Heidi Bakke skriver:
Ved godt det ikke var til mig.
Men tænkte at i begge er DP og har små børn.
I skrev tidligere at det var et dejlig job, fordi man kunne hente sine børn tidligere og kunne have dem hjemme. (dem der ikke går i skole, eller ved sygdom)
Jeg har et spørgsmål???
Tager i jeres dagplejebørn med ned og henter??? Eller ?? Synes i det er et problem at have et sygt barn i et værelse, samtidigt med i passer dp børn i et andet.
Det er ikke snagen, bare nogle ting jeg har tænkt over, efter mine egne børn er startet hos DP... Og min dp har ikke været syg, andet end et forløb hvor den mindste var indlagt i 3 uger.
Min dp mor er så heldig at hve sine forældre i byen, så de henter den store i børnehave om eftermiddagen. Når far ikke kan aflevere ham så kan de også det. Den lille bliver passet af mor.
Jeg har intet problem med det, bare nogle tanker.
(H) Heidi
Åhhh ja det er et skønt job...
Jeg bruger ikke min arbejdstid på at aflevere eller hente mine drenge...
Om morgenen cykler farmand og Alexander afsted til børnehaven...Så dvs. hver dag afl. far... Oliver har længere til børnehave, ( nej de går ikke i den samme børnehave ) så han kører i taxa herhjemmefra og ud til børnehaven hver dag....
Mandag og onsdag henter mormor Alexander i børnehaven og kører ham hjem... Oliver tager sin taxa hjem til mig...
Tirsdag, torsdag og fredag har farmand tidligere fri og henter Alexander i børnehaven og de kommer hjem... Oliver tager sin taxa...
Når mine børn er syge, kommer selvfølgelig an på hvad de fejler og hvordan de har det, men som regel hvis det er et rødt øje eller man er ekstra træt pga. for mange indput fra dagen før, ja så er de hjemme...
Men mine er for små til at kunne passe sig selv inde i deres seng, og det ville jeg slet ikke turde, fordi hvis der skulle ske noget...
Men hvis de ringer fra børnehaven efter kl. 11 og siger en af dem er syge, så er det far der henter og kommer hjem med ham og så afgør vi om far skal blive hjemme eller tage på job igen... For mellem 12-15 sover dagplejebørnene jo alligevel....Og så har jeg tid til ham...
Men heldigvis er vi sjældne syge ... :)
Men kaster de op om morgenen ja så tager jeg barnets første sygedag for da kan jeg ikke have de baktuser i mit hjem, for det smitter jo de andre børn...
Da mine drenge fik skoldkopper var de hjemme og jeg jobbede for smitten er jo allerede inden knopperne kommer frem... Men jeg tilbød dagplejebørnene gæstepleje men de smilede og sagde ja de er nok allerede smittet og ganske rigtigt...
Håber at det var svar på de spørgsmål du havde...
Majbritt(H)