Dræn igen igen og hul på trommehinden. Har du prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Mi

Ja så er den galt med børnenes øre igen. Maja på 2 skal igen have dræn i, og Isabella på 6 år har nu hul på trommehinden, da hullet efter det sidste dræn ikke er vokset sammen. Det gør det heller ikke siger lægen, og om et par år skal hun have en operation, som skal lukke hullet.

Dræn har vi prøvet et utal af gange, men er der nogen som har prøvet at deres børn fik lukket et hul på trommehinden og kan forklare hvordan det gøres og hvordan barnet har reageret?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Mi

Ikke nogen som har prøvet det?

Anmeld

10. januar 2011

RikkeØre

Hej Marianne.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.!! Vi står selv i samme situation med vores dreng på 4 år. Han har fået hul på trommehinden og nedsat hørelse på det ene øre efter drøn. Vi har fået besked på, at han måske skal opereres når han bliver 7-8 år, hvis det ikke er vokset sammen. Så jeg skriver egentlig fordi, jeg har samme spørgsmål som dig og det er svært at finde svar på nettet! Og desværre har jeg oplevet, at ørelægerne har så travlt at råd og vejledning er en mangel!

Mvh Rikke.

Anmeld

10. januar 2011

oerbaek

RikkeØre skriver:

Hej Marianne.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.!! Vi står selv i samme situation med vores dreng på 4 år. Han har fået hul på trommehinden og nedsat hørelse på det ene øre efter drøn. Vi har fået besked på, at han måske skal opereres når han bliver 7-8 år, hvis det ikke er vokset sammen. Så jeg skriver egentlig fordi, jeg har samme spørgsmål som dig og det er svært at finde svar på nettet! Og desværre har jeg oplevet, at ørelægerne har så travlt at råd og vejledning er en mangel!

Mvh Rikke.

Jeg ved heller ikke noget om hul på trommehinden men mine drenge på 3 og 5 år har fået dræn i mange gange og jeg har en fornemmelse af at ham på 5 ikke kan høre ordentligt, men vores ørelæge siger at man ikke kan tjekke hørelsen på et barn på 5 år, hvordan ved du at din dreng har nedsat hørelse???

Anmeld

31. januar 2011

RikkeØre

Han går til løbende kontrol hos ørelæge og fik lavet en høreprøve allerede da han var 4 år (måske endda knap 4). Det gik fint, han sad med nogle bolde i hånden og når han hørte lyden skulle han kaste en bold i en kurv. Det var helt tydeligt, at han hørte markant bedre med det ene øre. Derud over fik jeg besked om, at såfremt han ikke kunne koncentrere sig om høreprøven, kunne de henvise ham til en anden form for høreprøve for mindre børn, det blev dog ikke nødvendigt.

Mvh. Rikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.