Arghh lige et bette sur opstød fra mig 

Min kontrakt udløber d. 31/12 på arbejdet. Har kontaktet ledelsen ang et møde, men får blot at vide at de har styr på det, og de vil kontakte mig ang. et møde. 

Men for f........ jeg vil da gerne vide noget snart, om de er interesseret i at udvide kontrakten eller hvordan jeg er stillet.  De har sat mig på til vagt den 1. og 2. januar. 

Kan jeg ikke godt tillade mig at sige nej til de vagter hvis ikke de har lavet ny kontrakt?  Desuden er januar planen udskrevet til de andre, og der er max 10 ledige aftenvagter + nogen få dagvagter (dagvagter vil jeg slet ikke have - det er kun rengøring og for hårdt for mig, er uge 28+)

Med det udvalg af vagter har jeg da mest lyst til at takke nej, kan da ikke leve af de få vagter - og de 8 af dem er weekend vagter, jeg vil da ikke arbejde ren weekend. 

Blot et surt opstød fra en fortvivlet SSH 

Jeg fulgte lige med i nyhederne desangående problematikken med kontrakter forleden.
Og der er faldet præcedens i netop sager omkring kontrakter.
Du er i din gode ret til ikke at tage vagter i januar, når du ikke har en kontrakt, så enkelt er det.
Men jeg synes, at du lige skal tage en snak med din fagforening, det er det man har dem til.
Så kan du også helt præcis få at vide hvordan du skal forholde dig.
Men arbejde unden kontrakt må du ikke, men hvis du vælger at gøre det alligevel, så kan fagforeningen føre sag mod din arbejdsgiver (en kommune går jeg ud fra) for manglende kontrakt, og dermed skal kommunen give erstatning + en masse andre ting, som jeg ikke har styr på.
Men du har retten på din side.
Som sagt, snak med fagforeningen som 1. prioritet.
hvis I har en tillidsmand så gå evt. også til hende/ham.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2010

Zafir

Buito skriver:

Min kontrakt gælder til 31/12-10, så det gør de ikke. Men jeg vil overveje kraftigt om jeg vil forsætte på anden kontrakt. Der er flere ting i det firma, som ikke kører godt. Og jeg er ikke glad for at komme på arbejde mere, så det hele giver jo bagslag på længere sigt 

Så skal du bare finde et andet arbejde!!! De skal ikke behandle dig sådan. Også være glad for at holde fri den 1 og 2 januar HVis din kontrakt udløber, så er det jo helt fint og du får ikke karantæne fra akassen

Anmeld

19. december 2010

Janni.

SussieThyssen skriver:

Jeg fulgte lige med i nyhederne desangående problematikken med kontrakter forleden.
Og der er faldet præcedens i netop sager omkring kontrakter.
Du er i din gode ret til ikke at tage vagter i januar, når du ikke har en kontrakt, så enkelt er det.
Men jeg synes, at du lige skal tage en snak med din fagforening, det er det man har dem til.
Så kan du også helt præcis få at vide hvordan du skal forholde dig.
Men arbejde unden kontrakt må du ikke, men hvis du vælger at gøre det alligevel, så kan fagforeningen føre sag mod din arbejdsgiver (en kommune går jeg ud fra) for manglende kontrakt, og dermed skal kommunen give erstatning + en masse andre ting, som jeg ikke har styr på.
Men du har retten på din side.
Som sagt, snak med fagforeningen som 1. prioritet.
hvis I har en tillidsmand så gå evt. også til hende/ham.

Kærligst
Sussie

Det er privat plejefirma, jeg arbejder hos. De er ikke populære hos FOA - har tidligere kollegaer som kører sager imod dem 

Men ja - vil tage en snak med FOA på mandag før jeg svarer på om jeg vil tage mere arbejde hos dem 

Anmeld

19. december 2010

Janni.

Zafir skriver:

Så skal du bare finde et andet arbejde!!! De skal ikke behandle dig sådan. Også være glad for at holde fri den 1 og 2 januar HVis din kontrakt udløber, så er det jo helt fint og du får ikke karantæne fra akassen

Ender nok også med at jeg stopper helt for det firma, selv min kæreste siger jeg skal finde noget andet. Han er nok træt af at jeg ikke er glad mere på samme måde som jeg var engang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.