Dårlige vaner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Sees

Tell me Los Ladies ..Har I dårlige vaner?

Jeg kan jo starte med mine egne.
Jeg retter ALTID på folk, hvis de siger tingene forkert..
F.eks. hvis der er en der siger "Fordi at..." - Der er ikke noget der hedder FORDI AT, der er kun noget der hedder FORDI.

Eller "Jeg har lagt på sofaen hele dagen" - Nej, det har du ikke, du har LIGGET på sofaen hele dagen.

Eller den værste .. "Mig og Albert" - Det hedder ALBERT OG MIG/JEG!

Jeg synes det er vildt underligt at jeg har det sådan her, for jeg er selv super dårlig til at stave, og vide hvornår det er med I eller Æ (f.eks. Ligger/lægger) - Og jeg hader når folk retter på mine svagheder, men jeg er så frygtelig slem til at gøre det selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Mira0911

Sees. skriver:

Tell me Los Ladies ..Har I dårlige vaner?

Jeg kan jo starte med mine egne.
Jeg retter ALTID på folk, hvis de siger tingene forkert..
F.eks. hvis der er en der siger "Fordi at..." - Der er ikke noget der hedder FORDI AT, der er kun noget der hedder FORDI.

Eller "Jeg har lagt på sofaen hele dagen" - Nej, det har du ikke, du har LIGGET på sofaen hele dagen.

Eller den værste .. "Mig og Albert" - Det hedder ALBERT OG MIG/JEG!

Jeg synes det er vildt underligt at jeg har det sådan her, for jeg er selv super dårlig til at stave, og vide hvornår det er med I eller Æ (f.eks. Ligger/lægger) - Og jeg hader når folk retter på mine svagheder, men jeg er så frygtelig slem til at gøre det selv

Døjer lige præcis med de sætninger du skriver... 

Meget den med Ligget, lægger og lagt.. 

Og sætning med Mig og X... 

Anmeld

14. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Kan godt nikke genkendede til nogle af de ting du skriver.... Jeg er også frygtelig til at gå og rette på andre folk, specielt min mand og mor.... De siger nemlig begge "jeg har lagt i sengen" - og det lyder jo bare så mega meget forkert, hvilket det jo også ER!

Det værste må jeg indrømme er, at min datter på 6 år også retter, hvis folk udtaler ting forkert, og det kan jeg jo ikke skjule hun har fra mig.... så jeg er meget obs på ikke at gå og rette - specielt når hun er til stede.

Anmeld

14. december 2010

2babygirls

Hihi, jeg har en dårlig vane med at kigge om folk har svedpletter under armene.. ved godt det er ondt, for størstedelen kan ikke gøre for det, og har da også selv været en forpustet kvinde nogle gange.

Men ellers er jeg en kæmpe sprog spasser med for fede fingre, så skrive forkert gør jeg tit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.