Status - kom jeres :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Low

Alexander 5 mdr

• Vægt og mål: 71 cm og 7,3 kg
  • Mad: Han spiser grød/mos, drikker af flaske eller bryst mere, var MMe og vand i kop
  • Søvn: Han er god til at sove igennem hvis han sover sammen med moar men ellers er han ret god til det med søvnen. Der er nogle enkle dage hvor det går knapt så godt men det er heldigvis ingen ting.
  • Udvikling: Han ligger på maven og skubber sig godt rundt. Han vender og drejer og på alle mulige måder. Han kan godt komme fremad men det er ikke fordi han kravler. Han kryper men ved hjælp af resten af kroppen. Han "snakker" meget. Det kommer mange lyde fra ham, lange lyde indtil han ikke har mere luft . Altid i godt humør er han. Han griner utrolig meget, især af hundene her hjemme
  • Elsker: Mad, hygge, mor, far hundene... han er glad for det meste
  • Hader: Høje lyde og pludselig bevægelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

missie20

Frederik er nu 8 måneder.
Vægt og mål: 10 kg med tøj og ble. Det er 1 måned siden han sidst blev målt, men tror han er 73 cm lang nu.
Mad: Han spiser grød,frugt og grænsager. Elsker hjemmelavet øllebrød. Begyndt på bondebrøds madder, med makrel,advokado,leverpostej,æg eller den leende ko. Får flaske til natten.
Søvnover mellem 2-3 små søvne i løbet af dagen og fra kl. 19.30-7.00. Men vægger dog mor og far i løbet af natten med gråd fra 2-6 gange, når han er kommet om på maven og ikke kan komme om på ryggen igen.
Udvikling: Han ruller om på maven og møver/ormer sig rundt i hjemmet. Kommer op i kravlestilling og rokker og havner baglæns. Er begyndt med at sige 2 stavelser.
Elsker: At have seldskab fra mor eller far, at lege med tandbørsten, puste ned i jerndråberne på skeen, far kaster ham op i luften og leger, at bevæge sig.
Hader: At få flyverdragt på,så bliver armene "fanget",når mor forlader rummet, at ligge stille på puslebordet.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. december 2010

Sasja77

Olivia er 10 måneder, er 73 cm lang og vejer 9 kg.

Hun spiser godt: Grød, kiks, rugbrød og hvad vi spiser til aften og så får hun stadig 2 flasker MME om dagen og en flaske vælling når hun skal sove.

Søvn: 2 lure dagligt og sover igennem og natten.

Udvikling: Hun har fået to tænder og kravler hurtigere end jeg nærmest kan løbeog så rejser hun sig op ad alt men vil ikke tage nogle skridt endnu -det er stadig aaaalt for farligt synes hun. Til gengæld er hun helt opslugt af sit eget spejlbillede og synes det er helt fantastisk at "fodre" sig selv og vinke og så er hun begyndt at forbinde ja og nej med at nikke og ryste på hovedet og hvis far og mor peger samtidig foran hende så tager hun vores pegefingre og sætter dem sammen...?? Og så snakker hun rigtig meget

Elsker: sit nussetørklæde (ja, kæmpe tørklæde!) og sin blå meget mærkelig bamse med store øjne. At blive nusset på ryggen, at mor tager elastikken ud af håret så hun kan gemme ansigtet i det.

Hader: lyden af staniol og stavblenderen! og så er vi ikke så vilde med at blive skiftet lige for tiden

Anmeld

13. december 2010

Nattøs

Ej hvor er i bare onde alle sammen

Jeg sidder bare og får sådan en lyst til at få barn, kæresten synes jeg bruger for meget tid på denne side

Jeg har kun en stedsøn på 6 år og han ser da ikke så kær ud som jeres små unger hehe Men han er dog en dejlig dreng stadigvæk

Glæder mig rigtigt meget til at få sådan et lille barn, trods den manglende søvn, men det øver min kat mig i at undvære hehe

Anmeld

14. december 2010

Kamulla

tja Noah hører vel med under 0-3år lidt endnu.. men ser ud som om den omhandler små børn hvor er de skønne hver og en.. 

Anmeld

14. december 2010

MarleneH

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth er 7 mrd og et par dage. Her kommer lidt om hende - kom også gerne med jeres status:

Vægt og mål: 7,5 kg og 70 cm lang

Mad og drikke: grød, lasagne, ost, mælk og MME, A38, kartofler, broccoli, kiks og frugtmos, suppe og fisk, blendet sammen

Flaske: Nej, ikke mere

Søvn: Sover 2 gange om dagen og natten

Udvikling: Sidder selv, forsøger at møve sig frem uden held, kan bruge hænderne hver for sig, siger "da da" og "ja ja" og brøler, slå legetøjet ned i bordet eller andre steder

Elsker: at blive aret på maven når hun ligger på puslebordet, flyveturer og storebror der laver sjov

Hader: når mor går væk eller hvis hun ikke kan finde ud af legetøjet, stramt tøj eller blive spændt fast

jeg vil også være med

Christoffer er 8 år, aner ikke hvad han vejer

han er en glad og tilfreds dreng som går i 1. klasse..

også har vi lille Lykke på 12 uger idag,

hun vejer 5041 og er 58 cm

Hun pludre og smiler hele dagen lang, og så har hun lige fundet ud af at grine.. Så sødt altså...

hun får MME.. glæder mig til vi kan starte på grød...

Knus Marlene

Anmeld

14. december 2010

monzemussen

Christian 7 mdr. i morgen

Vægt: 8,2

Længde: 77 cm

spiser grød, mos, og kartoffel og gulerødder + lidt kød i det. vælling til Aften.

Kan næsten sidde selv, ruller fra mave til ryg, prøver at kravle uden held endnu

Anmeld

14. december 2010

Henri84

Jeg vil også være med Alberte Sofie er 7 mdr.
Vægt og mål: 73cm og 9,6 kg
Mad: Hun spiser stort set alt. Om dagen får hun grød, A-38, rugbrød og samme aftensmad som os, dertil får hun MME i glas Om natten ammes hun 1-3 gange.
Søvn: Hun sover (som regel) godt om dagen, men kan være noget så træls om natten, og holder som regel fest mindst 3-4t imer hver nat Mon ikke hun lærer det der med at sove igennem en gang
Udvikling: Hun kryber, sidder selv, ruller, og kommer op i kravlestilling hvor hun står og rokker, men ender med at komme baglæns i stedet for fremad, til stor irritation for hende ;o) Pludrer i stavelser, og spiser mad selv, hun har rigtig godt styr på pincetgrebet Hun er en glad trunte som elsker sin storebror, men også MEGET morglad, og bange for fremmede.
Elsker: Mor, far, storebror,mad, titte bøh, når vi synger.
Hader: Høje lyde, fremmede mennesker, især mænd, varmt/lun MME (det SKAL være koldt)

Jeg har også Elias på 2 år + 3 mdr.

Vægt og mål: 89,2cm og 9,4 kg
Mad: Han spiser stort set alt, men spiser i perioder kun meget sparsomt. Der er dog kun få ting han ikke kan lide.
Søvn: Han soveruroligt med mange opvågninger pga snorken og vejrtrækningsproblemer om natten. Om dag sover han i dagpleje ca. 2 1/2-3 timer, i weekender sover han 1 time til middag.
Udvikling: Han er vidst en rigtig 2-årig Fuld af baladde Har et godt sprog, og snakker tydelige sætninger op til 14 ord ca. Han kan tælle til 10 og kender mængderne + genkender tallene der til. Han er meget eftertænksom og går meget op i at alle skal have det godt -udviser empati. Han elsker sin lillesøster Han er lidt forsigtig motorisk og kan f.eks. ikke hoppe endnu. Han viser endnu heller ikke interesse for potten, tilgengæld stoppede han med at bruge sut da han var 18 mdr.
Elias er syg og fortsat under udredning, han har flere immundefekter og astma med dertilhørende daglige vejrtrækningsproblemer, så til trods for alt ekstra han har med sig er han rigtig godt mmed i sin udvikling
Elsker: Mor, far, lillesøster, Emma (siger han selv, et gæstebarn i dp), pebernøder, at hjælpe mor og far, lege med sne i haven, når han må sove i mor og fars seng om natten
Hader: Blodprøver

Anmeld

14. december 2010

Mille83

Virkelig en hygge tråd

Nicoline Mynte er 7 mdr her den 17 december.

Vægt og mål: 7,6 kg og 70 cm lang

Mad og drikke: øllebrød, a38, sveskemos, kartoffelmos, ris, tomatsuppe (hjemmelavet),pastinak, jordskokker,  laks, torsk, rugbrødshapsere med smørost ellerleverpostej - det eeeeeeeeeeeeeelsker hun, gulerødder og agurk som snack er også et hit - hun er bedst til og spise hvis hun får lov og spise selv. Hun drikker vand til hvert måltid

Flaske: 3 stk om dagen

Søvn: Sover 2 gange om dagen og 12 timer om natten

Udvikling: Sidder næsten selv (mangler lidt balance), står meget på alle 4 og rokker tilbage, det er lykkedes hende og få et par skridt fremad, ellers bakker hun for det meste  Hun kan sidde på knæ og tage fat i sofabordet som om hun vil rejse sig  - jeg gik selv da jeg var 8 mdr, hun må da gerne vente lidt...Hehe .Hun er rigtig god til og tage fat i sit legetøj, trykke på knapper, "bladre" i hendes bog, det kommer åbenbart meget naturligt, griber ud efter skeen med mad. osv.

Elsker: Når far kommer hjem fra arbejde - når han tumler med hende og hænger hende på hovedet, at være i bad, at kravle under sofabordet og sidde og kigge på en. blive kildet, nusses med, lege.

Hader:  Når jeg går væk  - når hun ikke kan se el høre mig, havregrød., når hun ikke kan komme frem af og sidder fast i et hjørne hun er bakket ind i...

Billedet er dog lidt over 1 mdr gammelt, har ikke lige nogle nye på computeren

Anmeld

14. december 2010

Eliza/lykke

Sikke nogle dejlige unger, vi alle har.

Tak fordi I delte med mig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.