Øv ondt i blæren igen :-s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.966 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Carina1977

Nu har jeg fået ondt i blæren igen, og det er kun 8 dage siden jeg var færdig med en behandling imod blærebetændelse. Så hvis det her er en blærebetændelse igen igen....så er det den 3. indenfor den sidste måned

Jeg har faktisk en kur liggende, og overvejer ret kraftigt bare at gå igang med behandlingen uden at smutte op og få det tjekket. Jeg kender jo symptomerne og ved hvad det er. Er bare træt af at rende deroppe hele tiden  Øv hvor jeg bare håber at det her snart går i orden igen, så jeg kan undgå de blærebetændelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Maise

Carina1977 skriver:

Nu har jeg fået ondt i blæren igen, og det er kun 8 dage siden jeg var færdig med en behandling imod blærebetændelse. Så hvis det her er en blærebetændelse igen igen....så er det den 3. indenfor den sidste måned

Jeg har faktisk en kur liggende, og overvejer ret kraftigt bare at gå igang med behandlingen uden at smutte op og få det tjekket. Jeg kender jo symptomerne og ved hvad det er. Er bare træt af at rende deroppe hele tiden  Øv hvor jeg bare håber at det her snart går i orden igen, så jeg kan undgå de blærebetændelser.

tænker om du ikke burde få et andet præperat ?? hvad har du taget de sidste par gange ??

Anmeld

14. december 2010

Carina1977

Maise skriver:

tænker om du ikke burde få et andet præperat ?? hvad har du taget de sidste par gange ??

Jeg har taget noget der hedder Sulfametizol, og det har virket fantastisk godt hver gang. Jeg får jo altid tjekket mit urin et par dage efter endt behandling, og det har altid vist at blærebetændelsen så var kureret. Men hver gang så går der kun 7-8 dage og så har jeg det igen.

Nu er mit problem jo at jeg bruger engangs-kateter, så jeg har nemmere ved at få blærebetændelse end andre. Jeg må jo nok bare leve med det her  Håber så bare at jeg ikke får blærebetændelse hverken juleaften eller nytårsaften. Vil i det mindste gerne være smertefri der.

men nu er jeg gået igang med behandlingen, så på torsdag skulle det gerne gå bedre igen. Håber det her er sidste gang, selvom jeg er ret skeptis.

Anmeld

14. december 2010

Maise

Carina1977 skriver:

Jeg har taget noget der hedder Sulfametizol, og det har virket fantastisk godt hver gang. Jeg får jo altid tjekket mit urin et par dage efter endt behandling, og det har altid vist at blærebetændelsen så var kureret. Men hver gang så går der kun 7-8 dage og så har jeg det igen.

Nu er mit problem jo at jeg bruger engangs-kateter, så jeg har nemmere ved at få blærebetændelse end andre. Jeg må jo nok bare leve med det her  Håber så bare at jeg ikke får blærebetændelse hverken juleaften eller nytårsaften. Vil i det mindste gerne være smertefri der.

men nu er jeg gået igang med behandlingen, så på torsdag skulle det gerne gå bedre igen. Håber det her er sidste gang, selvom jeg er ret skeptis.

JA det er svært at holde væk når du bruger katheter. men jeg ville mene at tjekke urinen et par dage efter er for tidligt. JEg arbejder på en ældrepsukiatrisk afd. hvor jeg konstaterer ekstrem mange UVI. Der tester vi førdt minimum en uge efter, sulfametizol og andre præperater godt kan slå infektionen ned, men det er nødvendigvis ikke sikkert at det er helt væk. får du sendt urin til dyrkning eller tager du bare en strips og stikker ned i den ???  Hvor mange dage i træk og hvor stor dosis tager du ?? NÅr man har gentagende som dig. skal man tage 7-10dage i træk for at være sikker på det går væk. jeg vil anbefale 10 dage når du er i risiko for gentagne hele tiden pga brug. af katheter. Dertil burde du tage noget der hedder nitrofurantoin som er rigtig god til forbyggelse af urinvejsinfektioner. og dertil måske skifte præperat.

Anmeld

14. december 2010

Carina1977

Maise skriver:

JA det er svært at holde væk når du bruger katheter. men jeg ville mene at tjekke urinen et par dage efter er for tidligt. JEg arbejder på en ældrepsukiatrisk afd. hvor jeg konstaterer ekstrem mange UVI. Der tester vi førdt minimum en uge efter, sulfametizol og andre præperater godt kan slå infektionen ned, men det er nødvendigvis ikke sikkert at det er helt væk. får du sendt urin til dyrkning eller tager du bare en strips og stikker ned i den ???  Hvor mange dage i træk og hvor stor dosis tager du ?? NÅr man har gentagende som dig. skal man tage 7-10dage i træk for at være sikker på det går væk. jeg vil anbefale 10 dage når du er i risiko for gentagne hele tiden pga brug. af katheter. Dertil burde du tage noget der hedder nitrofurantoin som er rigtig god til forbyggelse af urinvejsinfektioner. og dertil måske skifte præperat.

Ja urinen bliver sendt til dyrkning hver gang, også for at de var sikker på at det var det rigtige jeg fik imod det.

Jeg plejer at starte op med 4 tabletter som jeg skal tage med det samme, derefter er det 2 tabletter både morgen og aften i 3 dage. derefter er jeg uden smerter i en uges tid, og så er det forfra igen  Jeg er også så frygtelig bange for om kroppen bliver så vant til det her pencilin, at det til sidst ikke virker mere. Jeg tænker også på om man måske kunne få noget forebyggende ved lægen. Vil i hvert fald prøve at høre hende ad

Anmeld

14. december 2010

Maise

Carina1977 skriver:

Ja urinen bliver sendt til dyrkning hver gang, også for at de var sikker på at det var det rigtige jeg fik imod det.

Jeg plejer at starte op med 4 tabletter som jeg skal tage med det samme, derefter er det 2 tabletter både morgen og aften i 3 dage. derefter er jeg uden smerter i en uges tid, og så er det forfra igen  Jeg er også så frygtelig bange for om kroppen bliver så vant til det her pencilin, at det til sidst ikke virker mere. Jeg tænker også på om man måske kunne få noget forebyggende ved lægen. Vil i hvert fald prøve at høre hende ad

nok at du fik støddosis og så behandling i 3 dage. men når man får det gentagne gange  og er ekstra udsat som dig, skal man ofte være længere i behandling eller have forebyggende behandling nppr man har katheter. ja snak med din læge. god bedring

Anmeld

14. december 2010

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Drikker du tranebærsaft eller tager tabs??
Og så vil jeg da anbefale at du tager en grundig nyre- og blæreudrensning.
Drik 2 l kamillete i 2-3 døgn..så skulle det gerne hjælpe en hel del.
Du må ikke begynde at behandle dig selv uden, der er påvist bakterier. Jeg undrer mig også over hvordan du kan have en kur liggende. Får du bare sådan en udleveret?

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. december 2010

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Drikker du tranebærsaft eller tager tabs??
Og så vil jeg da anbefale at du tager en grundig nyre- og blæreudrensning.
Drik 2 l kamillete i 2-3 døgn..så skulle det gerne hjælpe en hel del.
Du må ikke begynde at behandle dig selv uden, der er påvist bakterier. Jeg undrer mig også over hvordan du kan have en kur liggende. Får du bare sådan en udleveret?

Kærligst
Sussie

Tak for rådet

Nej grunden til at jeg har en kur liggende, er at jeg har været i behandling for blærebetændelse 2 gange, hvor jeg i hver kur skulle have 16 piller i alt, og de her fåes ikke i 16 stks. pakke, men 24 stks. pakke, så jeg har haft 8 ekstra tabletter fra hver pakke. Så 16 tabletter i alt, som er lige det jeg har brug for til een behandling. Forvirret?? hehe

Nej jeg snakkede med sygeplejersken her til aften, og hun syntes det er meget fornuftigt jeg er startet på tabletterne. Min urin er meget mørk og der kommer blod med ud. Så det er bestemt en blærebetændelse. Jeg har også fået kraftigere smerter nu  Så nu vil jeg drikke rigeligt, så jeg kan få skyllet ud i systemet. Jeg håber jeg har det bedre imorgen, for der får Mark en flok fra klassen med hjem. Så ville ikke være sjovt at rende rundt med smerter imens de er her.

Jeg har i en periode taget kapsler med tranebær, men de hjælper åbenbart ikke. Så jeg vil høre lægen ad om jeg kan få nogle forebyggende tabletter.

Anmeld

14. december 2010

Klumpe-dumpe

Carina1977 skriver:

Prøv med tranebærsaft, ½ L hverdag, det skulle gerne kunne hjælpe.

Anmeld

14. december 2010

Carina1977

Rose <3 skriver:

Prøv med tranebærsaft, ½ L hverdag, det skulle gerne kunne hjælpe.

Jeg kan ikke li tranebærsaft, og kapsler med tranebær virker åbenbart ikke på mig

Men jeg overlever......kan bare glæde mig til den dag alt det her pjat er overstået, for den dag kommer på et tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.