Spørgsmål ang KH 2011

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Er der nogen af jer der ved om taksterne stiger fra det nye år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Hej piger

Er der nogen af jer der ved om taksterne stiger fra det nye år?

Er de mon ikke ramt at spareplanen ligesom su'en.

Anmeld

12. december 2010

Mira0911

Tror jeg ikke det gør.. De skal jo spare alle steder.. Et øjeblik så tjekker jeg lige... 

Anmeld

12. december 2010

eElak

De stiger ikke det næste år:

"Suspensionen af den automatiske regulering af overførselssatserne bidrager med i alt 6,3 mia. kr. til genopretningen af den offentlige økonomi.
Den omfatter alle de ydelser, der reguleres efter principperne i satsreguleringsloven, herunder folkepension, dagpenge, efterløn, kontanthjælp, fleksydelse, og barselsdagpenge samt ydelser, der reguleres efter andre principper, herunder SU og børnefamilieydelse. Også overførsler, som fastsættes ud fra beløbsgrænser mv., herunder boligstøtte og friplads i daginstitution, omfattes af suspensionen.
Når overførslerne fastholdes i kroner fra 2010 til 2012, vil det beløb, der udbetales til fx modtagere af dagpenge i 2012, være det samme som i 2010. Ved en stigning i forbrugerpriserne på 1-2 pct. årligt vil den reale værdi af indkomstoverførslerne dermed falde med omkring 2-3 pct. fra 2010 til 2012."
Skattegrænser og overførsler holdes i ro - Finansministeriet 

Anmeld

12. december 2010

eElak

Eeeek egentlig... 

Synes sq at man sidder hårdt i det i forvejen, men kan da se at det næste år bliver endnu værre, når ens husleje osv. stiger.... 

Alt respekt for at der er finanskrise og at man skal spare... Men føj jeg kan allerede se at det kommer til at ramme rigtigt mange, som i forvejen lever på kistebunden... 

Anmeld

13. december 2010

Pena

KaLee skriver:

Eeeek egentlig... 

Synes sq at man sidder hårdt i det i forvejen, men kan da se at det næste år bliver endnu værre, når ens husleje osv. stiger.... 

Alt respekt for at der er finanskrise og at man skal spare... Men føj jeg kan allerede se at det kommer til at ramme rigtigt mange, som i forvejen lever på kistebunden... 

Det burde være sådan at det stiger så det følger inflationen. Altså at det føles man får det samme som året før. Nå men ja det er sparetider, og mon ikke vi overlever. Det må man da håbe

Anmeld

13. december 2010

Ni-ko-li-ne

Pena skriver:

Det burde være sådan at det stiger så det følger inflationen. Altså at det føles man får det samme som året før. Nå men ja det er sparetider, og mon ikke vi overlever. Det må man da håbe

Det plejer den også jo

Anmeld

13. december 2010

Carina1977

KaLee skriver:

De stiger ikke det næste år:

"Suspensionen af den automatiske regulering af overførselssatserne bidrager med i alt 6,3 mia. kr. til genopretningen af den offentlige økonomi.
Den omfatter alle de ydelser, der reguleres efter principperne i satsreguleringsloven, herunder folkepension, dagpenge, efterløn, kontanthjælp, fleksydelse, og barselsdagpenge samt ydelser, der reguleres efter andre principper, herunder SU og børnefamilieydelse. Også overførsler, som fastsættes ud fra beløbsgrænser mv., herunder boligstøtte og friplads i daginstitution, omfattes af suspensionen.
Når overførslerne fastholdes i kroner fra 2010 til 2012, vil det beløb, der udbetales til fx modtagere af dagpenge i 2012, være det samme som i 2010. Ved en stigning i forbrugerpriserne på 1-2 pct. årligt vil den reale værdi af indkomstoverførslerne dermed falde med omkring 2-3 pct. fra 2010 til 2012."
Skattegrænser og overførsler holdes i ro - Finansministeriet 

Hmm jeg troede de var kommet fra det, i og med at de satte loft på børnepengene. Men det er så åbenbart ikke tilfældet alligevel  Jeg lever af en førtidspension, som jo også er en overførselsindkomst, ergo stiger jeg åbenbart heller ikke i 2011 øv øv

Anmeld

13. december 2010

Hansen97

Hej

Her skulle det være...

http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=9&ved=0CE8QFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.socialjura.dk%2Ftypo3conf%2Fext%2Fnf_downloads%2Fpi1%2Fpassdownload.php%3Fdownloaddata%3D180&rct=j&q=kontanthj%C3%A6lp%20satser%202011&ei=Rs0FTZTEGs-bOsmPyaYB&usg=AFQjCNFx4QHogDOm0RaZWiwuDFzM1aeBDQ&cad=rja

Beklager det lange link, men de aktuelle satser for 2011 står der...

Kontanthjælp / starthjælp
Kontanthjælp (aktivlov § 25) kr./md.
Forsørgere 13.345
Ikke-forsørgere / forsørgere t. børn i udl. 10.044
Unge udeboende 6.472
Unge hjemmeboende 3.123

Anmeld

13. december 2010

eElak

Pena skriver:

Normalt så følger stigninger på indkomster og udgifter hinanden - sådan da, for overførselsindkomster har altid været bagud i forhold til inflationsstigningerne..

Men ved helt at stoppe det, der kommer til at komme mange i klemme... Inkl. undertegende, selvom jeg er på elevløn, så følger min boligsikring og friplads ikke udviklingen i forhold til når min husleje stiger..

Dvs. jeg skal have mit rådighedsbeløb til at række endnu længere - og den er hård nok i forvejen..

Men... som svar - normalt så stiger begge dele... Det andet øger bare uligheden i forhold til at være fattig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.