Sutter meget på hånden - 2 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.677 visninger
20 svar
1 synes godt om
12. december 2010

2babygirls

Min lille trold har fundet ud af at hun har en hånd som kan suttes på hvis maden eller sutten ikke lige er i nærheden..

Er det meget normalt, er det fordi hun er ved at opdage sine hænder eller hvad kan det være???

Hun savler helt vildt når hun sutter på dem, så underlaget og hele kinden er helt våd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Low

Tina&Martin skriver:

Min lille trold har fundet ud af at hun har en hånd som kan suttes på hvis maden eller sutten ikke lige er i nærheden..

Er det meget normalt, er det fordi hun er ved at opdage sine hænder eller hvad kan det være???

Hun savler helt vildt når hun sutter på dem, så underlaget og hele kinden er helt våd..

Det lyder som min unge Sådan gjorde/gør min knægt også . Han gør det meget når han er sulten. Han savler også vildt meget og gør det stadig

Anmeld

12. december 2010

2babygirls

Low skriver:

Det lyder som min unge Sådan gjorde/gør min knægt også . Han gør det meget når han er sulten. Han savler også vildt meget og gør det stadig

Okai, så jeg skal bare lade hende gøre det ??

Hvor gammel er din dreng ??

Anmeld

12. december 2010

Low

Tina&Martin skriver:

Okai, så jeg skal bare lade hende gøre det ??

Hvor gammel er din dreng ??

Min dreng er snart 5½ måned nu og han begyndte også på det omkring 2 mdrs alderen. Jeg tror ikke at du behøver at gøre noget så længe at huden ikke bliver generet. De udforsker sig selv bl.a på den måde . Kan hun tage fat i ting endnu? Eller det er måske tidligt men så kunne hun sutte på nogle ting, legetøj. Bare huden ikke er konstant vådt. Så savle smække og nyt tøj på kan være nødvendigt hvis det er meget slemt

Anmeld

12. december 2010

2babygirls

Low skriver:

Min dreng er snart 5½ måned nu og han begyndte også på det omkring 2 mdrs alderen. Jeg tror ikke at du behøver at gøre noget så længe at huden ikke bliver generet. De udforsker sig selv bl.a på den måde . Kan hun tage fat i ting endnu? Eller det er måske tidligt men så kunne hun sutte på nogle ting, legetøj. Bare huden ikke er konstant vådt. Så savle smække og nyt tøj på kan være nødvendigt hvis det er meget slemt

Hun prøver lidt at se om hun kan fange sit legetøj, men de arme vil ikke helt endnu

Men tror næsten jeg skal ud og have fat i en bidering til hende.

Men ja, savlesmække ryger der mange af på den konto, for det er heeelt vildt så meget hun kan savle bare ved det

Anmeld

12. december 2010

oo

aj hvor godt! det er præcis det samme herhjemme og Sol er 2 måneder om en uge vi bruger sutten mere end nogensinde før, fordi hun ligger der og prøver at putte en knyttet hånd i munden HELE tiden

Anmeld

12. december 2010

Ryberg

Lasse begyndte at sutte på hans hånd/fingre omkring 2 måneders alderen også, og det er helt normalt... han er faktisk stadig ikke færdig.. han har næsten hele tiden hans fingre/hånd i munden... og nu er han 7 mdr...

Anmeld

12. december 2010

Turtles

Det er helt normalt at babyer putter deres finger i munden.
Mens de ligger inde i maven har de tit hænderne oppe ved ansigtet og munden, så det er en måde at finde trykhed på.
Dermed ikke sagt at det er fordi du ikke gir din baby trykhed!!
Min søn er 10 mdr. og han putter tit sin pegefinger i munden, når han sidder og slapper af, og når nogen laver "tit tit" med ham.

Anmeld

12. december 2010

merichs

Tina&Martin skriver:

Chanel er også 2 mdr og er også begyndt at sutte på hendes hånd. Synes at kunne mindes fra psykologitimerne at børns vækst er opdelt i faser, hvoraf en af dem er den orale fase hvor alt skal proppes i munden. Og eftersom de ikke rigtig har held med at få fat i ting endnu er hånden jo et oplagt "bytte"

Anmeld

12. december 2010

Alberts/

min dreng er 14 uger og gør det stadig, også selvom han har sutten eller flasen så irreterende, men kan ikk venne ham fra med det.   håber det er normalt hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.