"til Sille"
Hej hej..
Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig, men jeg har gået i næsten 3 uger med meget smertefulde lægkramper. Det gør sindssygt ondt, og jeg kan ikke strække det væk. Jeg har været til lægen 3 gange og han har ikke kunne hjælpe mig. Der var ikke så meget andet at gøre, end at strække ud og lave venepumpeøvelser, men det hjælper altså ikke mig. Jeg kan hverken bøje eller strække mit højre ben, og det gør ondt hele dagen og kramper. Modsat andre, har jeg det ikke så meget om natten, da jeg ligger stille, men mest om dagen, hvor jeg stort set er sengeliggende pga. det.
Kan du komme med nogle råd andet end dem jeg allerede har fået? Jeg har hørt man kan spise ekstra magnesium og kalcium-tilskud mod det..
Venlig hilsen
Sille (11+6 uger henne)
Jeannettes svar
Hej Sille
Musklerne i læggen er relateret til hormonsystemet og dem er der jo gang i hos dig. Magnesium er muskel afslappende så der er rigtig nok. Jeg ville nok råde dig til at få dine lægge maseret for at få løsnet op. Du skal sørger for at ligge med benene højt. Du kan prøve at ligge en massagebold(dem med dupperne) under læggene. Det gør meget ondt i starten, men det giver et tryk på musklerne så de slapper af.
Håber at du kan bruge nogle af disse råd og at det snart går over.
Rigtig god jul
Hilsen
Jeannette
Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.
Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk
Anmeld