Kvalme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Hyacinth

Hej piger,

Jeg er nu i 17. uge og går ind i 18. uge i morgen. Jeg har haft en form for gylden regel/forhåbning om, at jeg ville være sluppet af med kvalme, hovedpine osv. efter 3. måned, men ak nej.

Jeg har stadig kvalme(dog mindre end de første 12 uger), men alligevel så mange gange om ugen, at det næsten er hver/hver anden dag. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor den ikke stopper.. Derudover har jeg også lidt meget af hovedpiner og gør det til dels stadig. Mit blodtryk, urin osv. er normalt, så jeg har ingen forklaring på det.

Er der andre der led så længe af kvalme osv? Og hvornår sluttede det for jer?

Kan det være fordi, jeg har et højt hormonindhold eller?

Tak for svar på forhånd

Kh H

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Chewy

Hyacinth skriver:

Hej piger,

Jeg er nu i 17. uge og går ind i 18. uge i morgen. Jeg har haft en form for gylden regel/forhåbning om, at jeg ville være sluppet af med kvalme, hovedpine osv. efter 3. måned, men ak nej.

Jeg har stadig kvalme(dog mindre end de første 12 uger), men alligevel så mange gange om ugen, at det næsten er hver/hver anden dag. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor den ikke stopper.. Derudover har jeg også lidt meget af hovedpiner og gør det til dels stadig. Mit blodtryk, urin osv. er normalt, så jeg har ingen forklaring på det.

Er der andre der led så længe af kvalme osv? Og hvornår sluttede det for jer?

Kan det være fordi, jeg har et højt hormonindhold eller?

Tak for svar på forhånd

Kh H

Puha, stakkels dig. Lige en

Der er desværre nogle kvinder, der har kvalme hele vejen igennem graviditeten. Kender selv op til flere. Så desværre er der ikke så meget at gøre end at lytte til din krop og acceptere de dage, hvor du er nødt til at lægge dig pga hovedpine eller kvalme. Jeg selv er helt kvalmefri, men kan også have en ond, ond hovedpine en gang imellem, og så er der ikke andet for end at lægge sig til det fortager sig.

Som du selv skriver, så er der nok ikke nogen anden forklaring på det end hormonpåvirkningen af kroppen. Jeg vil foreslå dig arkupunktur. Jeg har selv glæde af det, og har en veninde der havde invaliderende hovedpine i sin graviditet og arkupunkturen kunne holde det helt nede. Så måske det er værd at overveje for dig?

God bedring med dig 

Anmeld

16. december 2010

maria87

jeg havde mega kvalme i de første 3½ måned.... spiste Sodavands-Is og frugt hele tiden , kunne ikke få noget som heklst mad ned ...

det var først da jeg var 4 måneder henne at jeg kunne begynde at spise aftensmad og rugbrød osv

Anmeld

16. december 2010

AnneBJ

Min kvalme stoppede da jeg var 22 uger henne!! SÅ jeg føler med dig!
Kvalmen i sig selv er slemt, men det, at alle folk siger "bare vent til 12. uge, så slutter det" - og 12. uge kommer og går og der sker ikke en hatfis...
Så siger de 16. uge, og stadig ingen bedring og så 20. uge - da jeg gik ind i uge 21 og stadig havde kvalme 24/7 indstillede jeg mig på, at jeg nok bare skulle lide resten af graviditeten!

Heldigvis slap jeg -men det holdt virkelig, virkelig hårdt at holde humøret oppe!

Jeg kan sagtens komme med en million råd om hvad du kan/skal spise og ikke skal/kan, men jeg synes selv det var irriterende til sidst, at høre om flødeskumskager og kakaomælk var det eneste der hjalp, når jeg ikke engang kunne forestille mig, nogensinde at spise almindelig aftensmad igen - så skriv, hvis du vil have dem, eller hvis du bare vil have mere opmuntring! For det ER hårdt!

Anmeld

16. december 2010

Hyacinth

Chewy; Tak for >:< Jeg talte med én i dag, som sagde, at jeg kunne forsøge at spise nogle andre ting end dem jeg spiser, men akupunktur kunne måske være et forsøg værd. Tak

AnneBJ; Århh stakkels dig også! Det kunne godt tyde på, at jeg bliver en som dig - der ikke slipper før jeg er over halvvejs. Men jeg synes godt nok også det har været r*vbelastende, at høre på folks "ja, det går væk når du går ind i 4-5 måned. Yeah right.

Jeg vil meget gerne bede om listen på mad, hvis det ikke er for meget. Tak

Anmeld

16. december 2010

Hyacinth

Hov.. Den der >:< skulle have været en Haha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.