Graviditetsugerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Mullebergen

Jeg er forholdsvis ny bruger herinde men de måneder jeg har været her, har jeg undret mig lidt over hvorfor næsten alle brugere skriver ugerne forkert?

Når man fx. er 33+4 er man i 34. uge, ikke i UGE 34.

Man er jo heller ikke 27 år, blot fordi man er 26 år og nogle måneder, så er man i gang med sit 27. år 

I og for sig kan det jo være ligegyldigt men det er jo alligevel lidt misvisende, da et barn er præmatur frem til uge 37, dvs. fra 37+0 og ikke fra 36+0 

Måske er jeg bare en perfektionistisk kloge-Åge men jeg har aldrig selv sagt en "uge længere" end jeg er, netop for at undgå misforståelser 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Missi

hey

det kan være ret besværligt at finde ud af men-

F.eks jeg er 34+1 det betyder at jeg har fuldført 34 hele uger + 1 dag

kram

Anmeld

16. december 2010

Kløver

MatildeS skriver:

Jeg er forholdsvis ny bruger herinde men de måneder jeg har været her, har jeg undret mig lidt over hvorfor næsten alle brugere skriver ugerne forkert?

Man er jo heller ikke 27 år, blot fordi man er 26 år og nogle måneder, så er man i gang med sit 27. år 

I og for sig kan det jo være ligegyldigt men det er jo alligevel lidt misvisende, da et barn er præmatur frem til uge 37, dvs. fra 37+0 og ikke fra 36+0 

Måske er jeg bare en perfektionistisk kloge-Åge men jeg har aldrig selv sagt en "uge længere" end jeg er, netop for at undgå misforståelser 

jeg tror mange kører rundt i det, jeg plejer at sige jeg er i uge 36 når jeg er fra 36+0 - 36+6 og så er 37 uger uger fra 37+0 dvs at jeg i dag er i uge 29, men samtidig er jeg også i 30 graviditetsuge, men først 30 fulde uger henne om 1 uge, derfor det måske kan være lidt forvirrende for nogle

men læste et sted at man skal kigge på talle før plusset dvs er man 27+5, så er man 27 uger henne ( men i 28 graviditetsuge)

Anmeld

16. december 2010

Mullebergen

Missi skriver:

hey

det kan være ret besværligt at finde ud af men-

F.eks jeg er 34+1 det betyder at jeg har fuldført 34 hele uger + 1 dag

kram

I know, jeg har været gravid to gange 

Men så er du jo i uge 34 og i gang med 35. uge -Du er ikke i uge 35 

Jeg synes ikke det er så svært at finde rundt i 

Anmeld

16. december 2010

Mullebergen

Maja84 skriver:

jeg tror mange kører rundt i det, jeg plejer at sige jeg er i uge 36 når jeg er fra 36+0 - 36+6 og så er 37 uger uger fra 37+0 dvs at jeg i dag er i uge 29, men samtidig er jeg også i 30 graviditetsuge, men først 30 fulde uger henne om 1 uge, derfor det måske kan være lidt forvirrende for nogle

men læste et sted at man skal kigge på talle før plusset dvs er man 27+5, så er man 27 uger henne ( men i 28 graviditetsuge)

Præciiiiiiiiiis 

Mange herinde, skriver blot en uge længere end de er 

Anmeld

16. december 2010

Mother-love

MatildeS skriver:

hejsa.. jeg undrede mig også meget men det hedder altså når du er f.eks 27+5 er du i uge 28

hvis du er 33+1 er du i uge 34. 

jeg ved ikke hvorfor man siger sådan jeg synes også det er ret ulogisk men det sådan man siger det....

Anmeld

16. december 2010

Mullebergen

michelledam skriver:

hejsa.. jeg undrede mig også meget men det hedder altså når du er f.eks 27+5 er du i uge 28

hvis du er 33+1 er du i uge 34. 

jeg ved ikke hvorfor man siger sådan jeg synes også det er ret ulogisk men det sådan man siger det....

Niks, det er nemlig ikke korrekt det du skriver.

Man er i 28. og 34. uge -Ikke i UGE 28 og 34 -Der er en væsentlig forskel, læs mit eksempel på alder i #1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.