Grundforløbet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

jlea

bøgelund1 skriver:

demens.. tror jeg vist nok det var.. det skal jo være noget, hvor alle fag kan indrages...

hvad har du valgt?

Hvor godt, jeg har nemlig valgt Alzheimers Demens..

Og har jo stilt 3 overskrifts spørgsmål:

Hvad er Alzheimers Demens?

Hvilken rolle har pårørende og evt personale?

Hvad tilbyder samfundet?

Har prøvet på at vælge de 3 overskrifter så det kan blive ret bredt.. Altså så jeg kan komme omkring det hele, alt det vi har lært!

Jeg vil bare gerne have et eller andet, der kunne trække en del op.. Har tænkt meget over det, men kan ikke komme på andet end at jeg kunne tale med en der var pårørende til en dement..

Kom gerne med alt hvad du har lært, syntes o.s.v.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

bøgelund

klokkeblomst93 skriver:

Hvor godt, jeg har nemlig valgt Alzheimers Demens..

Og har jo stilt 3 overskrifts spørgsmål:

Hvad er Alzheimers Demens?

Hvilken rolle har pårørende og evt personale?

Hvad tilbyder samfundet?

Har prøvet på at vælge de 3 overskrifter så det kan blive ret bredt.. Altså så jeg kan komme omkring det hele, alt det vi har lært!

Jeg vil bare gerne have et eller andet, der kunne trække en del op.. Har tænkt meget over det, men kan ikke komme på andet end at jeg kunne tale med en der var pårørende til en dement..

Kom gerne med alt hvad du har lært, syntes o.s.v.

det er nogle gode spørgsmål, hvor du har mulighed for at komme godt omkring. men skal i ikke lave en problemstilling? eller er det okay, at stille nogle spørgsmål? 

du kan jo lave nogle plancher, hvor du holder det hele i enkle farver. dvs at det hele ser overskueligt ud. og så kan du fortælle, hvor vigtigt det er for demente, med en forudsigelig og enkel hverdag.. 

at snakke med nogle pårørende kunne være godt. og så mig, som du er i gang med.. jeg arbejder på en skærmet enhed nu.. (når jeg ikke er på barsel)

Anmeld

10. december 2010

jlea

bøgelund1 skriver:

det er nogle gode spørgsmål, hvor du har mulighed for at komme godt omkring. men skal i ikke lave en problemstilling? eller er det okay, at stille nogle spørgsmål? 

du kan jo lave nogle plancher, hvor du holder det hele i enkle farver. dvs at det hele ser overskueligt ud. og så kan du fortælle, hvor vigtigt det er for demente, med en forudsigelig og enkel hverdag.. 

at snakke med nogle pårørende kunne være godt. og så mig, som du er i gang med.. jeg arbejder på en skærmet enhed nu.. (når jeg ikke er på barsel)

Altså de her spørgsmål er bare over emner, under dem her skal jeg stille nogle andre spørgsmål også! Jeg skal aflevere en disposition jo..

Ja, det tror jeg også jeg gør.. eller måske en power point..  Jeg har også tænkt lidt i, at finde en "hjerne" hvor jeg kan forklare og vise hvad det er der sker derinde.. Altså du ved sådan en hjerne man kan skille lidt ad..

Ja, du er jo også en af mine kilder nu..

Anmeld

10. december 2010

bøgelund

klokkeblomst93 skriver:

Altså de her spørgsmål er bare over emner, under dem her skal jeg stille nogle andre spørgsmål også! Jeg skal aflevere en disposition jo..

Ja, det tror jeg også jeg gør.. eller måske en power point..  Jeg har også tænkt lidt i, at finde en "hjerne" hvor jeg kan forklare og vise hvad det er der sker derinde.. Altså du ved sådan en hjerne man kan skille lidt ad..

Ja, du er jo også en af mine kilder nu..

ja og de hjerner har skolen jo, som du kan låne..  

powerpoint er rigtig godt, men sørg for at ha en "nødplan" hvis det lige pludselig ikke skulle virke.. det er brand ærgeligt.. 

men det er da bare at kaste sig ud i det. og så kan du skrive, hvis der dukker noget op, som du er i tvivl om.. 

lyder til at du har mange gode ideer..  

Anmeld

10. december 2010

jlea

bøgelund1 skriver:

ja og de hjerner har skolen jo, som du kan låne..  

powerpoint er rigtig godt, men sørg for at ha en "nødplan" hvis det lige pludselig ikke skulle virke.. det er brand ærgeligt.. 

men det er da bare at kaste sig ud i det. og så kan du skrive, hvis der dukker noget op, som du er i tvivl om.. 

lyder til at du har mange gode ideer..  

Åhh lækkert, det må jeg undersøge!!

Ja puha, det ville godt nok være træls.. Tak for ideen med plan B.

Tusind tak, der kommer helt sikkert noget jeg er i tvivl om! Så hiver jeg bare tråden frem igen..

Det er bare lige med at få taget hul på det hele, det er lidt svært.. Men når først man får hul, plejer det at glide der ud af!

Anmeld

10. december 2010

CamillaValby

klokkeblomst93 skriver:

Tusind tak, jeg kunne helt sikkert godt få brug for din hjælp!

Det var så lidt Du skriver i hvertfald bare hvis det er

Anmeld

10. december 2010

Diana2013

hej 

Da jeg gik på grundforløbet i sommers, rådede vores lærer os til at lave en power point, hvor man lavede den lidt som en Brain storm, (eller hvordan det staves) Jeg var også oppe i demens, hvor jeg gik meget op i kommunikationen, altså aktiv lytning osv, jeg fortalte også om gps, og det med at det var borgeren der bestemte, med mindre de var umyndig gjort, HUSK at få marslows behovspyramide ind over også. (den er vigtig) og så fortalte jeg omkring hvordan det udvikler sig og sådan. Jeg fik 12 Men næsten alle fik det, så jeg synes ikke det er så svært at få 12.

Anmeld

10. december 2010

Diana2013

DianaBaastrup skriver:

hej 

Da jeg gik på grundforløbet i sommers, rådede vores lærer os til at lave en power point, hvor man lavede den lidt som en Brain storm, (eller hvordan det staves) Jeg var også oppe i demens, hvor jeg gik meget op i kommunikationen, altså aktiv lytning osv, jeg fortalte også om gps, og det med at det var borgeren der bestemte, med mindre de var umyndig gjort, HUSK at få marslows behovspyramide ind over også. (den er vigtig) og så fortalte jeg omkring hvordan det udvikler sig og sådan. Jeg fik 12 Men næsten alle fik det, så jeg synes ikke det er så svært at få 12.

p.s vores lærer sagde at power point var en rigtig dum ide at gå til eksamen i. mest for en selv, hvis man går i stå, kan man ikke gå tilbage i power point så nemt som en brian storm Det bliver mere overskuelig, og så lav en dagsorden så læreren kan se hvad du gerne vil fortælle om så hun/han kan hjælpe dig bedst. Det var det vi skulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.