1 lur eller 2 lur!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.285 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2008

lonemus

Hejsa!

Jeg tænkte på, hvor mange lure sover jeres børn på 1 år??

Alexander er lige blevet 1 år og har kun sovet 1 lur de sidste par måneder. Han vågner ved 6-6:30-tiden, sover til middag kl 11:30-12, vågner ca. kl. 14-14:30-tiden og kommer i seng kl. ca. 19:30.

Hvordan sover jeres??

Lige for tiden er han dog ekstra træt pga nye tænder, så nogle dage får han lige en lille power-naping på ca. 30 min i løbet af formiddagen.
Han sover igennem hele natten, vi hører intet til ham. Men hvis han får 2 hele lure midt på dagen, så sover han bare så skidt om natten - det var faktisk derfor vi gik over til kun 1 lur.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

twinboys

Når et barn bliver ca. 1 år er det tit de skiber formiddagsluren, så du er bare med på moden... Godt gået...

Så nyd du bare de vågne timer ekstra godt...

Majbritt(H)

Anmeld

1. september 2008

fam.4xc

Catrine er godt nok kun 9 mdr og får 2 lure om dagen, men regner da stærkt med at når hun starter vuggestue om 2 mdr så indordner hun sig hurtigt deres rytme der hedder fra 12-14 ;)

Kram Camilla med en sovende Catrine lige nu :)

Anmeld

1. september 2008

Heidimed lea

mine børn har sovet 2 gange til de var ca 16 måneder.. de har simpelthen haft brug for en lille lur om formiddagen også.:)

men det er jo forskelligt fra barn til barn:D
Heidi

Anmeld

1. september 2008

MorCamilla

Da Mikkel var et år, sov vi sammen en lille time på sofaen om formiddagen. (mellem 9 og 10) han sov så til middag mellem 12 og 15 ca, og igen en lille eftermiddagslus mellem 17 og 18. og kom i seng ved 20 tiden ca.. Han var en dreng der havde brug for meget søvn...

Mikkel har altid haft et godt sovehjerte...;) og har det endnu...

Anmeld

1. september 2008

KHS

Med mine to drenge er det meget forskelligt. De har sovet igennem hele natten siden de var 3 måneder. Indtil for små 2 måneder siden har de haft behov for 2 lure i løbet af dagen.
Når de har ondt i (kommende) tænder (nogle dage er værre end andre), så sover de gerne to lure. Andre dage blot én.
Det kommer også an på hvor sent jeg lægger dem om formiddagen. I dag, fx, er de først kommet ud at sove her ved 10.30-tiden, og så sover de ikke før sengetid.
Jeg tror ikke nogen børn har helt 100 % fast soverytme altid. De forandrer og udvikler sig jo hele tiden. Og vi må som forældre så bare følge med og indordne os ;)

(H) Katja, hvis drenge sover sødt lige nu (L)(L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.