Er der nogen herinde med J-pouch/stomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. december 2010

JCS

Hej piger, eftersom jeg selv er pouch-opereret er jeg lidt nysgerrig efter at vide, om der er andre med pouch eller stomi?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Loa

Må man spørge hvad pouch er?

Anmeld

15. december 2010

JCS

Loa skriver:

Må man spørge hvad pouch er?

Hey, en pouch er en... hvordan forklarer man det på menneskesprog?!?!?.....

Altså, når man for anlagt stomi, får man som regelt fjernet hele tyktarmen. Når man så skal have stomi lagt tilbage (fjerne den) laver man en 'falsk' tyktarm, ved at tage et stykke tyndtarm og lave en slags 'beholder'. Det er en pouch Pouchen bliver lagt lige ved siden af livmoderen, så efter de 3 store operationer man skal igennem, har man statistisk set kun 15% chance for at blive naturligt undfanget, pga. arvæv og tryk på livmoderen. Så det kunne være rart at snakke med nogle her inde, kan læse på amerikanske sider, at der er rigtig mange der alligevel er blevet gravide the natural way.

Anmeld

16. december 2010

Loa

JCS skriver:

Hey, en pouch er en... hvordan forklarer man det på menneskesprog?!?!?.....

Altså, når man for anlagt stomi, får man som regelt fjernet hele tyktarmen. Når man så skal have stomi lagt tilbage (fjerne den) laver man en 'falsk' tyktarm, ved at tage et stykke tyndtarm og lave en slags 'beholder'. Det er en pouch Pouchen bliver lagt lige ved siden af livmoderen, så efter de 3 store operationer man skal igennem, har man statistisk set kun 15% chance for at blive naturligt undfanget, pga. arvæv og tryk på livmoderen. Så det kunne være rart at snakke med nogle her inde, kan læse på amerikanske sider, at der er rigtig mange der alligevel er blevet gravide the natural way.

Hold da op.... Det lyder omfattende...... Men var slet ikke engang klar over man kunne få fjernet en stomi pose når man først havde fået den...... (det er korrekt opfattet, ud fra det du skriver ik?)

Jamen kan da klart godt forstå det kunne være rart at høre fra andre i samme situation... Jeg gætter på du håber på en bebs, the natural way?  

Vil da krydse fingre for du hører under de 15% så

Anmeld

16. december 2010

blomst84

JCS skriver:

Hej piger, eftersom jeg selv er pouch-opereret er jeg lidt nysgerrig efter at vide, om der er andre med pouch eller stomi?

Har du Colitis Ulserosa? 

Anmeld

17. december 2010

JCS

blomst84 skriver:

Har du Colitis Ulserosa? 

Ja, eller havde også dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.