Er hun kræsen eller er det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Jeamou

...mig som er utålmodig? Håber på lidt hjælp fra jer!

Min datter er 5½ måned og begyndte på grød da hun var knap 4 måneder - det gik fint, vi begyndte med risgrød med og uden pære og banan. Nu er hun jo blevet lidt ældre og skal til at have noget lidt grovere, så jeg har prøvet med kartoffelmos og gulerodsmos(hjemmelavet), risgrød med grønsager og havregrød med spelt og frugt (købegrød) - hun vil bare ikke have det! hun kan overtales til sådan noget fuldkornsgrød med frugt, men ikke andet.

Når man ser andre babyer på samme alder, måske lidt ældre, så spiser de alt muligt - men ikke min lille píge...

Hun skal i vuggestue til januar, og der skal hun vel kunne spise andet end "hofretten", eller hvad?

Hvordan får I jeres til at spise "alt muligt" og også almindelig mad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

B&J

Jeamou skriver:

...mig som er utålmodig? Håber på lidt hjælp fra jer!

Min datter er 5½ måned og begyndte på grød da hun var knap 4 måneder - det gik fint, vi begyndte med risgrød med og uden pære og banan. Nu er hun jo blevet lidt ældre og skal til at have noget lidt grovere, så jeg har prøvet med kartoffelmos og gulerodsmos(hjemmelavet), risgrød med grønsager og havregrød med spelt og frugt (købegrød) - hun vil bare ikke have det! hun kan overtales til sådan noget fuldkornsgrød med frugt, men ikke andet.

Når man ser andre babyer på samme alder, måske lidt ældre, så spiser de alt muligt - men ikke min lille píge...

Hun skal i vuggestue til januar, og der skal hun vel kunne spise andet end "hofretten", eller hvad?

Hvordan får I jeres til at spise "alt muligt" og også almindelig mad? 

Jeg kan berolige og sige det kommer min dreng er 9mdr er ikke så vildt med mad men han vil ikke have kartofler eller gullerøder agurk ris sine kiks og grød og hvis vi er heldige meget lidt rugbrød.... men han har aldrig kunne lige kartofler eller gullerøder så ved ikke om det kommer for ham eller vi venter bare andet er der jo ikke har du tilbudt hende havergrød stavblendt det hvis det er eller øllebrød

Anmeld

11. december 2010

Jeamou

B&J skriver:

Jeg kan berolige og sige det kommer min dreng er 9mdr er ikke så vildt med mad men han vil ikke have kartofler eller gullerøder agurk ris sine kiks og grød og hvis vi er heldige meget lidt rugbrød.... men han har aldrig kunne lige kartofler eller gullerøder så ved ikke om det kommer for ham eller vi venter bare andet er der jo ikke har du tilbudt hende havergrød stavblendt det hvis det er eller øllebrød

altså jeg har prøvedt at give hende købe-havregrød, det er ikke et hit. virker det bedre med hjemmelavet?

Anmeld

11. december 2010

B&J

Jeamou skriver:

altså jeg har prøvedt at give hende købe-havregrød, det er ikke et hit. virker det bedre med hjemmelavet?

På nogle børn min dreng spiser heller ikke helt havergrød i nu men han er heller ikke som andre ihihihhi....

men blød gryne lidt op også kog dem og blend dem med en blender så er det jo lige så findt som grød så prøv af putte lidt sukker i meget lidt hvis hun ikke vil så kan være hun vil held og lykke

Anmeld

11. december 2010

Lone Jakobsen

jeg synes du skal give hende tid. hun er ikke ret gammel. giv hende en ny ting af gangen og prøv den over nogle dage. hvis hun stadig afviser den. så prøv noget andet over nogle dage.

må dog fraråde dig at give hende havregrød, da de ikke må få gluten før de er 6 mdr.

hvad med hirsegrød, majsgrød eller æblegrød?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.