Eksperthjælp: til Sille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Jeannette Costantina Guariniello

"til Sille"

Hej hej..

Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig, men jeg har gået i næsten 3 uger med meget smertefulde lægkramper. Det gør sindssygt ondt, og jeg kan ikke strække det væk. Jeg har været til lægen 3 gange og han har ikke kunne hjælpe mig. Der var ikke så meget andet at gøre, end at strække ud og lave venepumpeøvelser, men det hjælper altså ikke mig. Jeg kan hverken bøje eller strække mit højre ben, og det gør ondt hele dagen og kramper. Modsat andre, har jeg det ikke så meget om natten, da jeg ligger stille, men mest om dagen, hvor jeg stort set er sengeliggende pga. det.

Kan du komme med nogle råd andet end dem jeg allerede har fået? Jeg har hørt man kan spise ekstra magnesium og kalcium-tilskud mod det..

Venlig hilsen

Sille (11+6 uger henne)

Jeannettes svar

Hej Sille

Musklerne i læggen er relateret til hormonsystemet og dem er der jo  gang i hos dig. Magnesium er muskel afslappende så der er rigtig nok. Jeg ville nok råde dig til at få dine lægge maseret for at få løsnet op. Du skal sørger for at ligge med benene højt. Du kan prøve at ligge en massagebold(dem med dupperne) under læggene. Det gør meget ondt i starten, men det giver et tryk på musklerne så de slapper af.

Håber at du kan bruge nogle af disse råd og at det snart går over.

Rigtig god jul

Hilsen

Jeannette

Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.

Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Sitrani

Henrik skriver:

Hej hej..

Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig, men jeg har gået i næsten 3 uger med meget smertefulde lægkramper. Det gør sindssygt ondt, og jeg kan ikke strække det væk. Jeg har været til lægen 3 gange og han har ikke kunne hjælpe mig. Der var ikke så meget andet at gøre, end at strække ud og lave venepumpeøvelser, men det hjælper altså ikke mig. Jeg kan hverken bøje eller strække mit højre ben, og det gør ondt hele dagen og kramper. Modsat andre, har jeg det ikke så meget om natten, da jeg ligger stille, men mest om dagen, hvor jeg stort set er sengeliggende pga. det.

Kan du komme med nogle råd andet end dem jeg allerede har fået? Jeg har hørt man kan spise ekstra magnesium og kalcium-tilskud mod det..

Venlig hilsen

Sille (11+6 uger henne)

Hej Sille

Musklerne i læggen er relateret til hormonsystemet og dem er der jo  gang i hos dig. Magnesium er muskel afslappende så der er rigtig nok. Jeg ville nok råde dig til at få dine lægge maseret for at få løsnet op. Du skal sørger for at ligge med benene højt. Du kan prøve at ligge en massagebold(dem med dupperne) under læggene. Det gør meget ondt i starten, men det giver et tryk på musklerne så de slapper af.

Håber at du kan bruge nogle af disse råd og at det snart går over.

Rigtig god jul

Hilsen

Jeannette

Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.

Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk

Jeg må desværre meddele, at de ude på sygehuset fandt ud af, at jeg har en blodprop i en af de dybe vener, som går ned i benet. Den sidder lige i hasen.

Så det er derfor jeg har haft så ondt.. Det er meget uheldigt, og jeg skal ta' blodfortyndende medicin de næste 9 måneder - altså til jeg har født og 3 mdr. efter.. Jeg skal også gå med støttestrømpe de næste 2½ år!

Hilsen Sille..

Anmeld

21. december 2010

perzona

Hej Sille

Det er jeg rigitg ked af at hører havde din læge ikke undersøgt dig? Det var godt at de fandt årsagen på sygehuset og at de har fået styr på det. Håber at du trods alt får en god jul og at alt går godt fremover.

Hilsen

Jeannette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.