Barsel og fleksjob/fleksledighedsydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.211 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2010

Kløver

Er der nogle der kender til reglerne, og til det at holde barsel når man er på fleks-ledighedsydelse. jeg har forgæves prøvet at få fat i kommunen, og tænkte nogle af jer måske kender til det, eller har hørt om der er noget bestemt at tage hensyn til, falder man i ydelse, eller ryger man ned på sygedagpenge eller hvad sker der

har hørt at man ud over dne almindelige barsel skal søge forældreorlov, for at komme op på et helt års barsel, men kan man også¨søge om det når man er på fleks-ledighedsydelse

nogle der kender til det, og evt sel er/har været på barsel, på fleks-ledighedsydelse, eller på fleksjob

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

sabi1979

Hejsa

Jeg får ledighedsydelse, og det fik jeg også i hele min barsel, Min barsel startede 4 uger før forventede termin og jeg havde 48 ugers barsel efter  min datter blev født. Ud af de 48 uger havde min mand 2 uger, så alt i alt havde jeg 50 ugers barsel. Ellers kan du bare ringe til din sagsbehandler, han/hun skal nok vejlede dig.

Held og Lykke

Anmeld

16. december 2010

Kløver

sabi1979 skriver:

Hejsa

Jeg får ledighedsydelse, og det fik jeg også i hele min barsel, Min barsel startede 4 uger før forventede termin og jeg havde 48 ugers barsel efter  min datter blev født. Ud af de 48 uger havde min mand 2 uger, så alt i alt havde jeg 50 ugers barsel. Ellers kan du bare ringe til din sagsbehandler, han/hun skal nok vejlede dig.

Held og Lykke

Tusind tak for svar, problemet for mig har været, at jeg under noget omstrukturering har fået brev, lørdag i uge 49, med beskeden om at jeg ville få ny sagsbehandler, og har ikke kunne få fat på dem siden, så aner intet ang barsel, og ved ikke engang hvem min nye sagsbehandler er, så meget af det der var gang i med min forrige sagsbehandler skal ejg jo til at starte op på ny, ved dne nye, så det hele er lidt noget rod

men dejligt at høre jeg kan få barsel og stadig vil få penge, frygtede jo lidt jeg ville ryge på sygedagpenge, eller ryge på kontanthjælp

Anmeld

17. december 2010

sabi1979

Ja det var da noget værre bøvl og jeg tror ikke reglerne er anderledes nu, da det ikke er så længe siden jeg var på barsel, min den mindste er nemlig kun 15 måneder  og så vidt jeg ved , så når du først er godkendt til flex og får ledighedsydelse kan du aldrig blive smidt på kontanthjælp, det har min kusine fortalt mig, da hun også får ledighedsydelse. Held og lykke med det hele

Knus Sabrina

Anmeld

17. december 2010

Kløver

sabi1979 skriver:

Ja det var da noget værre bøvl og jeg tror ikke reglerne er anderledes nu, da det ikke er så længe siden jeg var på barsel, min den mindste er nemlig kun 15 måneder  og så vidt jeg ved , så når du først er godkendt til flex og får ledighedsydelse kan du aldrig blive smidt på kontanthjælp, det har min kusine fortalt mig, da hun også får ledighedsydelse. Held og lykke med det hele

Knus Sabrina

tusind tak, fik fat i en på kommunen i dag, men hun sagde de havde for travlt så jeg skulle komme ned til dem istedet. det eneste jeg fik at vide var at jeg havde ret til barsel og jeg havd enoget med46 uger men at det tilsammen blev 1 år, og blev ikke vildt klog på det, og hun fejede mig faktisk bare af med, at der jo var laaaaaang tid endnu, så jeg kunne jo komme tilbage i slutningen af januar og så kunne vi finde ud af noget spild af tid... men ved da nu jeg går på barsel 4 uger før termin

Anmeld

17. december 2010

sabi1979

Ja det er noget værre L... med kommunerne, jeg har også skiftet sagsbehandler mange gange og det er vildt træls Men dejligt du fik bare lidt svar fra dem

Glædelig Jul

Anmeld

17. december 2010

Kløver

sabi1979 skriver:

Ja det er noget værre L... med kommunerne, jeg har også skiftet sagsbehandler mange gange og det er vildt træls Men dejligt du fik bare lidt svar fra dem

Glædelig Jul

tak og i lige måde

og ja, var rart at få lidt klarhed, så må resten komme i slutningen af januar

og tak for din hjælp

Anmeld

17. december 2010

sabi1979

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.