Et spørgsmål om autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. december 2010

NoName

Hej folkens....

Så har jeg lige et spørgsmål til jer....

Caroline sidder i dag i en Recaro Young Profi Plus autostol....

Men jeg synes altså den ser ud til at "klemmer" lidt når hun sidder der med overtøj på, som man nu skal når det er så koldt udenfor...

1. Hvornår skiftede i over til en anden autostol ?
  2. hvilken vægtklasse valgte i, kan se nogle af Recaro stolene overlapper hinanden.

Jeg bliver lidt forvirret når jeg kigger på vægt og alder, da jeg ikke synes det ser ud til at give mening at den hun sidder i nu skal kunne bruges op til de er et år.....

http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1019&gclid=CK_F7bbt46UCFUODDgodQRKN1g

Håber det gav mening

knus fra NoName

Hun er i dag lige over 7 kg og er hmmm vil tro en 66-67 cm lang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Gyllibik

Hej.

Har du taget det der baby indlæg ud, det skulle gerne give lidt mere plads.

Anmeld

11. december 2010

L-Mortil3

Liam skiftede stol da han var 5 mdr, han skiftede over i en Britax first class plus. Det er en kombistol der kan bagudvendes til de er 1 år+ (13 kg) og så fremadvendes til 4 år (ca. 18 kg) .

Det har været det bedste skift EVER!

Pludselig ville han med ud og køre bil igen, og der er aldrig noget, der er god plads i stolen, ekstra puder/støtte, ligge/hvile funktion m.m.m.

Ideel til babyer der er for små til at fremadvende, men for store til babystolene.

Den næste han skal have er så den fra Recaro 9-36 kg mener jeg den hedder.

Det er et helvede med de stole, hvis de stod til mig skulle han sidde bagudvendt til minimum 2 år, men det fungerede bare ikke for os.

Det der er vigtigt med de fremadvendte er netop at børnene har stærke nok muskler i nakke og ryg til at klare den belastning det er at vende fremad ved evt. uheld.

Ps. Recaro babystolen HAR ryg for at være MEGET smal, sammenlignet med andre stole.

Anmeld

11. december 2010

NoName

Gyllibik skriver:

Hej.

Har du taget det der baby indlæg ud, det skulle gerne give lidt mere plads.

ork ja, det er læææænge siden vi tog det ud...

Anmeld

11. december 2010

Lillefe

noname skriver:

ork ja, det er læææænge siden vi tog det ud...

Vi købte den "næste" da vi kunne se den ikke passede længere, syntes ikkealtid det handler om hvad kg den går op til.., ligesom med bleer..måske i skulle købe en og se om hun sidder bedre?

Anmeld

11. december 2010

Maja88

noname skriver:

Hej folkens....

Så har jeg lige et spørgsmål til jer....

Caroline sidder i dag i en Recaro Young Profi Plus autostol....

Men jeg synes altså den ser ud til at "klemmer" lidt når hun sidder der med overtøj på, som man nu skal når det er så koldt udenfor...

1. Hvornår skiftede i over til en anden autostol ?
  2. hvilken vægtklasse valgte i, kan se nogle af Recaro stolene overlapper hinanden.

Jeg bliver lidt forvirret når jeg kigger på vægt og alder, da jeg ikke synes det ser ud til at give mening at den hun sidder i nu skal kunne bruges op til de er et år.....

http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1019&gclid=CK_F7bbt46UCFUODDgodQRKN1g

Håber det gav mening

knus fra NoName

Hun er i dag lige over 7 kg og er hmmm vil tro en 66-67 cm lang.

jeg har hørt fra veninder og bekendte at de simpelthen er endt med at skifte til et andet mærke, da recaro godt kan være ret smalle i det. og det kan man jo desværre ikke ændre på

Anmeld

11. december 2010

L-Mortil3

Vil lige indskyde uden at lyde alt for hysterisk mor agtig, at det bare er SUPER vigtigt man ikke skifter stol før alder/kg er nået, det har noget med sikkerhed at gøre.

Se evt. denne på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8

Men igen, mange jeg kender er super kede af Recaro's babystole, de er bare ikke lavet til solide babyer

Anmeld

11. december 2010

NoName

Line&Liam skriver:

Vil lige indskyde uden at lyde alt for hysterisk mor agtig, at det bare er SUPER vigtigt man ikke skifter stol før alder/kg er nået, det har noget med sikkerhed at gøre.

Se evt. denne på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8

Men igen, mange jeg kender er super kede af Recaro's babystole, de er bare ikke lavet til solide babyer

eiii line, det var dog en frygtelig film :-( :-(

Anmeld

11. december 2010

L-Mortil3

noname skriver:

eiii line, det var dog en frygtelig film :-( :-(

Det var lige præcis den forfærdelige video der gjorde jeg købte mellemstolen til Liam så han kunne være bagudvendt så længe som muligt, Men her hvor han nu er 1 år, ja så startede skrigeriet igen hver gang han skulle i bilen fordi han ikke kunne se noget bagudvendt, så nu er den vendt rundt, mod morens bedste intentioner.

Somme tider kan man blive nød til at gøre hvad man finder bedst

Men det er egentlig mærkeligt, at Danmark ikke har det store udvalg i gode bagudvendte stole, taget i betragtning at sverige kører bagudvendt til 4 års alderen.

Herhjemme skal de jo bare veje 13 kg eller være 12 mdr, så møder de lovgivningen for at måtte vendes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.