Hjææælp bliver snart helt gak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Muffinmus

jamen hvad skyldes hans gråd så nu??

Er det stadig ørene der gør ondt, eler er det maven, eller er det "kolik" som lægen siger.

For rigtigt mange børn bliver faktisk klemt under fødslen i sådan en grad at de skal til kiropraktor for lige at få det hele på plads igen. I min anden mødregruppe på nettet, var der ikke mindre end 3 med såkaldt kolik, men alle 3 blev reddet af et par gange hos en kiropraktor og du kan tro de forældre ville have ønsket de havde taget afsted noget før i stedet for ders børn havde så ondt hver dag. Men de vidste det jo ikke dengang.

Det er i hvert fald et godt forsøg værd, for dit barn lider en den ene eller anden grund.Og når det har stået på i 4 uger nu tyder noget på det ikke bare er øre eller maven som sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Camillee

Gyllibik skriver:

I skønne damer, er der nogen der føler det ligeså hårdt at blive mutti. Jeg fødte for ca. 6 uger siden en dejlig dreng. Vi har begge haft en meget svær start (FB).

De første dage efter udskrivelsen var han en dejlig dreng, der spiste, lavede i bleen og sov. Sov gerne 3-4 timer i streg flere gange om dagen.

Pludseligt blev han helt utrøstelig, og skreg som sindsygt. Talte med sp om de ved hendes første besøg, og hun fortalte at jeg skulle lade ham falde i sævn hvor han var. (Han sov kun max 20 min og vågnede med et skrig.) Tog hendes råd til mig, men intet hjalp.

Nogle dage senere tog vi til læge med ham, han blev undersøgt, og fejlede intet, voksede fint og så rask ud. Lægen sagde at det var kolik. Skal lige siges han kun var 2 uger på det tidspunkt.

Nogle dage senere opdagede jeg at han øre løb, til læge igen, han havde fået ørebbetændelse i det ene  øre, vi fik noget pinciilin, men skulle ikke bruge det hvis det blev bedre i løbet af weekenden. Dagen efter løb det andet øre, afsted til vagtlægen. Der blev ringet til en vagt ørelæge som gav grønt lys til at begynde på pincilinkuren. Vi skulle kontakte en ørelæge om mandagen. Heldigvis fik vi en akuttid og kom til ørelæge. Betændelse i begge øre, vi fik dråber. Men stadig græd han maksimalt og sover minimalt. 3 timer om natten, og 2 timer om dagen, ellers kun max 20 min søvn og  vågne med et skrig.

Så var der blod i hans afføring, afsted til vagtlægen, fik af vide at så lille en dreng ikke må få pincilin så det skulle vi stoppe.

Igen løb begge øre, afsted til ørelæge, dråberne havde ingen efekt, så vi fik nogle nye. De har heldiigvis afhjulpet han øreproblemer.

Men så var hans afførring ren slim og blod. Afsted til vagtlæge som sendte os videre til skejby. Børnelægen ville have os indlagt, så vi skulle komme igen mandag morgen. Det gorde vi så, den nye børnelæge vurderede ham som sund og rask, så vi kunne bare tage hjem igen.

Men min dreng skriger stadig konstant, har tynd mave, og vil ikke sove. Det er så hårdt, både for ham men også os.

Nu er jeg begyndt at give mig sig skylden på at have påført ham mere smerte. For jeg har lagt ham i seng hver gang han faldt i søvn i armen på mig, hvilket kun har gjort smerterne i ørene værre.

I en periode hjalp hårrtøren men nu hjælper intet. Har prøvet kamillete, mylicon, zoneterapi, babymassage, køreture, barnevognsture og jeg ved ikke hvad. Nu har det stået på i 6 uger, og mister troen på at det bliver bedre.

Heldigvis har han indimellem overskud til at give mig et dejligt smil, så bliver man lige optanket med ny energi.

Ville bare lige puste ud her inde på baby.dk som jeg føler  jeg har forsømt

Lige nogle billeder at vores vidunder,.

Åh nej sikke en start i har fået!
Stakkels lille mand
Jeg kan godt forstå du/i synes det er hårdt at blive forældre
men du må for alt i verden ikke give dig skylden, du gjorde hvad der føltes rigtigt og du søgte jo også læge!
DU ER EN GOD MOR, ER JEG SIKKER PÅ!

- håber at han er i bedring og at det snart ser lysere ud

Varme tanker Camilla og Elias <3

Anmeld

23. december 2010

Rosa

Puha, det er var ellers ikke så lidt! I har da været igennem mere på de 6 uger end de fleste går igennem på de første år af deres børns liv  Jeg er selv en af dem der virkelig synes det var hårdt - og ER hårdt - hvilket man igså har kunnet læse på mine indlæg. Vi var også kolikramte herhjemme fra ca. 2 ugersalderen, og lactulose (en slags flydende mild afføringsmidel) 2 gange dagligt var kuren for os selvom han ikke var forstoppet, men ikke efter alt for mange besøg hos lægen, kiropraktorer og zoneterapeuter uden effekt. 

Jeg synes det lyder helt umenneskeligt hårdt, det I går igennem og jeg håber I har et rigtig stærkt netværk omkring jer. Efter 5 uger tog min mor simpelthen min søn med hjem og sove, og vi lå komplet apatiske på sengen i 14 timer indtil hun kom og afleverede ham igen. Jeg tudede de første 2 minutter men bagefter var jeg bare SÅ LETTET over at få en enkelt nat i fred!!! For det er bare så hårdt!!!

Stort knus til jer - jeg ønsker jer rigtig god bedring med den lille og en rigtig glædelig jul, trods alt.

Kh

Rosa

Anmeld

24. december 2010

klmf

mor-til-vanessa skriver:

ja da

de hedder Echinaforce og er orale dråber. de kan købes i matas. det bruges til lindrig af forkølelses symptomer.

idag må man ikke give det til børn mere, men jeg fik det selv da jeg var lille og min lillebror på 7 har også fået dem i mange år da han var lille.

jeg giver min datter 8 dråber i lidt vand hver morgen. og hun har ikke haft noget med ørene i den tid hun har taget dem. så de virker.

jeg tager den også selv, hvis jeg er mega snottet og det er de også rigtig gode til. så tager jeg bare den dosis der står på.

så synes da du skulle prøve dem.

Tak for svar Kunne være vi skulle prøve, hvis vi bliver desperate nok...

Men ved du hvorfor man ikke må give dem til børn??

Glædelig jul

Anmeld

24. december 2010

mor-til-vanessa

lotchen skriver:

Tak for svar Kunne være vi skulle prøve, hvis vi bliver desperate nok...

Men ved du hvorfor man ikke må give dem til børn??

Glædelig jul

jeg tror det er fordi det er et naturlægemiddel. men forhen måtte man godt. der er jo mange ting man ikke må idag som man måtte dengang.

kan lige hører min mor ad, hun ved det helt sikkert

Anmeld

28. december 2010

Gyllibik

Fru'Rugaard skriver:

Det lyder som noget af en omgang - Håber at alt er i bedring

Men kan ik lige se hvordan hans ører kan blive værre, fordi at du ligger ham ind i seng?

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Da jeg jo ikke vidste det var galt med ørene, lagde jeg hamm bare i seng. Men fik så af vide at han skal ligge højt med hovedet, pga. trykket i ørene. Kan så regne ud at det var derfor han gerne ville sove i armene på mig,  for der lå han sådan lidt skrå.

Anmeld

28. december 2010

Gyllibik

Tak for jeres omtanke og gode råd, det varmer at logge på baby.dk selvom det ikke skker så ofte lige for tiden.

Jeg synes det begynder at gå fremad, han kan sove 1 times tid hist og pist. Lige nu er vi nede ved mine foræladre på Lolland, så jeg får slappet af.

Godt Nytår til alle

Anmeld

28. december 2010

Fru'Rugaard

Gyllibik skriver:

Da jeg jo ikke vidste det var galt med ørene, lagde jeg hamm bare i seng. Men fik så af vide at han skal ligge højt med hovedet, pga. trykket i ørene. Kan så regne ud at det var derfor han gerne ville sove i armene på mig,  for der lå han sådan lidt skrå.

Nåe ja på den måde

Godt at i har fundet ud af hba der var galt med den bette

Anmeld

28. december 2010

birthee

Grunden til man ikke må give echina force, er som nævnt at det er et naturlægemiddel... Naturlægemidler skal ikke på samme måde som almindelig medicin gennemgå kontrol og undersøges for en dokumenteret virkning, og er derfor ikke godkendt af lægemiddelstyrelsen... Når det så er sagt, kender jeg rigtig mange der har god erfaring med naturlægemidler, og synes det hjælper dem rigtig meget... Nogle mennesker betragter det som "alternativ" behandling, og tillægger derfor ikke naturlægemidler den store effekt... Jeg har ikke selv prøvet echina force, men har til gengæld haft god erfaring med healing osv... Min søn græd også rigtig meget de første 3 måneder af hans liv, og det var simpelthen fordi han havde ondt over det hele!! Han var blevet trykket på en uheldig måde under fødslen, så han var låsst i bækken og nakke, strækkende gennem ryggen  3 gange ved kiropraktor, og det hjalp helt gevaldigt på det!!!

Rigtig god bedring med jeres lille dreng, og godt nytår!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.