andre med undervægtigt børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Moldemine

Hej alle jer derude..
Jeg har en skøn lille datter på 15måneder, som vi går til kontrolvejning med.. hun var til sin 15mdr. undersøgelse 78cm lang og 9,0kg tung. alle der kender os siger wow hvor er hun lille og tynd, men derfor kan hun jo godt være sød og dejlig føler ofte skyldfølelse over hendes vægt, men vi kæmper og kæmper for at få hende til at tage på!
Vi går som sagt til kontrolvejning og undersøgelse hos lægen med hende, for han syntes hun er tynd, men hun trives jo og kan alt hvad hun skulle kunne og mere til! hvorfor er der dog så meget fokus på dette<! er der andre her inde som har samme problem? og hvad gør i for at få jeres børn til at elske mad??

knus fra en fortvivlet mor indimellem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

SHERO

Puhh hvor jeg kender det... Går også til kontrol vejning med Elias, og sidst havde han kun taget 200 g på på 2 måneder, så nu skal vi komme oftere... Han ligger under den nederst kurve (på SP's vægtkurve) og vejer 7,4 g og er 75 cm (11 måneder). Han har lige haft en lang periode hvor han simpelthen ikke ville spise, og følte mig så magtesløs, for han SKULLE bare tage på... Heldigvis er min læge og SP ikke så bekymret, og det hjælper meget. Så længe han ikke er sløj og ikke trives skal jeg ikke være nervøs. Men synes sgu stadig det er hårdt, især når børnene i mødregruppen der er 5-6 måneder yngre begynder at "overhale" ham i vægt... Så lige pt står den på masser advokado, ekstra olie i maden, piskefløde og måltider hver 2. time... Han er begyndt at spise lidt mere, så håber på et fint plus på vægten onsdag til næste vejning.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.