Smile hver eneste dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.660 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Anonym trådstarter

Min lille pige på knap 8 uger smiler ikke hver eneste dag..

Ved ikke om det er normalt..

Men hun smiler feks en dag kun 1 gang..

Når jeg sidder og prøver at få hende til at smile vender og drejer hun hovedet alle mulige andre steder hen og kigger på det i stedet for.. 

Hvornår smilte jeres hve eneste dag flere gange dagligt??

Men hun pludre og pludre til os hver dag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Anonym trådstarter

11. december 2010

FamilenStorm

Hejsa..Hmm vores lille pige er også 8 uger (2 mdr. på søndag) og mener det er små 14 dage siden hun begyndte at smile til os.. Hun smiler, pludre og "griner" det meste af dagen.. Hun smiler når hun vågner og bliver taget op, efter mad og når vi sidder og hygger. Så en stor del af tiden er hun bare en bette glad en :-)Men mon ikke det er forskelligt fra baby til baby, for nu er min lille pige også den der smiler mest i mødergruppen.. Men ellers prøv at snakke med SP omkring det.. Hun hun har et fif eller to :-) Knus

Anmeld

11. december 2010

Assi

Anonym skriver:

Når jeg sidder og prøver at få hende til at smile vender og drejer hun hovedet alle mulige andre steder hen og kigger på det i stedet for.. 

Det er det samme med min søn på snart 2 måneder- også kun få bevidste smil (en del velvære smil stadigvæk). Jeg tænker, at det nok skal komme - jeg kan godt få øjnekontakt med ham. Babyer er jo forskellige

Anmeld

11. december 2010

BinaMor

jaja det skal nok komme. min mindste var heller ikke overdreven glad ved 8 uger.. ved 3 måneder ku min ældeste grine og det gør min yngste stadig ikke selvom hun nærmere sig 4 måneder

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Mange tak.. blir bare nervøs jo..

Anmeld

11. december 2010

BinaMor

Anonym skriver:

Mange tak.. blir bare nervøs jo..

så længe hun virker veltilpas og også kan give lyd fra sig ved utilfredsheder, så er hun bare ikke en der deler alt endnu. tilgengæld blir det garanteret mere intenst når det så sker tidere

hun er garanteret bare ikke nem at nare til et smil. sådan ligesom filmen "det er mig der snakker" med john travolta, hvor baby bare tænker: eeej gud, hvor er voksne bare mærkelige som de står der og fjoller foran mit lille ansigt

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er meget forskelligt hvornår de begynder at smile, og nogle er bare længere om at komme rigtigt igang.
Jeg har kendt 3 mdrs babyer der heller ikke smilede særligt meget.
Det afhænger vel også meget af deres sind. Hvis det nu er en alvorlig lille natur du har fået dig, der bruger kræfter på at se verden an, jamen så kan smileriet sagtens komme i anden række.
Men du skal da bare begynde at kommunikere rigtigt meget. Læg barnet foran dig på puslebordet med fødderne mod dig og bøj dig over den lille, så I opnår øjenkontakt, og begyndt så at snakke, pjatte og grine. Leg kildeleg og bortetit. Brug fjollede stemmer. Læg munden til den lilles mave og lav pruttelyde og grin når lydene kommer. Lad smilet være det første din baby ser og det sidste.
Tænk over hvordan din egen adfærd er i dagligdagen i al almindelighed. Er du selv lattermild og smilende, med smil, der når helt op i dine øjne, så du slår krøller på næsen og laver smilerynker ved øjnene??
Eller er du selv en alvorlig natur??
Alt dette har også en indflydelse på dit barn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar..

Anmeld

11. december 2010

Camillee

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå dig men hvis hun pludre og virker godt tilpas?
Elias var 9 uger da vi fik det første bevidste smil og han smilede heller ikke ret meget i starten, og var også lidt nervøs, men husk der er stor foreskel på børn! det skal nok komme  men glæd dig, de små smil varmer (:  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.