Søvnproblemer i stor stil...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Tystys14

Hej, er nu i 29+5 og har helt vildt mange søvnproblemer... Jeg kan ikke ligge ned ret længe af gangen før jeg får ondt i ryggen eller maven...  og har nu haft problemer med at sove en hel nat, i snart en uge... nu er kl. 02;35 og jeg har igen opgivet at sove...  Kæresten sover... hunden sover... baby i maven sover...  men jeg kan ikke...

Har prøvet ALT... Pude mellem benene, og op af ryggen så det støtter godt... men får stadigvæk ondt... og strukket ud, samt været aktiv, og kan stadigvæk ikke sove og får stadigvæk ondt...

Sover på sofaen nu, kun pga. at jeg hele tiden vækker kæresten, han vil dog helst have jeg tager sengen, og at han sover på sofaen... men det synes jeg er en dårlig idé, da jeg alligevel plejer at sove lige godt begge steder (har en god sovesofa) og at jeg jo alligevel ikke vil kunne sove, lige meget om jeg sover i sengen eller på sofaen...

Ved ikke lige hvor jeg vil hen med dette indlæg... men er vist bare ved at være RIGTIG desperat efter at få sovet...

(Er ikke til at holde ud at være sammen med en hel dag, når jeg ikke har sovet ordenligt, eller slet ikke... )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

baby2010

Sådan havde jeg det også. Stakkels dig... Det er snart overstået! Prøv at komme ud og bevæge dig så du blive mere træt - fx svømning er godt og meget skånsomt.

Julie

Anmeld

15. december 2010

Diana...

Jeg tror det er meget normalt med den uro i kroppen. Har du prøvet at lægge med en varme pude i ryggen det hjælper på mig? 

Anmeld

15. december 2010

evamor

Same same. Jeg tror ikke jeg har så mange gode råd, men er også i dag stået op 5.15 fordi jeg bliver vanvittig af at ligge i sengen.

Måske man skulle gå en god lang tur eller noget om dagen, så man forstærker den naturlige træthed...

MVH Eva

Anmeld

15. december 2010

Tystys14

baby2010 skriver:

Sådan havde jeg det også. Stakkels dig... Det er snart overstået! Prøv at komme ud og bevæge dig så du blive mere træt - fx svømning er godt og meget skånsomt.

Julie

vi har prøvet svømning, og jeg præsterede at blive i sengen og sove lidt længere end normalt... men det hjælper enlig ikke i længden  men tak for rådet.

Anmeld

15. december 2010

Tystys14

Diana... skriver:

Jeg tror det er meget normalt med den uro i kroppen. Har du prøvet at lægge med en varme pude i ryggen det hjælper på mig? 

Nej i rigtig varmepude har jeg ikke prøvet, men tror jeg smider kæresten ud og finde en idag... en nat til hvor jeg holder os alle vågne, tror jeg også er for meget for ham.

(er rigtig pivset idag... øv...)

Anmeld

15. december 2010

Tystys14

evamor skriver:

Same same. Jeg tror ikke jeg har så mange gode råd, men er også i dag stået op 5.15 fordi jeg bliver vanvittig af at ligge i sengen.

Måske man skulle gå en god lang tur eller noget om dagen, så man forstærker den naturlige træthed...

MVH Eva

Vi går normalt lange ture med vores vuf, men har faktisk ikke orket det de sidste dage, pga. træthed... kunne alligevel være man skulle prøve at bevæge sig lidt ud igen...  det et forsøg værd...

Tak for rådet.

Anmeld

15. december 2010

Jyden

Det er vist "bare" en normal ting på dette tidspunkt i graviditeten. Det er rigtigt træls, men tror de fleste har prøvet det.

Anmeld

15. december 2010

birthee

Jeg er også nået dertil i graviditeten, til trods for jeg kun er 24 uger henne idag... I nat vågnede jeg kl 5, og kunne ikke falde i søvn igen... Da jeg så endelig faldt i søvn, og vågnede kl 8.30 (lidt mere travl med at få sønnen ikke for sent i børnehave) følte jeg mig bare rigtig tom indeni - kunne ikke finde hoved og hale i noget som helst, og var rigtig rundforvirret

Så idag prøver jeg at springe middagsluren over, og se om jeg sover bedre i nat... (Og det gør det ikke bedre at det er mig der er oppe hver nat, hvis sønnen er ked af det - han falder i søvn igen i løbet af 5 minutter, jeg bruger så en time på det)

Jeg har nogle gange gjort det at jeg har drukket en kop varm mælk, og spist en kiks, det hjælper ind imellem

Anmeld

17. december 2010

Tystys14

birthee skriver:

Jeg er også nået dertil i graviditeten, til trods for jeg kun er 24 uger henne idag... I nat vågnede jeg kl 5, og kunne ikke falde i søvn igen... Da jeg så endelig faldt i søvn, og vågnede kl 8.30 (lidt mere travl med at få sønnen ikke for sent i børnehave) følte jeg mig bare rigtig tom indeni - kunne ikke finde hoved og hale i noget som helst, og var rigtig rundforvirret

Så idag prøver jeg at springe middagsluren over, og se om jeg sover bedre i nat... (Og det gør det ikke bedre at det er mig der er oppe hver nat, hvis sønnen er ked af det - han falder i søvn igen i løbet af 5 minutter, jeg bruger så en time på det)

Jeg har nogle gange gjort det at jeg har drukket en kop varm mælk, og spist en kiks, det hjælper ind imellem

Er ikke meget for varm mælk, men tror altså jeg vil prøve det alligevel, det skader jo ikke.

Jeg gik i seng igår klokken 11 for at strække den, og hvade forinden gået en lang tur med kæresten og hunden... men vågnede alligevel klokken lidt i 2 igen i nat... og måtte derefter opgive at falde i søvn igen...  

Går jo på tredje år på HTX, og er igang med mit SRP (studieretnings projekt), der skal afleveres her den 21... vi gik rigtigt i gang igår på skolen, men jeg startede dog hjemme på det lidt før de andre, pga. jeg ikke ville risikere at komme bagetfer pga. mine søvnproblemer... men det er alligevel lykkes mig...  Er hjemme idag, da jeg ikke har overskud til skolen, da jeg hele tiden tuder over ingen ting. (gjorde jeg desværre også på skolen igår det var så pinligt... )

Tak for rådet med mælken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.