Hjælp: 2 årig bange for plaster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Karo

Min 2 årige søn er bange for plaster. Han vil simpelthen ikke have det på og skriger i vildens sky bare vi nævner det. Vi har prøvet selv at tage det på og vise ham at de er uskyldige, men det hjælper heller ikke Jeg har købt alverdens børneplaster men forskellige motiver, men heller ikke dette hjælper.

Er der nogle af jer der har prøvet det samme og har et godt råd til hvordan vi kan få ham til at tage plasteret på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Ida.

Har I prøvet at lade ham lege med det? Selv sætte det på? Lade ham sætte det på en dukke/bamse?

Anmeld

14. december 2010

BinaMor

tit er det ikke nødvendigt med plaster. det heler hurtigere uden. men ER det nødvendigt så købte jeg det med hello kitty og legede med G. så fik jeg på, så fik hun på. hjalp hinanden

Anmeld

14. december 2010

DK

HA HA HA HA HA..... (ejj undskyld) Det er bare fordi at min kæreste på 31 år, OGSÅ er bange for plaster (og klistermærker og tape..) Han kan slet slet ikke klare at have plaster på og synes det er SÅ ulækkert. Han tager det kun på hvis jeg virkelig tvinger ham fordi hans finger ex. er skåret halvt af, he he

Så måske din søn bare har det på samme måde? Jeg har ingen ide om hvad kan hjælpe dig. Når jeg ikke kan få en mand på 31 til at forstå at det er smart med plaster, så må jeg jo helt give op over for en 2-årig!

Der er kun en ting at sige: MÆND!

Anmeld

14. december 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
herhjemme hjalp det at lade Sofie, 2 år, og hendes kusine på 4 være alene med en pakke plastre..
Begge piger kom fnisende ind i stuen - med Hello Kitty-plastre over det hele..
Desværre også i Sofie's sparsomme hårpragt - det var ikk nemt, at få det af..
Anja..

Anmeld

14. december 2010

BabyMus

Jamen som de andre også har skrevet, prøv at lade ham lege med det selv og se at det ikke er farligt. Og sætte det på mens der ikke er noget der gør ondt, måske han forbinder det med smerte, hvis han kun har fået det på når han har haft et sår og det gjorde ondt..

Anmeld

14. december 2010

Mumto3

tja, da vores børn var i den periode droppede vi bare at give dem pladser på. Så en dag havde en af de seje drenge plaster på i børnehave, og vupti, så ville vores søn også gerne. selvom det er smart med plaster, så synes jeg ikke det var kampenværd, nu vores søn blev SÅ ked af det. Det var ganske enkelt synd for ham at få plaster på!

Anmeld

15. december 2010

Karo

idamaria83 skriver:

Har I prøvet at lade ham lege med det? Selv sætte det på? Lade ham sætte det på en dukke/bamse?

Både ja og nej. Vi har prøvet men så har det været når han allerede er kommet til skade og så er han så rad at han slet ikke vil se plasteret.

Måske jeg skulle prøve en dag hvor han ikke har behov for plaster ?

Anmeld

15. december 2010

Karo

BinaMor skriver:

tit er det ikke nødvendigt med plaster. det heler hurtigere uden. men ER det nødvendigt så købte jeg det med hello kitty og legede med G. så fik jeg på, så fik hun på. hjalp hinanden

Jeg er lidt lige som dig, jeg vil faktisk helst ikke bruge dat da det jo heler hurtigere uden. Men til tider kan det desværre være nødvendig og så er det surt ikke at kunne give ham et på.

Jeg tvivler på at Hello Kitty hjælper her men har lige set at man kan få cars plaser så det må prøves.

Anmeld

15. december 2010

Karo

DK skriver:

HA HA HA HA HA..... (ejj undskyld) Det er bare fordi at min kæreste på 31 år, OGSÅ er bange for plaster (og klistermærker og tape..) Han kan slet slet ikke klare at have plaster på og synes det er SÅ ulækkert. Han tager det kun på hvis jeg virkelig tvinger ham fordi hans finger ex. er skåret halvt af, he he

Så måske din søn bare har det på samme måde? Jeg har ingen ide om hvad kan hjælpe dig. Når jeg ikke kan få en mand på 31 til at forstå at det er smart med plaster, så må jeg jo helt give op over for en 2-årig!

Der er kun en ting at sige: MÆND!

Den er sju go Håber ikke at Marcus stadig er bange for plaster når han er 31.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.