Det navneløse barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. december 2010

otlitrom

Bjørnen er så sød og hjælpsom for tiden Kører mig på arbejde, ordner vasketøj og aftensmad, og kommer og ryster min dyne eller henter vand, når jeg ligger og er dårlig.. Han er en god bjørn!

Men det her barn får ALDRIG et navn, hvis vi skal blive enige. Jeg er godt klar over jeg er i 14. uge fra i morgen... Men ALT hvad jeg foreslår bliver bare fejet af. "Nej, dét skal mit barn ikke hedde".... Men der kommer ingen forslag den anden vej.... Det bliver en laaang proces!

Som Trine skrev så fint den anden dag; så har manden jo aldrig haft en holdning til aftensmad eller indretning af hjemmet. Men når det kommer til barnets navn, så nedlægger de veto i ét væk!

Jeg ved godt vi nok skal finde et navn til den lille bjørnekat.. For den kan jo ikke hedde "ingenting".. Men hvor ville det være en nemmere debat, hvis far bjørn sagde "det bryder jeg mig ikke om, men hvad med....?"

Nå, luksusproblemer, ikke sandt? Og ved I hvad? 3 dage, så har jeg juleferie indtil 4. januar. Spørg mig lige, om jeg glæder mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

mama09

kitty skriver:

Bjørnen er så sød og hjælpsom for tiden Kører mig på arbejde, ordner vasketøj og aftensmad, og kommer og ryster min dyne eller henter vand, når jeg ligger og er dårlig.. Han er en god bjørn!

Men det her barn får ALDRIG et navn, hvis vi skal blive enige. Jeg er godt klar over jeg er i 14. uge fra i morgen... Men ALT hvad jeg foreslår bliver bare fejet af. "Nej, dét skal mit barn ikke hedde".... Men der kommer ingen forslag den anden vej.... Det bliver en laaang proces!

Som Trine skrev så fint den anden dag; så har manden jo aldrig haft en holdning til aftensmad eller indretning af hjemmet. Men når det kommer til barnets navn, så nedlægger de veto i ét væk!

Jeg ved godt vi nok skal finde et navn til den lille bjørnekat.. For den kan jo ikke hedde "ingenting".. Men hvor ville det være en nemmere debat, hvis far bjørn sagde "det bryder jeg mig ikke om, men hvad med....?"

Nå, luksusproblemer, ikke sandt? Og ved I hvad? 3 dage, så har jeg juleferie indtil 4. januar. Spørg mig lige, om jeg glæder mig

Glæder du dig til juleferie??

jeg har forældreorlov hele dec - skønt!

hold da op du bliver da passet godt på - lækkert

ja det er et luksus problem, men er sikker på i nok skal blive enige og "ingenting" får et navn ellers er "ingenting" da et fint og anderledes nyt navn hehe

Anmeld

14. december 2010

Karo

kitty skriver:

Martin og jeg havde nemt ved at finde et navn til Marcus, men med Ida var vi meget uenige.

Jeg har en bog liggende med alle godkendte børnenavne som vi ikke skal bruge mere. Er det en du vil ha ? det kan være han har nemmere ved at beslutte sig hvis han kan sidde med en bog og kigge navnene igennem.

Anmeld

14. december 2010

AnneBJ

Ih, sådan en bor jeg altså også sammen med! Vi kender kønnet, og vi har ca. 3½ måned tilbage at løbe på... en dag kiggede han op på mig (den kommende far, altså!) og sagde: "jamen undskyld altså, men hvad er der galt i, at vente, og så se hvad for en slags han ligner" "måske ligner han slet ikke en Tobias, så kan jeg da ikke bare sidde og sige, at det kan vi godt kalde ham"

Okay okay... jeg har slappet lidt af siden (på den front) og af og til, kan jeg tvinge et navn ud mellem sidebenene på ham.. Så det skal nok komme hjemme hos Jer også, men kan godt følge din frustration!

Glæder du dig i øvrigt til juleferie??

Anmeld

14. december 2010

Sofia

Nu er jeg jo så nysgerrig Kitty - hvilke navne har du foreslået??

Anmeld

14. december 2010

oo

jeg synes for fremtiden at Søren og Hallur skal få børn sammen og så kan vi to få børn sammen, for jeg tror sagtens vi kan blive enige hvis vi blander på dén led

huhuhuuuuurraaaaaa for juleferie!!! "vores" (dvs Sørens) indledes på fredag med min 8 ugers undersøgelse. Der er intet der skriger JUL som en tur med papegøjenæbbet  christ jeg er nervøs for det, og for et år siden var det bare "same procedure as...last month"

Anmeld

15. december 2010

otlitrom

Trinehw skriver:

Glæder du dig til juleferie??

jeg har forældreorlov hele dec - skønt!

hold da op du bliver da passet godt på - lækkert

ja det er et luksus problem, men er sikker på i nok skal blive enige og "ingenting" får et navn ellers er "ingenting" da et fint og anderledes nyt navn hehe

Hihi, ja "ingenting" kunne da være nytænkning så det gjorde noget.. Men så tror jeg alligevel godt vi kan blive enige

Anmeld

15. december 2010

otlitrom

Karo skriver:

Martin og jeg havde nemt ved at finde et navn til Marcus, men med Ida var vi meget uenige.

Jeg har en bog liggende med alle godkendte børnenavne som vi ikke skal bruge mere. Er det en du vil ha ? det kan være han har nemmere ved at beslutte sig hvis han kan sidde med en bog og kigge navnene igennem.

Det er sødt af dig Karo, det vil jeg da rigtig gerne. Er der navnebetydninger i også? (spørger jeg af ren nysgerrighed) Og hvad skal du have for den?

Vi havde nemt ved at tale navne, inden vi begyndte at tænke børn, for 3 år siden.. Men meget har ændret sig siden da.. Det kommer nok.. Jeg er bare utålmodig

Anmeld

15. december 2010

otlitrom

Sofia skriver:

Nu er jeg jo så nysgerrig Kitty - hvilke navne har du foreslået??

Se, det forbliver en hemmelighed, højst sandsynligt indtil dåben.. Så I må vente læææææænge endnu. Men et hint kan være, at der er under 20 i DK der hedder det, der står øverst på min liste

Anmeld

15. december 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

jeg synes for fremtiden at Søren og Hallur skal få børn sammen og så kan vi to få børn sammen, for jeg tror sagtens vi kan blive enige hvis vi blander på dén led

huhuhuuuuurraaaaaa for juleferie!!! "vores" (dvs Sørens) indledes på fredag med min 8 ugers undersøgelse. Der er intet der skriger JUL som en tur med papegøjenæbbet  christ jeg er nervøs for det, og for et år siden var det bare "same procedure as...last month"

Og no.. Papegøjenæbet Og ja, tænk sig... For et år siden var det bare noget du skulle. Jeg bliver aldrig venner med det, så forstår godt, hvis du ikke glæder dig!!

Jeg ringede til Brædstrup idag, pga. den overstimulering der var på venstre side. Det jager stadig lidt derfra engang i mellem. Jeg fik selvfølgelig dem dumme krage i røret (hende der sagde, er du overhovedet erklæret gravid, det kan jo stadig gå galt!) Hun sagde "ja, det kan vi ikke hjælpe med.. det skal bare gå over".. Jamen ok, jeg vil bare høre, om der er noget jeg kan gøre? svar "ja, du kan lade være med at pille".. Og så lignede jeg den her: ... Hvordan piller jeg lige ved min venstre æggestok? Det vil jeg slet slet ikke vide!!

Men ja, fremover, så kan navnedebatten foregå mellem Søren og Hallur, og så kan vi klare resten Vi to har bare langt bedre smag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.