Barsel spørgsmål hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. december 2010

170811

Kan nogen forklare mig hvor længe man kan holde barsel med betaling? Jeg er elev.

I overenskomsten for elever står der at arbejdspladsen skal betale for 14 ugers barsel, men kan jeg så kun holde 14 ugers barsel med penge, og alt efterfølgende er betalt af egen lomme ? ELler hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

maria_wlt

LeaK skriver:

Kan nogen forklare mig hvor længe man kan holde barsel med betaling? Jeg er elev.

I overenskomsten for elever står der at arbejdspladsen skal betale for 14 ugers barsel, men kan jeg så kun holde 14 ugers barsel med penge, og alt efterfølgende er betalt af egen lomme ? ELler hvordan?

Nej så skal kommunen betale resten

Anmeld

15. december 2010

GUSO

Hej.. Efter de 14 uger burde du så have Ret til barselsdagpenge.. Dy kan evt ringe til din kommune hvid du et i tvilv..

Anmeld

15. december 2010

GUSO

Hej.. Efter de 14 uger burde du så have Ret til barselsdagpenge.. Dy kan evt ringe til din kommune hvid du et i tvilv..

Anmeld

15. december 2010

170811

Dette er hvad der står i min overenskomst:

Stk. 1

Til fastansatte kvindelige elever, der på det forventede fødselstidspunkt

har 9 måneders anciennitet, betaler arbejdsgiveren løn under barsel

fra 4 uger før forventet fødselstidspunkt (graviditetsorlov) og indtil 14 uger

efter fødslen (barselsorlov).

Anmeld

15. december 2010

170811

Og hvor mange uger er det at kommunen betaler.

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

LeaK skriver:

Og hvor mange uger er det at kommunen betaler.

ring til kommunene eller din fagforening, de er gode til at forklare reglerne nøjagtigt...

man kan holde 52 ugers barsel... i de 14 uger du får løn modtager din arb. plads refusion svarende til barselsdagpenge satsen... derefter modtager du barselsdagpenge direkte fra kommunen.

dvs. fra den dag du føder har du 52 ugers barsel. 14 af dem med løn og 38 uger på barselsdagpenge.

Anmeld

15. december 2010

170811

Ni-ko-li-ne skriver:

ring til kommunene eller din fagforening, de er gode til at forklare reglerne nøjagtigt...

man kan holde 52 ugers barsel... i de 14 uger du får løn modtager din arb. plads refusion svarende til barselsdagpenge satsen... derefter modtager du barselsdagpenge direkte fra kommunen.

dvs. fra den dag du føder har du 52 ugers barsel. 14 af dem med løn og 38 uger på barselsdagpenge.

Tak for dit svar Det lysnede lidt, blev helt skræmt fordi jeg troede at jeg kun kunne holde 14 uger med penge.

Ringer til kommunen, der er dog længe til at det er aktuelt (slut juli)

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

LeaK skriver:

Tak for dit svar Det lysnede lidt, blev helt skræmt fordi jeg troede at jeg kun kunne holde 14 uger med penge.

Ringer til kommunen, der er dog længe til at det er aktuelt (slut juli)

jo, men det er nu meget rart at få styr på de økonomiske ting:0)

jeg ved ikke om det er anderledes for dig som elev, men det tror jeg nu ikke

Anmeld

15. december 2010

170811

Ni-ko-li-ne skriver:

jo, men det er nu meget rart at få styr på de økonomiske ting:0)

jeg ved ikke om det er anderledes for dig som elev, men det tror jeg nu ikke

Ja det har du ret i! Så vidt jeg kan se på min kommunes hjemmeside så er det som du siger

Jeg er dog i tvivl om jeg får 3760 kr pr uge i barselsdagpenge som jeg kan se på nettet, da jeg ikke tjener så meget på mit job? (11200 om måneden før skat) Man kan da have lov til at håbe. Ville da ikke gøre noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.