MME... hvordan er det nu lige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Betteisen

Min datter er nu 6 mdr og jeg er så småt begyndt at trappe ned på amningen, da hun ikke kan koncentrere sig om at spise hos mig. Derfor får hun nu MME, men hvordan er det nu lige man gør det smartest?

Jeg har købt NAN på pulver og laver gerne til et døgn af gangen... for når hun er sulten skal det bare gå pænt stærkt.

I realiteten kan jeg vel bare bruge vandet fra den kolde hane uden at det skal koges først eller hvordan.... eller kan pulveret så ikke opløses???

Og hvad med flaskerne.... skal de stadig skoldes inden jeg blander det??

Jeg gør det at jeg skolder alle flaskerne først... koger vandet og hælder det på flaskerne til afkøling. Når det er ca 40 g. tilsætter jeg pulveret og ryster det sammen, hvorefter flaskerne kommer på køl. Når de så skal bruges lunes de i microovnen... Gør i det anderledes??

MVH

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Nalle

Min søn er også 6 måneder

Den sidste måned, har jeg taget koldt vand fra hanen og varmet og så puttet pulver i, så han får det frisk hver gang

Anmeld

15. december 2010

Rockertand

Det er helt fint, at de får postevand i den alder - jeg er også stoppet med at skolde flasker, nu får de bare en tur i opvaskemaskinen på høj temperatur, og vi har ikke bemærket mavekneb eller anden reaktion.

Anmeld

15. december 2010

Mette.

Betteisen skriver:

Min datter er nu 6 mdr og jeg er så småt begyndt at trappe ned på amningen, da hun ikke kan koncentrere sig om at spise hos mig. Derfor får hun nu MME, men hvordan er det nu lige man gør det smartest?

Jeg har købt NAN på pulver og laver gerne til et døgn af gangen... for når hun er sulten skal det bare gå pænt stærkt.

I realiteten kan jeg vel bare bruge vandet fra den kolde hane uden at det skal koges først eller hvordan.... eller kan pulveret så ikke opløses???

Og hvad med flaskerne.... skal de stadig skoldes inden jeg blander det??

Jeg gør det at jeg skolder alle flaskerne først... koger vandet og hælder det på flaskerne til afkøling. Når det er ca 40 g. tilsætter jeg pulveret og ryster det sammen, hvorefter flaskerne kommer på køl. Når de så skal bruges lunes de i microovnen... Gør i det anderledes??

MVH

Louise

Det er fint som du gør med vandet, men vent med at putte MME pulver i, til du skal bruge det. Så sæt i stedet flaskerne med vand på køl, varm en op når du skal bruge den også tilsæt MME pulver. Så er det mest frisk og bedst for hende.

Med hensyn til at bruge postevand, det kan man godt, men det kan være hårdt for de små maver, så jeg tror altså nok de fleste fortsætter med at bruge afkogt vand til omkring 1 år.

Anmeld

15. december 2010

klmf

Så vidt jeg kan huske, er anbefalingerne at vandet skal være kogt indtil de er omkring 4-6 måneder. Jeg var lidt sløv i optrækket, så Oliver var vist 7 måneder inden jeg stoppede med at koge det og skolde flasker.

Du kan også gøre noget andet end at have dem i køleskabet og så varme op.... Jeg gjorde tit det, at jeg blandede kogende vand med koldt vand, temperaturen bliver perfekt i forholdet 2/3 kogende vand og 1/3 koldt vand fra hanen. Supernemt

Tænk på, at du jo også giver mad fra service, der har været i opvaskeren uden at blive skoldet og giver frisk vand fra hanen... Så behøver flaskerne heller ikke at blive skoldet og det er ikke nødvendigt at buge afkogt vand

Anmeld

15. december 2010

tb

man må bruge vand fra den kolde hane fra de er 4 måneder.. fik af vide af min sp at jeg stadig skulle skolde flaskerne ved rengøring.. jeg sørger altid for at have rene flasker klar og tager så vand fra den kolde hane og varmer i mikro og tilsætter derefter MME.. så har du altid et friskt måltid  

Anmeld

15. december 2010

Tdittmann

tb skriver:

man må bruge vand fra den kolde hane fra de er 4 måneder.. fik af vide af min sp at jeg stadig skulle skolde flaskerne ved rengøring.. jeg sørger altid for at have rene flasker klar og tager så vand fra den kolde hane og varmer i mikro og tilsætter derefter MME.. så har du altid et friskt måltid  

det samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.