Mælkeallergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. december 2010

FruEllingsen

ja her er lige en lille opdate på min tråd ""

Vi har i lidt over en uge prøvet med Nan HA. og det har tydeligt haft en effekt. Nu kan han lege på gulvet ordentlig igen. uden at gylpe ALT hans mad op.

Dog gylper han stadig længe efter han har spist, så i dag var vi forbi lægen.

Hun er ret sikker på at det er mælkeallergi men hun er også ret overbevist om at han nok skal vokse fra det.

Nu skal vi starte med profylac (til 200 kr for en dåse med 400 g pulver) og skære ALT mælk ud af hans kost i en måned. for at se hvordan han så reagere.

Er ked af det, men også lettet. da vi nu endelig (næsten i hvertfald) har fundet årsagen til hans konstante gylperri, og sure opstød.

Nu håber jeg bare det hele bliver bedre, og at han hurtigt vokser fra det igen.

Jer der har haft små børn med Mælkeallergi. må jeg ikke høre jeres erfaringer med det? hvad fik jeres børn af mad, hvornår voksede de fra det. osv. osv.

Tak fordi du læste med

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

FruEllingsen

Lige et ekstra spørgsmål.

Hvad kan man bruge af smørbart pålæg hvor der ikke er mælk i??? og kan man få rugbrød uden mælk?

Anmeld

16. december 2010

Thereseh

Drømmer skriver:

Lige et ekstra spørgsmål.

Hvad kan man bruge af smørbart pålæg hvor der ikke er mælk i??? og kan man få rugbrød uden mælk?

Er der overhovedet mælk i rugbrød? Jeg bager selv rugbrød, og hvis du googler "Camilla Plum Oldschool rugbrød", kan du se opskriften. 

Surdej kan man lave selv, eller købe i en helsekost. Aurion laver vist en. 

Smørbart pålæg fra Nutana og Streich (også helsekost) er uden mælk. Hanegal laver en allergi leverpostej, uden mælk. 

Anmeld

16. december 2010

Ryberg

Drømmer skriver:

ja her er lige en lille opdate på min tråd ""

Vi har i lidt over en uge prøvet med Nan HA. og det har tydeligt haft en effekt. Nu kan han lege på gulvet ordentlig igen. uden at gylpe ALT hans mad op.

Dog gylper han stadig længe efter han har spist, så i dag var vi forbi lægen.

Hun er ret sikker på at det er mælkeallergi men hun er også ret overbevist om at han nok skal vokse fra det.

Nu skal vi starte med profylac (til 200 kr for en dåse med 400 g pulver) og skære ALT mælk ud af hans kost i en måned. for at se hvordan han så reagere.

Er ked af det, men også lettet. da vi nu endelig (næsten i hvertfald) har fundet årsagen til hans konstante gylperri, og sure opstød.

Nu håber jeg bare det hele bliver bedre, og at han hurtigt vokser fra det igen.

Jer der har haft små børn med Mælkeallergi. må jeg ikke høre jeres erfaringer med det? hvad fik jeres børn af mad, hvornår voksede de fra det. osv. osv.

Tak fordi du læste med

Vil lige sige at jeg har en dåse profylac liggende, du gerne må få.. bare du betaler portoen... vi stoppede med det, da Lasse var 4 mdr...

Han fik det fordi hans far er multiallergiker, så var det bare bedre at være på den sikre side

Du kan i øvrigt få en grøn recept af din læge, som gør at du får et kæmpe tilskud til profylac, så skal du kun give nogen og 70 kr. for en dåse...

Anmeld

16. december 2010

Jyden

Du skal bede din læge om en tilskudsrecept!! Så betaler staten 2/3 af erstatningen!

Anmeld

16. december 2010

FruEllingsen

Thereseh skriver:

Er der overhovedet mælk i rugbrød? Jeg bager selv rugbrød, og hvis du googler "Camilla Plum Oldschool rugbrød", kan du se opskriften. 

Surdej kan man lave selv, eller købe i en helsekost. Aurion laver vist en. 

Smørbart pålæg fra Nutana og Streich (også helsekost) er uden mælk. Hanegal laver en allergi leverpostej, uden mælk. 

mange tak for de gode tips

Anmeld

16. december 2010

FruEllingsen

Jyden skriver:

Du skal bede din læge om en tilskudsrecept!! Så betaler staten 2/3 af erstatningen!

Det er sjovt at lægen slet ikke nævnte det. må hellere ringe til hende i næste uge og høre ad tak for tipset

Anmeld

16. december 2010

FruEllingsen

KittyGirl skriver:

Vil lige sige at jeg har en dåse profylac liggende, du gerne må få.. bare du betaler portoen... vi stoppede med det, da Lasse var 4 mdr...

Han fik det fordi hans far er multiallergiker, så var det bare bedre at være på den sikre side

Du kan i øvrigt få en grøn recept af din læge, som gør at du får et kæmpe tilskud til profylac, så skal du kun give nogen og 70 kr. for en dåse...

Det vil vi da rigtig gerne. det er da super sødt af dig sender lige en PB

Anmeld

16. december 2010

Tdittmann

Drømmer skriver:

Det er sjovt at lægen slet ikke nævnte det. må hellere ringe til hende i næste uge og høre ad tak for tipset

det er korrekt - sådan var det også med min datter som fik profylac til hun var 1 år!

Anmeld

16. december 2010

FruEllingsen

Tdittmann skriver:

det er korrekt - sådan var det også med min datter som fik profylac til hun var 1 år!

Det var da altid noget. for hold da op det bliver hurtigt dyrt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.