Forældre må hente de små tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. september 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Hver femte kommune vil næste år skære i daginstitutionernes ugentlige åbningstid. Hver 10. vil reducere åbningstiden i SFO'en

Hver femte kommune siger, at den i 2009 vil reducere åbningstiden i institutioner for 0-6-årige, mens hver 10. også vil reducere åbningstiden i SFO'en. »Det er en serviceforringelse, som er helt uforståelig i en tid med en stærk økonomi,« siger BUPL-formand Henning Pedersen, mens Dansk Erhverv kalder det et skridt i den forkerte retning. »Der skæres bid for bid. Samtidig er der åbnet for private børnehaver med mulighed for øget forældrebetaling for de velstillede,« siger ordfører Mette Frederiksen, mens Venstres ordfører, Karen Ellemann, siger: »Det er BUPL's vanlige skræmmekampagne, men realiteten er, at der aldrig er blevet brugt så mange penge pr. barn som nu.«

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

Katjaro

Jeg håber saft suseme ikke at det bliver der hvor jeg bor.... :@

Burde næsten vide det - da jeg jo sidder i forældrebestyrelsen i børnehaven :P

Hilsen katja

Anmeld

2. september 2008

Randi

Der er desværre allerede blevet skåret ned på åbningstiden i sønnikkes børnehave.... Har man arbejde, kan man ikke nå at hente de små, inden kl blir 16.00..... :( Jeg går da heldigvis hjemme på barsel lige nu, men helt let er det ikke altid alligevel...... :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.