Spørgsmål til alle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg har noget jeg længe har tænkt over og som jeg godt lige ville høre jeres mening om.
Jeg vælger at skrive som anonym da der er nogen herinde jeg ikke ønsker skal vide det på den her måde...
Men... Det er sådan at jeg har selv haft røget men kæresten og jeg stoppede for nogle år siden. Men min søsters mand ryger Stadig og det skal jeg jo ikk bestemme om han må eller ej, problemet er så at han ryger ude i deres køkken, med emhætten tændt. De bor i en lejlighed så det er ret tæt på stuen. Men jeg har ikke lyst til
at have min datter med derind for der kommer jo alligevel noget af det ind i stuen og så sidder der jo en del i tøjet. Jeg er selv ved at brække mig over lugten af folk der har røget. ( ved godt det dobbeltmoralsk når jeg selv har været ryger)
jeg syntes ikk jeg ka tillade mig at bede ham gå ud når han ryger i deres eget hjem( de bor på 4. Sal) og vi har da også været hos dem med vores datter.
Mit dillema er bare at jeg jo sku ha meldt ud fra starten at det var et problem for mig. Hvad kan man gøre og er jeg bare hysterisk. Mener bare ikk min datter behøver være i nærheden af giftstoffer hvis hun ku undgå det. Det ska lige siges at de har selv to børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

FamilenStorm

Hejsa..Er selv anti ryger og holder selv min lille datter fra alt der hedder røg, så vidt det kan undgås.. Hvor gammel er dit barn? Du kan evt prøve at sige at til dem at du har tænkt over det et stykke tid og at du kan mærke på dig selv at du ikke har det godt med at tage hende med.. Det med at du selv har røget kan de ikke bruge for du har jo valgt at stoppe og hvorfor skal de barn "lide" under en dum vane du har haft..så bare vær ærlig og fortæl dem hvordan du har det med det..Der er nok nogle der vil mene at man er lidt hys, men hvorfor skal det gå ud over ens børn at andre har valgt at ryge?

Anmeld

11. december 2010

Mormilla

Min søn fik astma. Så vi stoppede begeg med at ryge. Men han kan slet ikke holde til røg så når folk invitere os, så spørger vi om der bliver røget inde. Hvis de ja så takker vi pænt nej. Familien er så små ved at vende sig til det

Men synes at du skal melde ud at du ikke vil ha din datte i ryger hjem. Han kan vel ryge mens i er der....

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Det bare rigtig svært når det gælder familie. Vi ska til fødselsdag derinde i dag og er nervøs for at hvis jeg siger noget at han så bliver sur. Vi har alle i familien sagt han burde stoppe når nu han fik børn og den ældste er 3 nu. Han er lidt øm omkring det med at ryge og jeg ved at han ville syntes jeg overreagere fordi jeg selv har røget

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Heidibh skriver:

Hejsa..Er selv anti ryger og holder selv min lille datter fra alt der hedder røg, så vidt det kan undgås.. Hvor gammel er dit barn? Du kan evt prøve at sige at til dem at du har tænkt over det et stykke tid og at du kan mærke på dig selv at du ikke har det godt med at tage hende med.. Det med at du selv har røget kan de ikke bruge for du har jo valgt at stoppe og hvorfor skal de barn "lide" under en dum vane du har haft..så bare vær ærlig og fortæl dem hvordan du har det med det..Der er nok nogle der vil mene at man er lidt hys, men hvorfor skal det gå ud over ens børn at andre har valgt at ryge?

Min datter er 6 mdr

Anmeld

11. december 2010

Mormilla

Anonym skriver:

Det bare rigtig svært når det gælder familie. Vi ska til fødselsdag derinde i dag og er nervøs for at hvis jeg siger noget at han så bliver sur. Vi har alle i familien sagt han burde stoppe når nu han fik børn og den ældste er 3 nu. Han er lidt øm omkring det med at ryge og jeg ved at han ville syntes jeg overreagere fordi jeg selv har røget

Det er svært når det er familien. Men det er jo din datter vi snakker om. Så du må jo bare mande dig op... Eller leve med at du ikke kan holde hende væk fra røg hele hendes liv

Anmeld

11. december 2010

Jakob'sMor

Jeg syntes nu det er meget pænt af ham at gå under emgætten, du kan ikke tillade tillade dig at bede ham om at gå ud af hans eget hjem.
Både mim mor og min fars nye kone ryger og de tager da hensyn til når der kommer ikke ryger i hjemmet, det syntes jeg er pænt af dem.
Synes kun man kan tillade sig at lave regler i sit eget hjem.
Du kan jo alligevel ikke holde barnet væk fra røg hele livet, eller det bliver svært.
Hvis rygning er så stort problem må man jo takke nej til invitationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.