Fik en "nyhed onkring mit arbejde i går sent på aftenen og jeg kan ikke komme i kontakt medmin fagforening før på mandag og der er det for sent.
Jeg arbejder et sted hvor det det sidste 1 1/2 år ikke er gået så godt, vi er gået konkurs to gange og er startet op igen ved hjælp af investeringer osv. Men den er faktisk gal igen.
Jeg går hjemme på barsel pt og skulle komme tilbage på arbejde 7marts 2011,men er gravid igen og skal gå fra igen den 17 marts - og efter aftale kommer jeg ikke tilbage før endt nr. to barsel.
I går er der blevet indkaldt til møde - jeg havde ikke fået besked men læste tilfældigt arbejdsmailigår aftes ved 21 tiden og får fat i en kollega.
De har fået at vide at vi inden på mandag kollegtivt skal afleversvarpå om vi vil gå 10% ned i løn ellers lukker de biksen - svaret skal afleveres på bestyrelsesmøde mandag for at have et trumfkort i ærmet. ( vi gik ved sidste opstart 5% ned i løn og nu forlanger de yderlige 10%)
Jeg ved ikke helt om jeg skal sige ja ellernej, hvis bare en siger nej bliver forslaget omde 10% nedgang forkastet.
Men hvordan står jeg nu når jeg er på barsel og der bliver sagt nej og biksen lukker - fortsætter jeg så på dagpenge denne barsel udeller går jeg fra dagpenge over på løn fra lønmodtagernes garantifond i min 3 mdrs opsigelse og så derefter dagpenge. På min arbejdsplads får vi 18 uger med fuld løn under barsel - forsvinder de helt og hedder dagpenge??
Åhh har altformange spørgsmål og kan ikke finde ud af hvad jeg skal.
Stemmerjeg nejså er jeg jo sikret min nuværende køn i en periode, siger jeg ja så går jeg ned i løn, men er måske sikret løn ilængere tid...¨
HJÆLP HJÆLP
Er anonym for ikke at hænge mit arbejde ud
Anmeld