Glaaade jul, daaaajlige jul...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. december 2010

JustAnotherName

Hva så piger, er I i julestemning ???

I år er jeg ....endda inden vi er i januar måned, og længe ovre julen .....de sidste par år har julen nemlig først ramt mit humør EFTER jul.
Men i år, der er jeg bare helt med, og har faktisk været det i omtrent en måneds tid snart. Jeg var helt utålmodig til sidst, for at få nisserne og julepynten fundet frem og stillet an.....

Idag har den stået på JULEBAG i vores lille hjem. Uhmm....

Først var jeg på arbejde fra kl. 7-13, kom hjem kl. 13:30, og skiftede tøj.
Og så var vi til JULE-HYGGE i pigernes institution, kl. 14-16.
Julemanden kom på besøg. Vi dansede om juletræ og sang en masse julesange, og så læste julemanden en historie højt for alle børnene.
Så fik vi gløgg og æbleskiver og pebernødder, og spillede "jule-lotteri".
Og så gik alle de børn, som havde lyst, Lucia-optog - hvilken næsten var alle på nær Bianca og Celina

Derefter tog vi hjem og bagte jule-kager i selskab med mormor.
Vi fik både bagt pebernødder, cookies-agtige småkager (med mandel-stykker og mørk chokolade i), kokoskugler og nissehuer.
Og så har vi både almindelig + rød + grøn marcipan, nugat, chokolade og mandler til at lave konfekt med .....Det orkede vi ikke idag med alt det andet, som vi fik lavet.

Og så hyggede vi os ellers med jule-medister, grønlangkål og brunede kartofler til aftensmad ....og ikke mindst med 3. Søndag i advendt -gaver.

IIIHHHHH, HVOR ER JULEN EN HYGGELIG TID!   

Her følger lige et par billeder. Byd endelig ind med lige hvad I lyster af kommentarer og/eller billeder, hvis I har lyst    G-g-g-glÆÆdelig jUuul!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

TbCp

Må indrømme julestemningen ikke sådan for alvor har ramt mig...

Men vil da lige smide et par billeder fra igår hvor vi var til noget jule tamtam i børnehaven, en times tid hvor Liva havde det godt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. december 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

Hva så piger, er I i julestemning ???

I år er jeg ....endda inden vi er i januar måned, og længe ovre julen .....de sidste par år har julen nemlig først ramt mit humør EFTER jul.
Men i år, der er jeg bare helt med, og har faktisk været det i omtrent en måneds tid snart. Jeg var helt utålmodig til sidst, for at få nisserne og julepynten fundet frem og stillet an.....

Idag har den stået på JULEBAG i vores lille hjem. Uhmm....

Først var jeg på arbejde fra kl. 7-13, kom hjem kl. 13:30, og skiftede tøj.
Og så var vi til JULE-HYGGE i pigernes institution, kl. 14-16.
Julemanden kom på besøg. Vi dansede om juletræ og sang en masse julesange, og så læste julemanden en historie højt for alle børnene.
Så fik vi gløgg og æbleskiver og pebernødder, og spillede "jule-lotteri".
Og så gik alle de børn, som havde lyst, Lucia-optog - hvilken næsten var alle på nær Bianca og Celina

Derefter tog vi hjem og bagte jule-kager i selskab med mormor.
Vi fik både bagt pebernødder, cookies-agtige småkager (med mandel-stykker og mørk chokolade i), kokoskugler og nissehuer.
Og så har vi både almindelig + rød + grøn marcipan, nugat, chokolade og mandler til at lave konfekt med .....Det orkede vi ikke idag med alt det andet, som vi fik lavet.

Og så hyggede vi os ellers med jule-medister, grønlangkål og brunede kartofler til aftensmad ....og ikke mindst med 3. Søndag i advendt -gaver.

IIIHHHHH, HVOR ER JULEN EN HYGGELIG TID!   

Her følger lige et par billeder. Byd endelig ind med lige hvad I lyster af kommentarer og/eller billeder, hvis I har lyst    G-g-g-glÆÆdelig jUuul!

JAAAAAA her er det også julestemning for alle pengene vi har bagt og pyntet op og igår var vi ude og fælde juletræ og fik det pyntet også. det er bare så dejligt. elsker julen og den kærlighed og glæde og alle de der fantastiske traditioner man har

det ser ud til i har haft en god institutionsfest lækre unger i har jer der!!! glæder mig til at se dem igen snart- forhåbentlig.

Kæmpe krammer Chatarina

Anmeld

13. december 2010

JustAnotherName

Må indrømme julestemningen ikke sådan for alvor har ramt mig...

Men vil da lige smide et par billeder fra igår hvor vi var til noget jule tamtam i børnehaven, en times tid hvor Liva havde det godt.

Skøne billeder. Ser hyggeligt ud. Men hvorfor plasteret på kinden?
Bianca og Celina fik i øvrigt også en kæmpe godte-pose af julemanden

Anmeld

13. december 2010

JustAnotherName

Chatarina skriver:

JAAAAAA her er det også julestemning for alle pengene vi har bagt og pyntet op og igår var vi ude og fælde juletræ og fik det pyntet også. det er bare så dejligt. elsker julen og den kærlighed og glæde og alle de der fantastiske traditioner man har

det ser ud til i har haft en god institutionsfest lækre unger i har jer der!!! glæder mig til at se dem igen snart- forhåbentlig.

Kæmpe krammer Chatarina

Jeg husker godt dit indlæg med billeder, hvor pigerne var igang med at julebage, og lille Valde sad lidt på sidelinien og deltog ....Så søde. Og det så smadder hyggeligt ud.

Vi håber også på et gensyn i det nye år ....gerne inden alt for længe

Anmeld

13. december 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Skøne billeder. Ser hyggeligt ud. Men hvorfor plasteret på kinden?
Bianca og Celina fik i øvrigt også en kæmpe godte-pose af julemanden

Det var hyggeligt men mega koldt Liva har fået et sår på kinden som hun ikke kan lade være at pille i. Hun blev sendt hjem fra børnehave i torsdags fordi de troede det var børnesår.Det var det så ikke, men nu får hun plaster på så hun ikke piller i det hele tiden

Anmeld

13. december 2010

JustAnotherName

Det var hyggeligt men mega koldt Liva har fået et sår på kinden som hun ikke kan lade være at pille i. Hun blev sendt hjem fra børnehave i torsdags fordi de troede det var børnesår.Det var det så ikke, men nu får hun plaster på så hun ikke piller i det hele tiden

Ja, jeg læste godt det med "muligvis børnesår". Men godt det ikke var det!

Bianca ELSKER at må få plaster på - Det er nærmest SEJT!   Hehe.

Jeg har et forkølelses-sår lige for tiden (så træls), og min underlæbe ser forfærdelig ud - næsten dobbelt-størrelse. Og så er det sådan lidt blæne-agtigt. Der var 2 kollegaer også ved at skabe en stemning, at det jo MULIGVIS NOK VAR BØRNESÅR.
Men altså, nej! Det er det ikke!! ....Og det er i øvrigt allerede ved at blive pænere igen.

Jeg får bare tit forkølelses-sår, når det bliver koldt udenfor, og jeg små-snotter. Det har jeg åbenbart tendens til. Øv-øv, det har jeg altid haft!
Og lige sådan, så får jeg tit blister/blæner i perioder, hvor jeg stresser for meget, og bare kører derudaf, selvom jeg burde geare ned.

Så måske derfor.....!!

Anmeld

13. december 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Ja, jeg læste godt det med "muligvis børnesår". Men godt det ikke var det!

Bianca ELSKER at må få plaster på - Det er nærmest SEJT!   Hehe.

Jeg har et forkølelses-sår lige for tiden (så træls), og min underlæbe ser forfærdelig ud - næsten dobbelt-størrelse. Og så er det sådan lidt blæne-agtigt. Der var 2 kollegaer også ved at skabe en stemning, at det jo MULIGVIS NOK VAR BØRNESÅR.
Men altså, nej! Det er det ikke!! ....Og det er i øvrigt allerede ved at blive pænere igen.

Jeg får bare tit forkølelses-sår, når det bliver koldt udenfor, og jeg små-snotter. Det har jeg åbenbart tendens til. Øv-øv, det har jeg altid haft!
Og lige sådan, så får jeg tit blister/blæner i perioder, hvor jeg stresser for meget, og bare kører derudaf, selvom jeg burde geare ned.

Så måske derfor.....!!

Vi købte smart plaster til Liva igår. Så lige nu har hun Mowgli på kinden og Bambi på fingeren Vores læge sagde at pædagoger har det med at køre børnesår helt vildt op. At man bare skal sørge for at vaske hænder og at give barnet sit eget håndklæde og så evt sætte plaster på, så ville der ikke ske noget som helst.Er der forøvrigt ikke noget med at man kan få noget plaster til forkølelsessår? Det er så træls at have! Blister får jeg også mange af i perioder det er virkelig ubehageligt. Min mors veninde er lidt "hekseagtig" og siger man skal tage tørrede morgenfruer og lægge i blød i kogt vand og så gurgle munden med det vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.