Uge 4+4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2010

170811

Hej folk på baby!

Jeg er blevet gravid, dog ikke planlagt. Ved ærlig talt ikke om jeg har glemt en p pille, eller hvad der er sket, men gravid er jeg ihvert fald blevet. Jeg er i uge 4+4 så vidt jeg kan regne ud, og skal til første lægebesøg imorgen.

Jeg er 22 år, har kæreste og vi har været sammen i 3 års tid.

Vi har snakket om at der ikke skulle gå forfærdelig mange år før vi skulle til at have en lille ny i familien, men at det skulle være lige nu havde ingen af os lige regnet med.

Jeg vil jo inderst inde rigtig gerne have det barn. Og det vil min kæreste også, men der er så mange ting der fiser rundt i hoved på mig. Det jeg tænker mest på er økonomien. Jeg er på elevløn og økonomien er i forvejen stram. Er der mon plads til en lille ny? Eller finder man bare plads når den kommer?

Vi har virkelig svært ved at skulle tage det valg.

Derudover tænker jeg også på mit job. jeg er tjenerelev, og kan en graviditet klare sådan et hårdt fysisk krævende job?

Årh er i totalt forvirring, nogle der har haft det på samme måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Tdittmann

Først tillykke

Mht. økonomien så finder man plads når den lille først er der - tror man prioriterer anderledes. Jeg fik også mit første barn på elevløn.

Om du kan klare et så fysisk arbejde igennem graviditeten - det kan kun tiden vise.

Held og lykke med det hele håber I finder ud af det sammen

Anmeld

14. december 2010

JuelZ

LeaK skriver:

Hej folk på baby!

Jeg er blevet gravid, dog ikke planlagt. Ved ærlig talt ikke om jeg har glemt en p pille, eller hvad der er sket, men gravid er jeg ihvert fald blevet. Jeg er i uge 4+4 så vidt jeg kan regne ud, og skal til første lægebesøg imorgen.

Jeg er 22 år, har kæreste og vi har været sammen i 3 års tid.

Vi har snakket om at der ikke skulle gå forfærdelig mange år før vi skulle til at have en lille ny i familien, men at det skulle være lige nu havde ingen af os lige regnet med.

Jeg vil jo inderst inde rigtig gerne have det barn. Og det vil min kæreste også, men der er så mange ting der fiser rundt i hoved på mig. Det jeg tænker mest på er økonomien. Jeg er på elevløn og økonomien er i forvejen stram. Er der mon plads til en lille ny? Eller finder man bare plads når den kommer?

Vi har virkelig svært ved at skulle tage det valg.

Derudover tænker jeg også på mit job. jeg er tjenerelev, og kan en graviditet klare sådan et hårdt fysisk krævende job?

Årh er i totalt forvirring, nogle der har haft det på samme måde?

Jeg står i samme situation, jeg er gravid i 6+3 og vi har heller ikke særlig god økonomi eller noget som helst, dog var min graviditet planlagt, men lagt lidt på hylden.. min forlovede er på elevløn og får cirka 8800udbetalt hver måned, og nu skal jeg til at starte på uddannelse også får jeg SU, og jeg står både i RKI og alt det dersen, og vi klare os lige med nød og næppe, men jeg er færdig i rki inden jeg får barn og inden slutningen af dette år, og vi bor i en 2v lejlighed hvor vi er nødt til at sove i stuen grundet skimmelsvamp.. så vores situation er heller ikke for god, men vi føler os klar og parate til at tage de tørn der skal tages... Vi har ville det her rigtig længe nu, så nu er det sku nu ..
jeg skal til min første undersøgelse i januar - så passer det med at jeg lige er gået ud af niende uge og ind i 10.

så hvis i har det godt med det, hvorfor så dog ikke bare tage beslutningen...
- desuden så var min veninde tjener hele vejen igennem hendes graviditet, uden problemer, andet end en smule bækkenløsning, men hun klarede den... hvis man træner på den måde som lægerne osv siger til en, så man undgår bækkenløsning - så godt man kan, så skal det nok lykkes...

Om ikke andet - håber i træffer det rigtige valg

Anmeld

14. december 2010

Dinna88

Tillykke

Jeg synes det er hamrende svært at  skulle vurdere sådan noget, men du kan jo sætte dig ned med din kæreste og lave kigge på jeres budget og derved konkludere om I økonomisk set er klar til det. Det har jo sit at skulle sige, som du selv skriver! Hvis I vurderer at I har råd, jamen, så må I jo tage den derfra. Der er jo rig mulighed for abort når du ikke er længere henne (for nogle lyder det måske hårdt, men jeg mener at abort i visse tilfælde kan være en god ting!) Så I må nok sætte jer ned og tænke det hele godt og grundt igennem, os der læser det du skriver har jo ikke en sørens masse info.

Anmeld

14. december 2010

Dinna88

Tillykke

Jeg synes det er hamrende svært at  skulle vurdere sådan noget, men du kan jo sætte dig ned med din kæreste og lave kigge på jeres budget og derved konkludere om I økonomisk set er klar til det. Det har jo sit at skulle sige, som du selv skriver! Hvis I vurderer at I har råd, jamen, så må I jo tage den derfra. Der er jo rig mulighed for abort når du ikke er længere henne (for nogle lyder det måske hårdt, men jeg mener at abort i visse tilfælde kan være en god ting!) Så I må nok sætte jer ned og tænke det hele godt og grundt igennem, os der læser det du skriver har jo ikke en sørens masse info.

Anmeld

14. december 2010

170811

Ja jeg tænker også at man nok skal finde ud af det når babyen endelig kommer!

Er jo egentlig virkelig glad for den positive test. Sådan virkelig glad. Men tankerne fiser afsted.

Anmeld

14. december 2010

170811

Jeg er udemærket godt klar over at ingen af jer kan give mig nogen svar

Men nogen gange er det faktisk rart at høre andre folks historier. Altså lige pt er jeg på elevløn og min kæreste på bistand, og det kan kun lige løbe rundt. Men om 9 måneder HVIS babyen kommer burde han jo have fundet et arbejde.

Tror bare jeg måtte lette mit hjerte.

Anmeld

14. december 2010

Sofia

Tillykke med graviditeten I forhold til økonomien så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre, min kæreste og jeg er begge på SU, og vi bor i en forholdsvis dyr lejlighed i Århus C. Vi venter vores første barn til marts, og tror sagtens det kan gå økonomisk. Hvis ikke det går, tager jeg SU lån. Men tror nu det går, husk på man kan få en del i boligstøtte når man har et barn, det hjælper jo! Derudover kan I overveje at købe nogle af alle tingene brugt, vi køber fx en barnevogn til altanen brugt, og når jeg har født og vi kender kønnet, vil jeg helt sikkert benytte mig af at købe noget tøj brugt også. Prøv at lægge et budget, jeg har afsat 1800 i vores til babyen i måneden. Håber det er nok!

I forhold til om kroppen kan klare dit job, så vil det altid være et spørgsmål man må overveje, og jeg tror ikke du kan gøre andet end at tage det, som det kommer. Hver graviditet er forskellig, det er aldrig til at vide om du får bækkenløsning, kvalme eller slet ikke mærker noget til generne. Selv har jeg fået ondt i ryggen, og det kommer kun, når jeg sidder ned. Det er ikke optimalt når man er studerende og skal læse til eksamen, men jeg prøver at få det til at gå. Du kan jo altid få en sygemelding hvis det bliver nødvendigt

Pøj pøj med det hele! Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.