WAW...hvor vildt! (økonomi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. september 2008

Zuzet

Hej alle sammen

Det her må jeg lige dele med jer for er sgu ret overrasket hihi....

Jeg har i år fået et lækkert Islænderføl, eller min hoppe har :-D og sørme om det ikke var en hoppe og i en meget sjælden farve.

Så der er flere der gerne vil købe hende og højreste bud pt er på 42000,- jeg ved så ikke 100% OM jeg vil sælge og derfor tænkte jeg at det ville være godt at ringe til banken for at høre hvad jeg evt. ville kunne spare i mdr afdrag og i renteudgifter hvis jeg satte de evt. 42.000 ind på min gæld.

Se så her:

Min forbrugsgæld (fået ved samlivsophør) = 285.000
Afdrager: 3000,- pr mrd (sættes op efter min barsel)
Løbetid = 24 år ved afdrag på 3000,-kr pr mrd

Hvis jeg så sætter de 40.000 ind afkorter jeg lånets løbetid med 96 mrd!!

Hvilket giver 96 X 3000 = 288.000,- kr sparet!! Bare pga af "sølle " 40.000

Er det ikke VILDT?

Det får ihvertfal mig til at tænke en ekstra gang over om jeg så ikke burde sælge det føl, selvom jeg helst ville beholde.....

Hilsen

Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

twinboys

Zuzet skriver:

Hej alle sammen

Det her må jeg lige dele med jer for er sgu ret overrasket hihi....

Jeg har i år fået et lækkert Islænderføl, eller min hoppe har :-D og sørme om det ikke var en hoppe og i en meget sjælden farve.

Så der er flere der gerne vil købe hende og højreste bud pt er på 42000,- jeg ved så ikke 100% OM jeg vil sælge og derfor tænkte jeg at det ville være godt at ringe til banken for at høre hvad jeg evt. ville kunne spare i mdr afdrag og i renteudgifter hvis jeg satte de evt. 42.000 ind på min gæld.

Se så her:

Min forbrugsgæld (fået ved samlivsophør) = 285.000
Afdrager: 3000,- pr mrd (sættes op efter min barsel)
Løbetid = 24 år ved afdrag på 3000,-kr pr mrd

Hvis jeg så sætter de 40.000 ind afkorter jeg lånets løbetid med 96 mrd!!

Hvilket giver 96 X 3000 = 288.000,- kr sparet!! Bare pga af "sølle " 40.000

Er det ikke VILDT?

Det får ihvertfal mig til at tænke en ekstra gang over om jeg så ikke burde sælge det føl, selvom jeg helst ville beholde.....

Hilsen

Lotte

Hej og tillykke med det lille vidunder...

Ja jeg havde solgt hende, og havde fået det bedre økonomisk...

Men det er jo din så det hele er jo op til dig...

Majbritt

Anmeld

1. september 2008

Monique

Det lyder da bestemt ikke dårligt da :D

Anmeld

1. september 2008

Anja

Jeg ville da helt klart sælge hende og få min økonomi til at se bedre ud :)

Pøj pøj med beslutningen

Anmeld

1. september 2008

Honningblomst

Ej...STORT tillykke...det er da helt fantastisk...ej, er du ikke bare vildt glad. Jeg ville altså sælge, uden tvivl...
Dejligt med alle disse her positive historier...tillykke, det fortjener du altså.
Stort kram...
(H)

Anmeld

1. september 2008

tascia

ja der er penge i heste :) men man kan godt undre sig over at 42000 kan give en besparelse på knap 300000!!

Jeg havde solg uden at tøve, og så må du vist bare få din kære hest bedækket igen ;)

//Natascia hvis svigerfam. lever af hesteavl/ -shop etc.

Anmeld

1. september 2008

Zuzet

Ja, og jeg ved én vil overbyde så hvis jeg er heldig kan jeg sælge til 50.000 + jeg har en hingst fra sidste år jeg også vil sælge, ham kan jeg nok få 20.000 for.

Min økonomi bliver ikke bedre her og nu men om ca 16 år vil jeg være færdig med at betale af og det er da bedre end at skulle betale i 24 år.

Jeg vil selvf. prøve at sætte mit afdrag op når jeg får mere i løn end barselsdagpenge men jeg afdrager også på min bil :-( med 3000,-

Hilsen

Lotte, der stadig er overrasket

Anmeld

1. september 2008

MorCamilla

Hvor er det fedt for dig, det er da bare super dejligt at høre.. Især hvis du bestemmer dig for at sælge dit føl.. Hvis det var mig tror jeg nok at jeg ville have gjort det, men det er jo også nemt for mig at sige, som ingen dyr her mere og næsten ikke kan huske hvor tæt knyttet man bliver til dem..
Held og lykke med det...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.