Det er meget normalt at have det sådan - især i starten af graviditeten. Man føler sig syg og ynkelig og træt og hormonerne raser og man kan ikke styre sine følelser og alting er bare æv.
Lige nu drejer det sig bare for dig om at overleve - spis hvad der kan komme ned og snup en vitaminpille og husk at starte jern i uge 10 og så er du nødt til at acceptere at din krop har travlt med alt muligt andet, og ikke lige har tid til dig også.. sådan tænkte jeg altid på det... Lad være med at slås med kroppen og prøve at presse den, men glæd dig over at den helt selv kan finde ud af at lave et lille menneske, også selvom det så betyder at du bliver æv og træt og ked og får voldsomme drømme og frygt for fremtiden.
Der er ikke ret mange graviditeter, der er fryd og gammen hele vejen igennem, og det ER altså svært at være lykkelig og superforelsket i sit ufødte barn, når man ligger med hovedet i en spand eller sidder og er så uendeligt ked og tuder - uden nogen egentlig grund.
Jeg følte mig ikke specielt knyttet til mine piger eller superlykkelig over graviditeten i nogen af mine graviditeter. Den der stormende forelskede følelse mange snakker om, oplevede jeg aldrig - kærligheden kom langsomt snigende efter fødslen og jeg tror Freja var 14 dage, da jeg sad i stuen med hende og kun lå og kiggede på mig med store, blå øjne mens hun spiste... Der slog det mig at jeg elskede hende...
Lad være med at banke dig selv i hovedet med hvad du ikke gør/føler/kan osv...
Anmeld