Alternativ til barnedåb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.104 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. december 2010

thilde-tusindfryd

Vi kommer ikke til at holde barnedåb, da jeg ikke er medlem af folkekirken eller en bestemt religion - vil gerne opdrage mit barn frit, hvad det angår - så jeg har overvejet at holde en navnefest i stedet.

Det er vist noget med, at barnets navn skal registreres senest ½ år efter fødslen. Så kunne man måske i forbindelse med registreringen holde en fest.

Hvad har andre gjort, som heller ikke holder barnedåb ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

L.J.L

vi havde ikke barendåb da vi ikke er troende.

Istedet holdt vi en ekstra stor 1 års fødselsdagsfest da han fyldte 1 år d. 5 dec.

Anmeld

17. december 2010

thilde-tusindfryd

linselouise skriver:

vi havde ikke barendåb da vi ikke er troende.

Istedet holdt vi en ekstra stor 1 års fødselsdagsfest da han fyldte 1 år d. 5 dec.

Ok, holdt I slet ikke noget ifm fødslen så ? Altså en slags "Velkommen til verden" fest ? Ved ikke rigtigt, hvad der er tradition for at gøre.....folk kommer jo som regel med gaver osv., når baby er kommet til verden. Enten derhjemme eller på hospitalet.

Anmeld

17. december 2010

L.J.L

Ok, holdt I slet ikke noget ifm fødslen så ? Altså en slags "Velkommen til verden" fest ? Ved ikke rigtigt, hvad der er tradition for at gøre.....folk kommer jo som regel med gaver osv., når baby er kommet til verden. Enten derhjemme eller på hospitalet.

Nej det gjorde vi ikke. familie og venner så ham enten på hospitalet eller også inviterede vi de enkelte hjem kort efter fødslen.

Jeg er glad for at vi gjorde det på den måde, for så fik lauritz også mere ud af det

Anmeld

17. december 2010

JulieE

thilde-tusindfryd skriver:

Vi kommer ikke til at holde barnedåb, da jeg ikke er medlem af folkekirken eller en bestemt religion - vil gerne opdrage mit barn frit, hvad det angår - så jeg har overvejet at holde en navnefest i stedet.

Det er vist noget med, at barnets navn skal registreres senest ½ år efter fødslen. Så kunne man måske i forbindelse med registreringen holde en fest.

Hvad har andre gjort, som heller ikke holder barnedåb ?

Vores unger er ikke døbt men derimod navngivet, da vi ikke er troende. Istedte for barnedåb holdt vi navngivningsfest, hvor vi inviterede venner og familie til at komme og fejre, at hhv vores søn og datter var kommet til verden og havde fået navn

Anmeld

19. december 2010

thilde-tusindfryd

JulieE skriver:

Vores unger er ikke døbt men derimod navngivet, da vi ikke er troende. Istedte for barnedåb holdt vi navngivningsfest, hvor vi inviterede venner og familie til at komme og fejre, at hhv vores søn og datter var kommet til verden og havde fået navn

Ok, hvornår gjorde I det ? Altså  hvornår holdt I den navnefest ?

Anmeld

20. december 2010

JulieE

thilde-tusindfryd skriver:

Ok, hvornår gjorde I det ? Altså  hvornår holdt I den navnefest ?

Vi holædt festen for vores søn, da han var 10 uger  og vores datter var 4 da vil holdt festen for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.