And & flæskesteg på samme tid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.232 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Mikkelmusen

Hej tøser...

I år har vi valgt at julen holdes hos os, for at skåne min gamle svigermor.

Der skal så være både flæskesteg og and, men så er det jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an?

Jeg har en giga flæskesteg i fryseren som fylder fra den ene side af ovnen til den anden! Og så har jeg valget mellem en and eller andebryster.

Kan det overhovedet lade sig gøre at lave begge dele i ovnen samtidig? Og ville i så vælge en hel and eller andebryst?

Planen er at langtidsstege, fordi det simpelthen bliver bedre.

Hjælp!

-Christina, ferm i et køkken, men sgu ikke med så meget kød på én gang!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Miss.Sunshine

Mikkelmusen skriver:

Hej tøser...

Der skal så være både flæskesteg og and, men så er det jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an?

Jeg har en giga flæskesteg i fryseren som fylder fra den ene side af ovnen til den anden! Og så har jeg valget mellem en and eller andebryster.

Kan det overhovedet lade sig gøre at lave begge dele i ovnen samtidig? Og ville i så vælge en hel and eller andebryst?

Hjælp!

Vi har samme problem,men vi laver anden aftenen før. Det gjorde vi også sidste år.

Du langtidssteger den aftenen/dagen før, gemmer andefedtet og juleaften smører du stykkerne ind i andefedtet og varmer det så bare op i oven. det blir super godt og pladsproblemet er løst.

Knus

Anmeld

17. december 2010

Frk. Himmelblå

Mikkelmusen skriver:

Hej tøser...

Hjælp!

Hvis I har en weber (eller anden kugle-) grill, så smid anden udenfor i den. Så slipper I også for stanken, og resultatet bliver mums 

Ellers så, ja, lav anden dagen før og varm op om aftenen...

Anmeld

17. december 2010

FruHolm <3

hjemme hos min mor har vi altid været mellem 15 og 20 mennesker til juleaften , så hun steger ænderne dagen før eller om morgenen sådan så de bare skal varmes op

hun når hvert år at lave 3-4 ænder, 2 store flæskesteg og 2 medistere med det hele til  

Anmeld

17. december 2010

Brams

Mikkelmusen skriver:

Hej tøser...

Hjælp!

Vi får også altid både and og flæskesteg og jeg laver andestegen dagen før og parterer den og varmer den op næste dag og smørrer den med andefedtet

Anmeld

17. december 2010

lisesp83

sarah Foged skriver:

hjemme hos min mor har vi altid været mellem 15 og 20 mennesker til juleaften , så hun steger ænderne dagen før eller om morgenen sådan så de bare skal varmes op

hun når hvert år at lave 3-4 ænder, 2 store flæskesteg og 2 medistere med det hele til  

Wow sej mor.

Håber i forkæler hende når maden er lavet.

Anmeld

17. december 2010

FruHolm <3

lisesp83 skriver:

Wow sej mor.

Håber i forkæler hende når maden er lavet.

vi plejer at tage os af oprydning , borddækning og det hele og så får hun altid ekstra store gaver

Anmeld

17. december 2010

Rosa

SeptemberBaby skriver:

Hvis I har en weber (eller anden kugle-) grill, så smid anden udenfor i den. Så slipper I også for stanken, og resultatet bliver mums 

Ellers så, ja, lav anden dagen før og varm op om aftenen...

Stanken 

Jeg eeelsker duften af juleand - det er ikke jul uden 

Anmeld

17. december 2010

lisesp83

sarah Foged skriver:

vi plejer at tage os af oprydning , borddækning og det hele og så får hun altid ekstra store gaver

Hvor må det være hyggeligt at være så mange den aften. Tror jeg kun jeg har prøvet én gang.

Anmeld

17. december 2010

lisesp83

Rosa skriver:

Stanken 

Jeg eeelsker duften af juleand - det er ikke jul uden 

det dufter da bare så godt af JUL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.