For lidt modermælk...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke er nu 5 mdr, og har fået fast kartoffel/grøntsagsmos i 1-1½ måned hver aften.

For 3 uger siden begyndte hun at få risgrød til middag, og et halvt stykke frugt om eftermiddagen.

Når hun får grød/mos får hun gerne vand eller modermælkserstatning i en kop - oftest vand.

Hun spiser 150-200 ml. vælling lige inden hun bliver puttet kl. 19.30.

Det betyder jo så, at jeg kun ammer hende én gang om morgenen, om eftermiddagen, sen aften/og om natten, og min tanke er umiddelbart at det er for lidt

Hvad mener I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Low

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Frederikke er nu 5 mdr, og har fået fast kartoffel/grøntsagsmos i 1-1½ måned hver aften.

For 3 uger siden begyndte hun at få risgrød til middag, og et halvt stykke frugt om eftermiddagen.

Når hun får grød/mos får hun gerne vand eller modermælkserstatning i en kop - oftest vand.

Hun spiser 150-200 ml. vælling lige inden hun bliver puttet kl. 19.30.

Det betyder jo så, at jeg kun ammer hende én gang om morgenen, om eftermiddagen, sen aften/og om natten, og min tanke er umiddelbart at det er for lidt

Hvad mener I ?

Så længe hun får 400ml modermælk/MME om dagen og at hun virker tilfreds så ville jeg ikke bekymre mig

Anmeld

14. december 2010

Anne85

Nynne gider slet ikke det mælke fis... Så frederikke får meget iforhold til. Her kæmper vi for at komme op på de 500 ml mme som min sp mener hun som minimum skal ha ved siden af to ske måltider

Anmeld

15. december 2010

Tak for jeres svar.... Er næsten sikker på at hun får mere end 400-500 ml. i døgnet. Vælling tæller ikke med, vel?

Anmeld

15. december 2010

Valle81

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Tak for jeres svar.... Er næsten sikker på at hun får mere end 400-500 ml. i døgnet. Vælling tæller ikke med, vel?

Jo vælling tæller med:0) Den er jernberiget. Mælken du kommer i hendes grød tæller med det hun drikker i kop osv tæller med.

Og hvis du laver hendes grød osvpå mme så får hun det hun skal have, som er ca 400 ml omdagen inkl din mælk.

Christina

Anmeld

15. december 2010

Tulle28

Altså jeg vil jo mene det er for lidt, når hun ikke er ældre. I den alder og nogle måneder frem, skal mælken jo udgøre hovedmåltidet. Kan du ikke amme hende inden måltiderne, eller snige et par amninger ind i løbet af dagen?

Retter lige, glemte at spørge om hun sover hele natten eller du også ammer der?

Anmeld

15. december 2010

Valle81

Tulle28 skriver:

Altså jeg vil jo mene det er for lidt, når hun ikke er ældre. I den alder og nogle måneder frem, skal mælken jo udgøre hovedmåltidet. Kan du ikke amme hende inden måltiderne, eller snige et par amninger ind i løbet af dagen?

Retter lige, glemte at spørge om hun sover hele natten eller du også ammer der?

Saxer lige dette fra hendes indlæg:0)

Det betyder jo så, at jeg kun ammer hende én gang om morgenen, om eftermiddagen, sen aften/og om natten

Så hun ammer 3-4 gange om dagen,som jeg læser det:0)

Anmeld

15. december 2010

Valle81 skriver:

Saxer lige dette fra hendes indlæg:0)

Det betyder jo så, at jeg kun ammer hende én gang om morgenen, om eftermiddagen, sen aften/og om natten

Så hun ammer 3-4 gange om dagen,som jeg læser det:0)

Det er korrekt, jeg ammer 4 gange i døgnet.... og der vil jeg da tro at hun får mellem 100-150 ml pr. gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.