Plejeorlov og revalidering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Louisiana

Hej skønne piger

Der var én der skrev til mig i mit indlæg om min mor, at jeg kan søge plejeorlov. Det har jeg før tænkt på, men var kommet helt fra det igen. Nu overvejer jeg det stærkt, for jeg har alligevel utrolig svært ved, at samle mig om mine studier  Desuden hjælper jeg jo i forvejen mine forældre i hjemmet, og er så meget sammen med dem som muligt. MEN! Jeg får revalidering, og ved ikke hvordan reglerne er omkring revalidering og plejeorlov..?? Er der nogen herinde der ved det?? Min far har lige fået plejeorlov, det gav overlægen ham, men kan jeg så også få plejeorlov?? Det er jo et 24 timers job, og alle har jo brug for aflastning, så det kunne jo være fint, hvis vi kunne hjælpe hinanden, min far og jeg...

Håber der er nogen kloge hoveder derude, der ved alt det jeg spørger om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

wamse

Louisiana28 skriver:

Hej skønne piger

Der var én der skrev til mig i mit indlæg om min mor, at jeg kan søge plejeorlov. Det har jeg før tænkt på, men var kommet helt fra det igen. Nu overvejer jeg det stærkt, for jeg har alligevel utrolig svært ved, at samle mig om mine studier  Desuden hjælper jeg jo i forvejen mine forældre i hjemmet, og er så meget sammen med dem som muligt. MEN! Jeg får revalidering, og ved ikke hvordan reglerne er omkring revalidering og plejeorlov..?? Er der nogen herinde der ved det?? Min far har lige fået plejeorlov, det gav overlægen ham, men kan jeg så også få plejeorlov?? Det er jo et 24 timers job, og alle har jo brug for aflastning, så det kunne jo være fint, hvis vi kunne hjælpe hinanden, min far og jeg...

umiddelbart mener jeg ikke at både du og din far kan få plejeorlov til at passe din mor Jeg snakkede meget med en fra kommunen omkring det, og hun var bare så sød og forstående.

Anmeld

16. december 2010

wamse

Louisiana28 skriver:

Hej skønne piger

Her står der lidt uddybning, men det ser ud til at man godt kan deles om orlovet, men ved ikke om man kan have det samtidigt, eller om man skal dele det op i perioder. Men det ville klart være bedst, hvis du kontaktede din kommune og får de korrekte svar.

http://www.skive.dk/files/Institutioner2/Skive.dk/ VOKSNE%20%C3%86LDRE/Myndighedsafdelingen/Pjecer/Pl ejeorlov%20%C2%A7%20119.pdf

Anmeld

16. december 2010

Louisiana

wamse skriver:

Her står der lidt uddybning, men det ser ud til at man godt kan deles om orlovet, men ved ikke om man kan have det samtidigt, eller om man skal dele det op i perioder. Men det ville klart være bedst, hvis du kontaktede din kommune og får de korrekte svar.

http://www.skive.dk/files/Institutioner2/Skive.dk/ VOKSNE%20%C3%86LDRE/Myndighedsafdelingen/Pjecer/Pl ejeorlov%20%C2%A7%20119.pdf

Tusind tak skal du ha'  Jeg søgte selv på nettet, men kunne ikke finde noget der har med revalidering og plejeorlov at gøre. Vil jo ikke miste min revalidering... Må nok hellere ringe til min kommune og spørge

Anmeld

16. december 2010

birthee

Dengang min mormor var syg af kræft, havde både min moster og min mor plejeorlov... De havde så hver 2. uge, og passede deres almindelige arbejde de andre uger... Men spørg kommunen, så får du det rigtige svar... Jeg ved ikke, hvordan det er idag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.