hvornår fik jeres børn tænder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.001 visninger
19 svar
1 synes godt om
31. august 2008

Fam. Madsen

hej

jeg har et spørgsmål ang. tænder.

jeg har marcus på knap 3mdr. han har de sidste par. dage været ked af det og meget pylret. (L)

så jeg ringet til min mor og snakket med hende, da jeg fortalte hende at han ikke har feber men bare er pylret og at han nyder når jeg knupper hans gummer med en bidering, så mener hun at han er ved og få tænder, jeg kan da godt se at der er de klassike tegn, men synes bare det er tidligt.:-o

så vil lige høre hvornår jeres børn fik tænder??

ved godt man ikke kan samligne børn, men vil lige høre afligevel:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

lonemus

Her var de begge 6 mdr, da den første tand brød frem.
Og de havde begge fået 8 tænder, da de fyldte 1 år.

Held og lykke med tænderne :o)

Lone

Anmeld

31. august 2008

tascia

ja måske er det tidligt, men det er jo ikke unormalt! hvornår fik i selv tænder, dig selv og din mand? det skulle så vidt jeg ved være genetisk bestemt...

nå men min datter var 8 mdr. da hun fik sin føste og havde 4 ved 1 år. derimod var min søn kun 6 mdr. og og i en alder af 1 år har han 8, hvoraf den ene faktisk er en kindtand (som normalt kommere pænt senere) så, alt er relativt ;-)

Så måske det er tænderne? har han en hvid plet på gummerne, hævet eller rød, dårlig mave,afviser mad, rød numse, sover dårligt etc. for det er jo nogle tegnene

men nu er det heller ikke unormalt at de i en alder af 3-4 mdr. begynder at ville gnave og gumle i alt, og mange tror det er tænder, men det er bare helt alm. udvikling.

nå det blev en længere smørre, ups ;-)

men det korte af det lange, alt er relativt

//Natascia

Anmeld

31. august 2008

fam.4xc

Catrine har fået 2... hun er lige om lidt 9 mdr og den første fik hun lige før hun blev 8 mdr... en af pigerne i min mødregruppe har vist 8 og hun er lidt yndre end Catrine og begyndte at få dem ved 3 mdrs alderen...

Det med tænder er ret arvs mæssig betinget... så har du eller din kæreste fået tidlig tænder så kan det da meget vel være.... det kan nu også sagens være et af de mange tigerspring:S

Anmeld

31. august 2008

3rollinger

Mine boern var sene til at faa taender. Min datter fik den foerste da hun var 11 mdr og min soen fik sin den foerste da han var 8 mdr.

Jeg selv derimod var meget tidlig til at faa taender og fik det faktisk da jeg var 3 mdr, saa det kan sagtens vaere taender.

Men det skal lige siges at jeg, fra min datter var 4 mdr, skyldte ethvert lille tegn af pylren eller andet paa taender, og var jo lidt til grin i familien til sidst da de saa ikke kom foer i 11. maaned :D

Anmeld

31. august 2008

DorteLucie

Augusta fik sine første to fortænder da hun var 6 måneder gammel

Anmeld

31. august 2008

moniquesmor

min datter var ingen gang 4mdr da de første 2 var fremme..
og nu er hun lige blivet 16mdr og mangler 1 for af have dem alle sammen8D

Anmeld

31. august 2008

Fam. Madsen

tascia skriver:

ja måske er det tidligt, men det er jo ikke unormalt! hvornår fik i selv tænder, dig selv og din mand? det skulle så vidt jeg ved være genetisk bestemt...

nå men min datter var 8 mdr. da hun fik sin føste og havde 4 ved 1 år. derimod var min søn kun 6 mdr. og og i en alder af 1 år har han 8, hvoraf den ene faktisk er en kindtand (som normalt kommere pænt senere) så, alt er relativt ;-)

Så måske det er tænderne? har han en hvid plet på gummerne, hævet eller rød, dårlig mave,afviser mad, rød numse, sover dårligt etc. for det er jo nogle tegnene

men nu er det heller ikke unormalt at de i en alder af 3-4 mdr. begynder at ville gnave og gumle i alt, og mange tror det er tænder, men det er bare helt alm. udvikling.

nå det blev en længere smørre, ups ;-)

men det korte af det lange, alt er relativt

//Natascia

han har de sidste par dag ikke rigtig spist jeg har skreven ned de sidste par dage hvad han har spist for sp, mener ikke han spiser hvad han skal så er bleven bedt om at skrive ned, og der kan jeg se at han spiser 100 ml mindre end de andre dage.

hans aff. har været en del klumpet, så det er jo nogen tegn. og kigget lige på gummerne og der er noget hvidt på dem, så er da spændt på og se hvad der sker om det er tænder der er ved og komme:D

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

Hejsa...

Mikkel fik tænder da han var omkring 6-7 måneder ca.. Må indrømme at jeg ikke helt kan huske det:$

Knus fra Camilla.

Anmeld

31. august 2008

A.

ungmor2008 skriver:

hej

jeg har et spørgsmål ang. tænder.

jeg har marcus på knap 3mdr. han har de sidste par. dage været ked af det og meget pylret. (L)

så jeg ringet til min mor og snakket med hende, da jeg fortalte hende at han ikke har feber men bare er pylret og at han nyder når jeg knupper hans gummer med en bidering, så mener hun at han er ved og få tænder, jeg kan da godt se at der er de klassike tegn, men synes bare det er tidligt.:-o

så vil lige høre hvornår jeres børn fik tænder??

ved godt man ikke kan samligne børn, men vil lige høre afligevel:D

hehe og jeg har en mathinus på knap 3 mdr og hans gummi kløer bare han bidder i sin sut når han skal spise så bider han i sut fra flasken og bider i sin finger og hvis jeg putter min finger i hans mund og masserer gummi så blivwer han rolig og man kan altså mærke at gummi blev helt hård..så jeg regner med at om par uger kommer en tand frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.