Er det okay? Eller er jeg helt forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp da jeg ikke ved om det er helt normalt det som jeg de sidste par dage har tænkt.

For at forstå det hele, kommer der lige en hurtig forhistorie.

Da jeg blev 18 begyndte jeg at drikke rigtig meget, jeg måtte ikke drikke før, så det var virkelig stort for mig. Desværre tog det hurtigt overhånd og jeg begyndte at drikke mere og mere og til sidst næsten hver dag. 

Jeg gik i byen hver fredag og lørdag og næsten hver eneste gang havde jeg en ny flirt kørende, på dette tidspunkt kom jeg ikke sammen med nogen fast, men kyssede med en masse forskellige (en af de ting jeg fortryder mest)

Som 19 årig er det gået helt galt og min læge siger til mig at jeg skal stoppe med det samme med at drikke ellers skal jeg på antabus, og for mig var det ikke svært at vælge det jeg bare vidste at jeg som 19 årig slet ikke skulle på antabus, så jeg stoppede fra den ene dag til den anden. 

Lige inden jeg bliver 20 mødte jeg så min kæreste, og ham har jeg været sammen med i 28 måneder, så det er næsten 3 år siden jeg stoppede med at drikke. I de 3 år har jeg måtte sige nej tak til store fødselsdage hos veninder, julefrokoster og andet fordi jeg simpelthen er blevet så bange for alt med alkohol, men i år mente min kæreste jeg skulle prøve at tage med tøserne til julefrokost, fordi jeg virkelig trængte til at komme lidt ud. Jeg tog med dem og vi drak en smule og bagefter gik vi så i byen, men i byen fik jeg det virkelig underligt, jeg fik lyst til at flirte igen, jeg følte mig som den gamle mig og jeg fik det virkelig dårligt.

Og så er mit spørgsmål så, er det normalt? Er det normalt man vil flirte når man har en kæreste derhjemme som man virkelig elsker utroligt højt? Jeg har virkelig tænkt meget over det her og er så bange for at jeg måske alligevel ikke er klar til et fast forhold, selvom jeg elsker at komme hjem til ham. Åhh, hvad gør man?

Håber ikke kan finde rundt i mit indlæg, jeg havde bare virkelig brug for at komme ud med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Nattøs

Man kan jo altid finde sulten ude og spise hjemme, sådan var jeg også engang og jeg kigger da også efter andre engang imellem og ved at min kæreste også kigger. Men bare man husker at spise hjemme.

Jeg tror bare at du følte dig lidt fri og endelig var ude igen, du har jo gået og fortrængt dine lyster til at flirte, hvis man kan have sådan en træng.

Men hvis du ikke kyssede med fyren eller noget, synes jeg ikke du har gjort noget forkert.

Anmeld

12. december 2010

eElak

Det kommer helt an på personen - og forholdet - om det er normalt.. 

Men for langt de flestes vedkommende så JA.. 

Det er helt normalt.. 

et eller andet sted vil man da stadig gerne bekræftes på en eller anden måde, når man er i forhold...
Så længe det kun er uskyldig flirt, og at du ikke kysser med andre, så er der jo ikke noget galt i det....

Hvordan havde du det ellers med at drikke alkohol igen, altså foruden din flirten?

Synes det lyder vildt at  blive truet med antabus som 19 årig... 

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

Man kan jo altid finde sulten ude og spise hjemme, sådan var jeg også engang og jeg kigger da også efter andre engang imellem og ved at min kæreste også kigger. Men bare man husker at spise hjemme.

Jeg tror bare at du følte dig lidt fri og endelig var ude igen, du har jo gået og fortrængt dine lyster til at flirte, hvis man kan have sådan en træng.

Men hvis du ikke kyssede med fyren eller noget, synes jeg ikke du har gjort noget forkert.

Jeg kyssede ikke med nogen, det kunne jeg aldrig finde på. Fik det bare dårligt over at få den lyst til at flirte

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Det kommer helt an på personen - og forholdet - om det er normalt.. 

Men for langt de flestes vedkommende så JA.. 

Det er helt normalt.. 

et eller andet sted vil man da stadig gerne bekræftes på en eller anden måde, når man er i forhold...
Så længe det kun er uskyldig flirt, og at du ikke kysser med andre, så er der jo ikke noget galt i det....

Hvordan havde du det ellers med at drikke alkohol igen, altså foruden din flirten?

Synes det lyder vildt at  blive truet med antabus som 19 årig... 

Det var også vildt med den trussel, og det kom også bag på mig, men min læge sagde til mig at min krop ikke ville kunne holde til det og jeg kunne lige så godt erkende at hvis jeg ikke gjorde noget ved problemet nu så ville det ende helt galt. Er også bare utrolig lykkelig over at min sagsbehandler tvang mig i uddannelse, selvom jeg den synes hun var en kælling, så er jeg hende taknemlig nu.

Jeg havde det okay med at drikke, men jeg drak mig så heller ikke fuld overhovedet fordi jeg er så bange for at blive dårlig. Men jeg kan godt mærke at der stadig sidder lidt angst i mig, altså det tog mig næsten 4 timer at drikke et stort glas somersby.

Anmeld

12. december 2010

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg tog med dem og vi drak en smule og bagefter gik vi så i byen, men i byen fik jeg det virkelig underligt, jeg fik lyst til at flirte igen, jeg følte mig som den gamle mig og jeg fik det virkelig dårligt.

Og så er mit spørgsmål så, er det normalt? Er det normalt man vil flirte når man har en kæreste derhjemme som man virkelig elsker utroligt højt? Jeg har virkelig tænkt meget over det her og er så bange for at jeg måske alligevel ikke er klar til et fast forhold, selvom jeg elsker at komme hjem til ham. Åhh, hvad gør man?

Håber ikke kan finde rundt i mit indlæg, jeg havde bare virkelig brug for at komme ud med det!

Jeg tror egentligt at det er meget almindeligt at man altid lige skal finde sig selv i et forhold, særligt de første rigtig gode kæresteforhold. Når man er i byen de første par gange, alkohol kommer indenbords og man mister lidt hæmninger, så får man alle mulige følelser, som man lige skal have styr på. Man kan blive usikker på, hvornår man er gået over grænsen, få dårlig samvittighed og så alligevel føle sig lettet og tryg, når man kommer hjem i hans arme igen og han er ligeså vidunderlig, som man husker det.

Du er i en periode nu, hvor du skal udforske dine følelser, som måske kan virke lidt skræmmende. Det lader til du har en klog kæreste, som også ved at det er det eneste der holder i længden.

På den måde er det egentlig ens med flirt/tiltrækning og alkohol, det er noget man skal lære at styre og det kommer med tiden. Når du ikke har måttet drikke før du var 18 år, kan det tænkes at du har fået et lidt anstrengt forhold til det? Hvad med at spørge din kæreste om ikke han går med i byen næste gang, så vil du få en fornemmelse af, hvordan du reagerer i den situation også.

KH

Anmeld

12. december 2010

anna-jonas

Du er jo tørlagt alkoholiker, og det betyder jo at du ikke kan tåle alkohol mere...............................som i aldrig mere. Du kan ikke slev lide det, som alkoholen gør ved din personlighed..................så mit råd er, lad være med at drikke overhovedet. Der vil altid være en risiko for, at du falder tilbage i misbrug, hvis du drikker alkohol. Så lad være...................man kan sagtens gå til fest, danse og more sig, selvom man er pinlig ædru.

Hvis det er et problem, hvad andre tænker, når du ikke drikker alkohol til fester. Så kan du evt. selv medbringe nogle lyse øl eller nogle hvidtøl, så ser det meget "naturtro" ud.

Mange hilsner Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.