Nadia og Camilla skriver:
Hej..
Jeg og en veninde kom op og disuktere lidt den anden dag ang, transport af nyfødte og hun mente bestemt at at de små kun måtte side i en autostol i 15 min ad gangen, men jeg mener bestemt at de max må sidde i en autostol i 30 min af gangen synes jeg har læst mig til, og for så lige så sætte prikken over i, så har jeg læst mig til idag at spædbarn må sidde i en autostole lige så længe de vil hvis de sover for så slapper de helt af og sidder bedre men hvis de er vågne skal de have nogle pauser ind i mellem.. jeg er virklige forvirret nu håber lidt i kan hjælpe mig med det...
har fundet det her på nettet
Der er ingen problemer i at jeres lillesøster sidder i autostolen, når I kører frem og tilbage i hverdagen, sålænge hun ikke sidder mere end 30-45 minutter om dagen. Det er her vigtigt at medtænke, at hvis man skal ind at handle eller lignende, så skal hun ud af autostolen og lægges i liften, så hun ligger ned imens man får gjort sine indkøbt. En autostol hører til i bilen og skal ikke bruges som babysitter
)
Hvis man skal på en længere tur, så sker der ikke noget ved at hun sidder et par timer. Sørg for at hun har fået godt med mad, ren ble osv. inden I skal køre og lad hende så sidde og sove i sin stol imens I får lagt nogle km bag jer. Tag din hånd ind under hendes numse en gang imellem, så hun lige hjælpes med at skifte lidt stilling, ligesom vi andre også skifter stilling i sædet, når vi sidder ned samme sted i længere tid.
Anmeld