For e godt stykke tid siden fortalte jeg jer at Marcus ikke helt tager på som han skal. Sundhedsplejesken var noget bekymret, mens vores læge tog lidt mere let på det. Lægen mener at ikke alle børn er ens. Nogle er små andre er store, præcis det samme som med voksne. Det eneste han vil være sikker på er at Marcus tager på og ikke går og taber sig. Marcus er begyndt at spise mere. Nogle dage er han ikke så sulten og spiser ikke det store mens han andre dagen skovler ind. Der går længere og længere mellem de dage hvor han ikke er så sulten, og jeg er ikke i tvivl om at han både er vokset i højden og har taget på. For 8 måneder siden da vi fik Ida brugte Marcus stadig str. 74 i tøj og idag er han oppe i en str 92. Så han er vokset hurtigt, meget hurtigt. Han er stadig en slank dreng, men også en meget aktiv dreng og lægen mener det er derfor han er så slank.
Sundhedsplejesken mener heller ikke at Ida vokser som hun skal

Vægtsmæssigt tager hun fint på, men hun mener ikke hun vokser nok i længden. Jeg tror hendes største fejl er at hun måler hende forkert. Hver gang hun har været her måler jeg Ida efter og har hver gang fået hende 3 cm længere end spén. Hver gang bliver jeg sendt til lægen og hvergang måler lægen hende til det samme som mig. Lægen mener hun er hysterisk. Selv er jeg 1,61 høj og Martin er 1,74 høj så intet under at Ida også er lille. Han fokusere mere på hendes trivsel end på om hun er faldet på kurven.
I dag skal jeg til kontrol vejning med Marcus. Lægen vil bare tjecke at han har taget på, og har han det er der ingen grund til at få ham tjecket mere. Jeg har aftalt med lægen at han også måler og vejer Ida, for spén kommer i næste uge og jeg gider ikke op til lægen endnu engang fordi hun mener hun ikke vokser korrekt. Så hvis hun mener den er gal igen så har jeg jo lægens ord på at hun er fin
Anmeld