Må 8 mdr baby sove ude hvis det er tåge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.804 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Snuffler25

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om det kun er små nyfødte/spædbørn der ik må sove ude hvis det tåget - eller er det også større børn? Nicolaj er 8 mdr og ville gerne ha ham ud og sove idag, da vi har håndværker som larmer indenfor  

Men må man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

LinLin

Er det ikke kun astma-børn der ikke må?

Anmeld

17. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det må de gerne. Han ligger godt og trygt i sin barnevogn.

Lina har AB og jeg har fået afvide både af sp og læge, at det er gammel skrøne, at børn med astma ikke må sove ude i tåge. Man skal selvfølgelig holde lidt ekstra øje, men børn har godt af frisk luft

Anmeld

17. december 2010

Lone Jakobsen

ja, babyer og børn må gerne sove ude hvis det er tåge. det er kun hvis temp. falder til under -10 at man skal holde dem inde.

Anmeld

17. december 2010

Mumto3

her det -11,7 grader, og jeg har også været i tvivl om hvad jeg skulle gøre. Men min datter er over 2år, og hun er blevet pakket rigtig godt ind, så nu ryger hun ud, på trods af både tåge og ektreme kuldegrader!

Anmeld

17. december 2010

Snuffler25

Mumto3 skriver:

her det -11,7 grader, og jeg har også været i tvivl om hvad jeg skulle gøre. Men min datter er over 2år, og hun er blevet pakket rigtig godt ind, så nu ryger hun ud, på trods af både tåge og ektreme kuldegrader!

Ja var lige ude og mærkede så også hvor koldt det er... har også hørt det med minus 10 grader.. hmm... det sgu ikk nemt

Nå men barnevogns kassen står på bagsædet af min bil og har lige forsøgt at åbne bildør og det ka jeg så ikk pga frost.. hm, så nu er han røget i vuggen ude i gangen hvor der er mindst støj, så må vi se om han ka falde i søvn.. og så prøver vi måske at sove udenfor i eftermiddag.. hvis jeg ka komme ind i min bil

Anmeld

22. april 2012

fruSnielsen

Her i Danmark er den almindelig holdning, at små børn har godt af at få frisk luft og sove ude. Et barn med astma bør dog ikke sove i det fri, hvis vejret er koldt og tåget.

Generelt gælder det, at børn ikke må sove ude, når temperaturen er under 10 minusgrader. Ved højere temperaturer bør afgørelsen afhænge af følgende fem anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Ved sovestedet skal der være læ for blæst, regn og rimnedfald
  2. Barnevognen skal være vind- og vandtæt til alle sider. Bunden kan f.eks. isoleres med skumgummi eller lignende.Barnet skal være klædt godt på og pakket godt ind
  3. For tidligt fødte børn, børn under et år og børn, der lider af astmatisk bronkitis, kronisk mellemørebetændelse eller hjertesygdom er særligt udsatte og bør ikke sove ude i koldt, tåget vejr
  4. Børn, der sover ude i kulden, skal være under særligt effektivt opsyn
  5. Sovetiden bør aldrig være længere end halvanden til to timer

http://www.astmabarn.dk/hjemmeliv/udeliv

Anmeld

22. april 2012

Janni.

fruSnielsen skriver:

Her i Danmark er den almindelig holdning, at små børn har godt af at få frisk luft og sove ude. Et barn med astma bør dog ikke sove i det fri, hvis vejret er koldt og tåget.

Generelt gælder det, at børn ikke må sove ude, når temperaturen er under 10 minusgrader. Ved højere temperaturer bør afgørelsen afhænge af følgende fem anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Ved sovestedet skal der være læ for blæst, regn og rimnedfald
  2. Barnevognen skal være vind- og vandtæt til alle sider. Bunden kan f.eks. isoleres med skumgummi eller lignende.Barnet skal være klædt godt på og pakket godt ind
  3. For tidligt fødte børn, børn under et år og børn, der lider af astmatisk bronkitis, kronisk mellemørebetændelse eller hjertesygdom er særligt udsatte og bør ikke sove ude i koldt, tåget vejr
  4. Børn, der sover ude i kulden, skal være under særligt effektivt opsyn
  5. Sovetiden bør aldrig være længere end halvanden til to timer

http://www.astmabarn.dk/hjemmeliv/udeliv

Vil blot lige nævne at det er en gammel tråd.

Anmeld

27. maj 2012

fruSnielsen

Det gør det ikke mindre relevant. Jeg søgte oplysninger da det var tåget og det var noget af det der poppede op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.