Barselsorlov???...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Anonym trådstarter

Hvornår skal jeg give besked om hvornår jeg ønsker at starte min barselsorlov??? Jeg har termin den 6. april 2011, og ifølge beregninger på min kommunes hjemmeside, skal jeg starte orlov den 10. marts 2011 - så hvornår skal jeg give besked???

Et andet spørgsmål der trænger sig på, er hvem jeg skal give besked til? Jeg er sygemeldt, og efter lægens vurdering er det resten af graviditeten... Hvem skal så vide hvornår jeg går på barsel???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Mka

Anonym skriver:

Hvornår skal jeg give besked om hvornår jeg ønsker at starte min barselsorlov??? Jeg har termin den 6. april 2011, og ifølge beregninger på min kommunes hjemmeside, skal jeg starte orlov den 10. marts 2011 - så hvornår skal jeg give besked???

Et andet spørgsmål der trænger sig på, er hvem jeg skal give besked til? Jeg er sygemeldt, og efter lægens vurdering er det resten af graviditeten... Hvem skal så vide hvornår jeg går på barsel???

Knus

Jamen har du et job?? Fordi så fortæller din overenskomst hvornår du går på barsel, enten  8,6eller 4 uger før terrmin. Men ellers skal du vel bare fortælle din kommune hvornår du har termin. De giver vel nogle barselsdagpenge, hvis du er berettiget til det.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Altså jeg er udlært her den 1. januar, og går så på sygedagpenge derefter, indtil jeg skal på barsel... Men indtil 1. januar har jeg været fuldtids-beskæftiget i 2 hele år... Så er da lidt spændt på hvad de så beregner min dagpengesats til... Synes det er så svært at finde ud af alle de regler der er

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

På kommunens hjemmeside står der jeg skal give besked 3 måneder før jeg forventer at gå på barsel, men så skulle jeg vel have givet besked den 10. december?? Altså hvis jeg går på barsel den 10. marts???

Anmeld

13. december 2010

Mka

Anonym skriver:

På kommunens hjemmeside står der jeg skal give besked 3 måneder før jeg forventer at gå på barsel, men så skulle jeg vel have givet besked den 10. december?? Altså hvis jeg går på barsel den 10. marts???

Det er 3 mdr før din termin du skal sige det, ikke tre mdr før du skal gå på barsel. Men det er da bare at fortælle kommunen det nu, når du ved hvornår du har termin.  Ved ikke hvor mange penge du får, men man kan jo sige at du har været aktiv de sidste 18 mdr, så du har jo ret til penge skulle man mene, men altså jeg kender ikke reglerne når du kommer lige fra en elevtid.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg har jo været voksen-elev, så har fået en løn der svarer til en ufaglært fuldtidsbeskæftiget inden for butik... Så det er det jeg vil mene mine dagpenge har været beregnet udfra... Jeg skal snakke med en fra kommunen imorgen, så vil prøve at spørge hende også...

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

Senest 3 mdr før din termin skal du senest ha meldt barsel til arbejdsgiver/kommune og senest 8 uger efter fødsel skal du fortælle hvornår din orlov slutter

Glædelig jul

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Satser på lige at vende det med kommunen, så jeg også kan få at vide hvor meget jeg får de første 14 uger, og hvad jeg får det sidste stykke tid, hvis jeg vælger at holde 32 uger bagefter... det må de da kunne regne ud for mig???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.