hvad får du i su som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

du kan jo få 2 gange su lån oveni det beløb jeg skriver

ja det rigtig..ville bare helst undgå de lån..de skal jo betales tilbage en skønne dag..smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

ja ved godt man kan tage lån..vil bare gerne undgå de lån...gider ikke sidde i gæld..

syntes bare det ærgeligt af man får mere på kh end i su..det sku for mærkeligt...det kan bedre betale sig af gå hjemme end af tage sig en uddannelse..men ja..det jo selvfølgelig ikke noget man gider..uddannelsen er vigtigts selvfølgelig...

Ej, det kan det jo så heller ikke..eller jo, på den korte bane, men nu tager man jo en uddannelse for at sikre sig selv et godt liv såvel økonomisk som mentalt og der er det da overordenlig vigtigt at få sig en uddannelse.

KH er sikkert som den er fordi den skal hjælpe mennesker nu og her....mennesker der ikke har andre valg. Er du på su så kan du arbejde og tage et lån, det er da den bedste invistering du kan gøre dig...kan slet ikek forstå mange mennesker hard en holdning til su og lige så mange menneskers agtens kan lån en kvart mill.til en bil, men sådan er det jo nok bare så forskelligt hvad man vægter.

Anmeld

17. december 2010

*Sofie*

Anonym skriver:

øv det var ikke meget...tror os jeg kommer til af få det...men det kan jeg bestemt ikke leve for... øv øv øv

Hmm, hvis du prøver at regne lidt på, tror jeg godt du kan få det til at løbe rundt.
Nej, man kan bestemt ikk smide om sig med pengene når man er på SU, men tænk på hvor meget du hjælper dig selv og dit barn, ved at tage en uddannelse
Nu ved jeg jo seføli ikk hvor høj din husleje er, men du kan sikkert få en god boligstøtte. Du får friplads til dit barn, fordi din indkomst er så lav og så er der børnepengene+tillægget hver 3. måned.
Jeg får selv 8400 udbetalt i su og har ikk noget SU-lån. Sammen med alle de tilskud jeg får kan jeg sagtens få det til at løbe rundt.
Så så som sagt, prøv lige og regn lidt på det inden du gir op.
Det ville altså være synd hvis du droppede en uddannelse. Og så er det jo kun en periode hvor man ska leve for små penge

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Hmm, hvis du prøver at regne lidt på, tror jeg godt du kan få det til at løbe rundt.
Nej, man kan bestemt ikk smide om sig med pengene når man er på SU, men tænk på hvor meget du hjælper dig selv og dit barn, ved at tage en uddannelse
Nu ved jeg jo seføli ikk hvor høj din husleje er, men du kan sikkert få en god boligstøtte. Du får friplads til dit barn, fordi din indkomst er så lav og så er der børnepengene+tillægget hver 3. måned.
Jeg får selv 8400 udbetalt i su og har ikk noget SU-lån. Sammen med alle de tilskud jeg får kan jeg sagtens få det til at løbe rundt.
Så så som sagt, prøv lige og regn lidt på det inden du gir op.
Det ville altså være synd hvis du droppede en uddannelse. Og så er det jo kun en periode hvor man ska leve for små penge

vil bestemt heller ikke opgive min uddannelse..den bestyder alt for mig...men får 9500 kr nu og det syntes jeg bare er svært...så af have mere end 1000kr mindre om mdr er surt...det kan jeg ikke leve for... så er jeg jo nødsagt til af tage su lån... men ja det vel det værd i sidste ende...

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

vil bestemt heller ikke opgive min uddannelse..den bestyder alt for mig...men får 9500 kr nu og det syntes jeg bare er svært...så af have mere end 1000kr mindre om mdr er surt...det kan jeg ikke leve for... så er jeg jo nødsagt til af tage su lån... men ja det vel det værd i sidste ende...

Hvad er alternativet til at du vælger lån og uddannelse fra...et liv som ufaglært og sikkert dårligere lønnet end hvis du havde en uddannelse...det er da KLART at lån kan betale sig..

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

Jildes skriver:

Hvad er alternativet til at du vælger lån og uddannelse fra...et liv som ufaglært og sikkert dårligere lønnet end hvis du havde en uddannelse...det er da KLART at lån kan betale sig..

jamen kunne heller ikke finde på af droppe min uddannelse pga penge.. syntes bare det så øv af jeg skal tage lån... men sådan er det jo bare...

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

jamen kunne heller ikke finde på af droppe min uddannelse pga penge.. syntes bare det så øv af jeg skal tage lån... men sådan er det jo bare...

Ja, men hvor er vi bare priviligerede at vi faktisk får penge for at tage uddannelse, hvis man lige vender den om..

Anmeld

17. december 2010

prettybutterfly

Jildes skriver:

Ej, det kan det jo så heller ikke..eller jo, på den korte bane, men nu tager man jo en uddannelse for at sikre sig selv et godt liv såvel økonomisk som mentalt og der er det da overordenlig vigtigt at få sig en uddannelse.

KH er sikkert som den er fordi den skal hjælpe mennesker nu og her....mennesker der ikke har andre valg. Er du på su så kan du arbejde og tage et lån, det er da den bedste invistering du kan gøre dig...kan slet ikek forstå mange mennesker hard en holdning til su og lige så mange menneskers agtens kan lån en kvart mill.til en bil, men sådan er det jo nok bare så forskelligt hvad man vægter.

Er bare SÅÅÅ enig! Forstår heller ik folk brokker sig over SU!!! DET ER JO HELT FANTASTISK at man faktisk FÅR penge for at gå i skole. Det gør man sku ik andre steder. Har selv boet i USA og DER låner folk store summer af penge for at gå i skole, og ingen i USA forstår hvordan jeg (og alle andre her) får penge for at gå i skole i dejlige Danmark! Ja lån er ikke sjove, men i forhold til, hvis man faktisk skulle betale 80000 kr om året for at gå i skole, og så heller ikke fik SU, så har vi det fandme godt!!!!

KH Mona som ELSKER Danmark og SU!!!!

PS. håber du(trådstarter) kaster dig ud i uddannelse trods økonomien. Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.