Hva er der forskel på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Malthes mor

NO skriver:

Heldragt er uden fødder, natdragt er med 

Det siger vores leverandør ihvertfald  (Arbejder i en børnetøjsbutik)

Men der findes da natdragte til børn uden fødder - Hvad er så det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Angel

I min verden er det det samme..
Hvis du gir baby den på om natten er det en natdrgt og hvis baby bruger den om dagen er det en heldragt, hehe
Med og uden fødder, med lynlås eller knapper..
Potato - potarto (eller hvordan man nu staver det)

Min knægt sover normalt i en bestemt nat/hel-dragt uden fødder, med lynlås. den var til vask her den anden dag, og så sov han i en med knapper og en smule vigere ben (åbenbart).
2 gange måtte jeg ind og "redde" ham hvor han havde begge ben i samme bukserben - lille snøvs, og 1 gang fik han stukket det ene ben ud mellem to knapper, så det var helt bart..

Så om man kalder dem det ene eller andet er lidt lige meget, men tænk på lukningen og pasformen, og om du ønsker fødder i eller ej
(min dreng er for varm til dem med fødder i, plus at dem uden kan man bruge lidt længere selvom baby vokser hurtigt)

Men piger - hvad er det så helt præcis for en man kalder en sparkedragt?

Anmeld

13. december 2010

Shoppingmor

Angel skriver:

I min verden er det det samme..
Hvis du gir baby den på om natten er det en natdrgt og hvis baby bruger den om dagen er det en heldragt, hehe
Med og uden fødder, med lynlås eller knapper..
Potato - potarto (eller hvordan man nu staver det)

Min knægt sover normalt i en bestemt nat/hel-dragt uden fødder, med lynlås. den var til vask her den anden dag, og så sov han i en med knapper og en smule vigere ben (åbenbart).
2 gange måtte jeg ind og "redde" ham hvor han havde begge ben i samme bukserben - lille snøvs, og 1 gang fik han stukket det ene ben ud mellem to knapper, så det var helt bart..

Så om man kalder dem det ene eller andet er lidt lige meget, men tænk på lukningen og pasformen, og om du ønsker fødder i eller ej
(min dreng er for varm til dem med fødder i, plus at dem uden kan man bruge lidt længere selvom baby vokser hurtigt)

Men piger - hvad er det så helt præcis for en man kalder en sparkedragt?

Mener jeg er dragter som enten har fødder eller ikke, men som lukkes oppe over skuldrene - som altså ikke har ærmer, men er beregnet til at have en bluse/body indenunder (mener jeg)...

Anmeld

13. december 2010

Pige2009

maria_wt skriver:

En natdragt har ofte knapper foran-hele vejen ned, en heldragt har kun knapper i skridtet..

INGEN FORSKEL ELLERS

Jeg skelner ikke som sådan mellem de to typer. Laura sover i heldragt og natdragt

Anmeld

13. december 2010

Angel

Shoppingmor skriver:

Mener jeg er dragter som enten har fødder eller ikke, men som lukkes oppe over skuldrene - som altså ikke har ærmer, men er beregnet til at have en bluse/body indenunder (mener jeg)...

Det må være dem jeg kalder smækbukser

Anmeld

13. december 2010

Shoppingmor

Angel skriver:

Det må være dem jeg kalder smækbukser

Kan det for så vidt også godt være, men mener stadig at dre er en lille forskel på sparkedragter og smækbukser - sparkedagter er typisk i tyndere stof, og til babyer, hvor smækbukser er mere sådan buksestof-agtige, og til lidt større børn hvis du forstår

Anmeld

13. december 2010

Lunae

Hos os definerer vi natdragte som dem med fødder - dog sover Camille ofte i heldragte, altså dem uden fødder.

Generelt er jeg slet ikke fan af dem med fødder - synes det er en meget kort periode, at de reelt kan passe dem og så begynder det at blive sådan, at de ikke kan strække benene.

Personligt ville jeg foretrække heldragte uden fødder til både at bruge om dagen og om natten - og helst dem med knapper mellem benene! De er klart mest praktiske

Anmeld

13. december 2010

Lon1976

Et lille sidespørgsmål her fra så - sover jeres børn med body under (nat)dragten om natten?

Anmeld

13. december 2010

Maja_4000

Lon1976 skriver:

Et lille sidespørgsmål her fra så - sover jeres børn med body under (nat)dragten om natten?

Dét vil jeg egentlig også gerne vide :b

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

Lon1976 skriver:

Her om vinteren gør han. Men en kort ærmet en af slagsen og han sover også med strømper. Da hans natdragter er uden fødder. Om forår/sommer sover han han i natbukser og sin uldbody.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.