Den er fandmer sjååååååv den der, jeg tror seriøst du er den første der har tænkt på (og gjort det) at lave en grisekage... Hvor ER den sej, og hvor HAR den bare charme altså....
Okay til dine spørgsmål

jeg vil nemlig forsøge at besvare dem for dig

MÅSKE har du puttet for meget flormelis i din mmf. Jeg foreslår at du prøver at putte mindre i næste gang

den må gerne være lækker blød, men altså lige nøjagtig ikke så blød, at hvis du former en kugle og lægger på bordet (forholdvis stor - golfkugle-stor måske) så må den ikke falde sammen unde egen vægt

til det samme.... Du skal trille alt til kugler HELT fri for krakeleringer inden du begynder at forme det til en eller anden figur/fod/øre/whatever, så bliver det pænere når du begynder at forme det og trykke på det. Du skal bare trille trille trille, i midten af dine håndflader, ind til kuglen er helt fin rund og revne-fri.

Maizenaen/flormelisen på bordet når du ruller ud, kan du med STOR fordel sigte ud, eller putte det i en skumklud, som du så folder til en lille pose, og så duppe det ude på underlaget...
På den måde får du et helt fint tyndt lag fordelt over hele din arbejdsflade

Hvorfor smørcremen blev for tyk ved jeg jo ikke lige.... Hvis du har fulgt opskriften til punkt og prikke, må detvære fordi den enten var liiidt for kold til at kunne smøres ordentligt ud, og det kan du afhjælpe ved en kort tur i micro ovnen, så er den lige til at smøre på, og den bliver fin stiv når den står lidt igen

Jeg pisker altid min (bruger den der hedder 'endnu en smørcreme' frahæftet, den med appelsinsaft i) så bliver den lækker luftig, og smørret bliver helt blandet ind i massen så der ikke kommer klumper.
Hvis det er sådan at du har fulgt opskriften til punkt og prikke, og smørcremen ikke var for kold (og dermed halvstiv - høhø) så kan det være fordi du har haft en lidt forkert vinkel på værktøjet da du smurte på, så du har trukket af i stedet for at smøre på...
Det var hvad jeg havde at byde ind med