mavekneb :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej Alle...
Min datter på 1 måned har mavekneb, og haft det i ca 1 uge. Hun skriger under søvnen, og stopper igen når hun har fået noget luft ud......
Nogle gode råd?

Vi har cyklet med benene, masseret, givet varme, og i går kom hun på lactolose da der ikke har været bedring siden søndag.
Men ville høre hvad i gør når jeres små har ondt i maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

oo

de samme ting som dig, og så har vi - på opfordring fra sundhedsplejerskerne - masseret vores datter ganske forsigtigt rundt om numsehullet (IKKE indeni, men udenpå og rundt om det). brug en lillefinger med lidt vaseline/glidecreme/babyolie på. Sol faldt heeeeelt til ro da vi gjorde det. Men det kan godt tage lidt tid inden det blir helt normalt, Sol har haft forstoppelse siden hun var 3 dage gammel (hun er flaskebarn) og har fået lactulose næsten ligeså længe og hun er to måneder om en uge og har haft normal afføring uden mavekneb og gråd i ca. to uger nu  men man skal altså være tålmodig!

Anmeld

12. december 2010

Tjuhl skriver:

de samme ting som dig, og så har vi - på opfordring fra sundhedsplejerskerne - masseret vores datter ganske forsigtigt rundt om numsehullet (IKKE indeni, men udenpå og rundt om det). brug en lillefinger med lidt vaseline/glidecreme/babyolie på. Sol faldt heeeeelt til ro da vi gjorde det. Men det kan godt tage lidt tid inden det blir helt normalt, Sol har haft forstoppelse siden hun var 3 dage gammel (hun er flaskebarn) og har fået lactulose næsten ligeså længe og hun er to måneder om en uge og har haft normal afføring uden mavekneb og gråd i ca. to uger nu  men man skal altså være tålmodig!

åh gud, kan det vare så længe!!! jeg havde regnet med efter hun har fået latolose, ville der gå nogle dage også vupti så er det væk!!...
Min datter er født 1 måned for tidligt, så mistænker det er umodent tarmsystem... Det skal liiige igang... også har der været problemmer med amningen så hun både har fået flaske og bryst. Men de sidste 2 dage er hun blevet bedre til at tage brystet,  så håber det hjælper lidt på maven også....

Ja tålmodighed, skal man have... men vil så gerne hjælpe hende, det gør ondt i hjertet når hun ligger og vrider sig og man ikke kan gøre så meget :-(

Anmeld

12. december 2010

oo

Mor til prinsessen :-) skriver:

åh gud, kan det vare så længe!!! jeg havde regnet med efter hun har fået latolose, ville der gå nogle dage også vupti så er det væk!!...
Min datter er født 1 måned for tidligt, så mistænker det er umodent tarmsystem... Det skal liiige igang... også har der været problemmer med amningen så hun både har fået flaske og bryst. Men de sidste 2 dage er hun blevet bedre til at tage brystet,  så håber det hjælper lidt på maven også....

Ja tålmodighed, skal man have... men vil så gerne hjælpe hende, det gør ondt i hjertet når hun ligger og vrider sig og man ikke kan gøre så meget :-(

det er SÅ skrækkeligt når de har ondt

men hun skal altså have afføring een gang i døgnet, ellers skal du tale med læge - det er vigtigt!

Anmeld

12. december 2010

FamilenStorm

Hej Alle...
Min datter på 1 måned har mavekneb, og haft det i ca 1 uge. Hun skriger under søvnen, og stopper igen når hun har fået noget luft ud......
Nogle gode råd?

Vi har cyklet med benene, masseret, givet varme, og i går kom hun på lactolose da der ikke har været bedring siden søndag.
Men ville høre hvad i gør når jeres små har ondt i maven?

Vi har også døjet med mavekneb og alle i min mødergruppe har også haft problemer.. Vi blev anbefalet at prøve noget probiotika,som er noget mælkesyrebakterie og fås i helsekost og det VIRKER!! En af baby'erne i gruppen er helt forandret og meget mere afslappet.. Det fås som dråber.. Kan stærkt anbefales...

Anmeld

12. december 2010

Tjuhl skriver:

det er SÅ skrækkeligt når de har ondt

men hun skal altså have afføring een gang i døgnet, ellers skal du tale med læge - det er vigtigt!

Hmm.. min SP siger at hun ikke skal have afføring hver dag da hun mest er ammebarn??
Det er kun flaskebørn som skal have afføring hver dag??

Anmeld

12. december 2010

Heidibh skriver:

Vi har også døjet med mavekneb og alle i min mødergruppe har også haft problemer.. Vi blev anbefalet at prøve noget probiotika,som er noget mælkesyrebakterie og fås i helsekost og det VIRKER!! En af baby'erne i gruppen er helt forandret og meget mere afslappet.. Det fås som dråber.. Kan stærkt anbefales...

Det vil jeg da liiige kigge på... taaaak :-)

Anmeld

12. december 2010

FamilenStorm

Så lidt da :-) har i hvertfald givet noget ro her :-)

Anmeld

12. december 2010

FamilenStorm

Lige lidt om det:

Probiotika – en hjælp til din fordøjelse

En velfungerende fordøjelse er essentiel for en sund krop. Kroppens fordøjelsessystem er meget påvirkeligt af stress, usund kost og for lidt vand. Længerevarende påvirkning af fordøjelsessystemet kan især gå ud over tarmenes naturligt forekommende bakterier. Disse bakterier er nemlig ekstremt gavnlige i forhold til en velfungerende fordøjelse og en sund krop. De sikrer bl.a. at vores immunforsvar virker effektivt, skaffer kroppen vitaminer og sørger for at afføringer bliver transporteret hurtigst muligt ud ved at stimulere tarmbevægelser. En ubalance i forekomsten af de naturlige tarmbakterier som følge af stress og uhensigtsmæssig livsstil kan medføre en række uhensigtsmæssige tilstande. Blandt andet kan det betyde et forringet immunforsvar og en større forekomst af uønskede bakterier, med hyppige diaréer til følge. Det kan også medføre en forringet tarmbevægelse, hvilket kan betyde forstoppelser, oppustethed og maveluft. Disse gener kan afhjælpes ved at tilføre naturlige tarmbakterier gennem indtagelse af Probiotika. Probiotika er fælles betegnelsen for de gavnlige mælkesyrebakterier, som findes naturligt i tarmen. Probiotika er faktisk det modsatte af Antibiotika. Hvor Antibiotika indtages for at bekæmpe harmfulde bakterier (patogene) i forbindelse med sygdom, så tilfører Probiotika gavnlige bakterier (mælkesyrebakterier) for at fremme immunforsvaret og naturlige tarmbevægelser. Probiotika hjælper og understøtter en sund fordøjelse og dermed en sund krop

Anmeld

12. december 2010

anjamichell@gmail.com

Da min søn var lille prøvede vi også alt... indtil vi fik et gammelt husråd..

lav en lille bitte prop af gammeldags håndsæbe... Ca 1½ cm lang og på tykkelse med en bønne.. Put den op i endetarmen... bare så den smutter ind af sig selv... der gik mindre end fem minutter så kom han af med afføring og luft og så var problemet løst!! ingen mavekramper...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.