Er så sur og skuffet endnu engang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Lullaby

Sagen er den, at fordi min svigermor gerne vil have sine børnebørn overnattende engang om mdr og hun har for mange "små" så skal vi skiftes med min svigerinde. Dvs at hver 14 dag er det hendes børn og hver 14 dag er det mine.

Vi har haft mange problemer med dette arrangement fordi min svigerinde "glemmer" at det er vores tur og dukker op for liiiige at sige hej (som er gerne et 3 times besøg). Det har gjort at vi ofte må beklage os over at hver 14 dag er det vores ungers tur til at nyde noget alenetid med bedsterne.

Hvis vi så har spurgt (for vi spørger altid) så er det altid nej fra min svigerindes side. Den ene gang var det fordi der foregik noget i min datters skole som de små ikke måtte være med til så det er ikke fordi vi skal hygge. Vi måtte så køre den lille til Lolland.

Nu er problemet så igen fredag. For pludselig skal min svigerinde derud og spise sammen med hendes unger på vores tur. Og nu er jeg bare sur for om lørdagen skal vi hente dem kl 11 fordi de skal til julefrokost så dvs at hvis vi er heldige så snakker vi om en 6 timer sammenlagt de får alene sammen med dem inkl madlavningstid osv.

Nu er jeg bare sur og skuffet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Karo

Hvis det var mig der stod i dine sko ville jeg få min mand / kæreste til at snakke med sin mor.

Kan han ikke fortælle at i ikke er tilfreds med den måde tingede bliver opdelt på, da din svigerinde ikke kan finde ud af det. Nu er det jo svigermor der gerne vil have at de overnatter, så mon ikke hun kunne snakke med sin datter om at hun skal blive væk på jeres dage ?

Anmeld

15. december 2010

Jyden

Ja, da jeg læste dit indlæg tænkte jeg nu mest: Vær da glad for at dine børn har nogle bedsteforældre, der så gerne vil deres børnebørn, at de har lyst til at have dem alene så ofte. Hvis din svigerinde og hendes børn også er der, ja så er der jo bare nogle legekammerater til ungerne noget af tiden.

Kan godt se, at hun "overskrider" jeres aftale, men er det vigtigt?

Anmeld

15. december 2010

Lullaby

Jyden skriver:

Ja, da jeg læste dit indlæg tænkte jeg nu mest: Vær da glad for at dine børn har nogle bedsteforældre, der så gerne vil deres børnebørn, at de har lyst til at have dem alene så ofte. Hvis din svigerinde og hendes børn også er der, ja så er der jo bare nogle legekammerater til ungerne noget af tiden.

Kan godt se, at hun "overskrider" jeres aftale, men er det vigtigt?

Men må man så heller ikke brokke sig over manden for det kan være at man bare skal være glad for at man har en? Eller børnene for tænk på alle dem som ingen børn har?

ja undskyld men dit svar kan jeg ikke bruge til noget, jeg synes det er vigtigt at de har den hver 14 dag hos bedsterne fordi det er sjældent de ser dem..

Anmeld

15. december 2010

tinasmor

ja kan godt se det fra din side. og jeg kan ikke forstå at din svigerinde kan være bekendt at "mase sig på". Havde du været fræk kunne du jo gøre det samme. Men jeg tænker også her på bedstemor. HUn har jo med vilje bestemt at det skulle deles op, så det ikke blev for meget for hende, og så forstår jeg ikke at svigerinden bare bliver ved med at dukke "uanmeldt" op. Men på den anden side burde bedstemor jo også være bedre til at melde klart ud, men ofte vil man jo ikke gøre sig uvenner med svigerdøtrene. Men jeg synes virkelig det er dårlig stil at hun møver sig sådan ind, når bedste nu har sagt, at det vil være for meget, og når det nu engang er hyggeligt, at bedste kan hygge med de enkelte børn hver for sig.

Men hvor er du heldig I har sådan en aftale. Gid det var mig.

Nu ved jeg ikke om det er din mands brors kone eller hans søster, men under alle omstændigheder ville jeg da få manden til at tage en snak med sin bror/søster.

Anmeld

15. december 2010

Jyden

Lullaby skriver:

Men må man så heller ikke brokke sig over manden for det kan være at man bare skal være glad for at man har en? Eller børnene for tænk på alle dem som ingen børn har?

ja undskyld men dit svar kan jeg ikke bruge til noget, jeg synes det er vigtigt at de har den hver 14 dag hos bedsterne fordi det er sjældent de ser dem..

Det var slet ikke ment så skarpt som du vist har læst det, beklager.

Jeg mente blot, at det måske var værd at tage tingene positivt og sætte pris på det gode forhold I har til dine svigerforældre istedet for at bruge energi på at irritere sig

Anmeld

15. december 2010

Kildebakken

Jeg tror at hvis din svigerinde kommer så meget hos sin mor, kan det tænkes at hun er inde i en periode, hvor hun har brug for sin mor, for at få det hele til at fungere. Jeg ville invitere hende til middag hos dig og forsøge at finde ud af, hvorfor hun ikke er mere fleksibel. 

Dine børn har jo fortjent at være hos deres søde og rummelige bedste helt selv, men da ikke på bekostning af en velfungerende familie, hvor man støtter hinanden og ved hvordan hinanden har det - det er i hvert fald den lektie jeg helst vil lære mit barn.

Hvis din svigerinde bare er egoist - så er det vel noget din mand taler med sin mor om, så hun kan sætte grænserne, hvis hun vælger det.

:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.